احتمال تعطیلی پنج‌شنبه‌ ها در تبریز : مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: ...


مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: روزهای پنجشنبه در صورت تصویب از سوی شورای هماهنگی مدیریت بحران ، در تبریز تعطیل می شود. خبرگزاری ایرنا: مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: روزهای پنجشنبه در صورت تصویب از سوی شورای هماهنگی مدیریت بحران ، در تبریز تعطیل می شود.

خلیل ساعی روز چهارشنبه در نشست کارگروه بلایای جوی و اقلیمی استان با اشاره به اینکه این طرح در تعدادی از استانها اجرا شده است، اظهار کرد: این طرح به منظور کاهش آلودگی هوا پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هوای تبریز 78 روز در وضعیت هشدار قرارداشت، بر ضرورت آمادگی برای مقابله با این وضعیت تاکید کرد.

ساعی با اشاره به اینکه تعطیلی پنجشنبه ها در صورت تصویب ، مشمول نهادهای خدمت رسان نمی شود، گفت: با بروز نخستین پدیده وارونگی هوا موضوع در شورای هماهنگی مطرح می شود.

معاون شبکه ایستگاههای هواشناسی استان هم با اشاره به وجود واحدهای بزرگ صنعتی و نیروگاهی در شهر تبریز، یادآوری کرد: براساس تبصره سوم ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری، درشهرهای بزرگ امکان تنظیم 44 ساعات کاری در پنج روز وجود دارد .

حبیب عبدلی افزود: درفصول سرد سال به واسطه استفاده از وسایل گرمایشی، آلودگی هوا افزایش یافته و از طرفی با توجه به کاهش سرعت باد ، سرعت تخلیه هوا کند شده و پدیده وارونگی اتفاق می افتد.


ویدیو : احتمال تعطیلی پنج‌شنبه‌ ها در تبریز