احتمال عضویت ایران در سازمان توسعه تجارت : مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان ...


مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت از درخواست ایران برای عضویت در مجمع سازمان‌های توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه (ATPF) خبر داد و گفت: ظرف چند ماه آینده عضویت ایران در این سازمان بین‌المللی محقق خواهد شد. ایسنا: مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت از درخواست ایران برای عضویت در مجمع سازمان‌های توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه (ATPF) خبر داد و گفت: ظرف چند ماه آینده عضویت ایران در این سازمان بین‌المللی محقق خواهد شد.

رضا عباسقلی با اشاره به دیپلماسی دولت و تنش‌زدایی‌ در رابطه با کشورهای جهان اظهار کرد: با توجه به فضای سیاسی جدید، پذیرش عضویت ایران در مجمع سازمان‌های توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه 100 در صد امیدبخش است و در همین راستا اقدامات لازم انجام و کارگروه‌هایی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این از عضویت ایران در این سازمان بین‌المللی ممانعت شده بود، گفت: عدم عضویت در ATPF باعث شد که از انتقال تجربیات و اطلاعات، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، اعزام کارشناسان بازاریابی، حضور در نمایشگاه‌ها و سمینارها محروم شویم که امیدواریم بتوانیم بعد از عضویت به سرعت این کاستی‌ها را برطرف کنیم.

به گفته عباسقلی مجمع سازمان‌های توسعه تجارت آسیا و اقیانوسیه (ATPF) سال 1987 تاسیس شد و هم اکنون 24 عضو دارد و دبیرخانه آن در توکیو است


ویدیو : احتمال عضویت ایران در سازمان توسعه تجارت