احتمال احضار پورمحمدی برای پاسخگویی درباره پرونده مشایی : وزیر دادگستری گفته ...


وزیر دادگستری گفته که «اسفندیار رحیم‌مشایی در پرونده سه‌هزار میلیاردی نقش قابل‌توجهی داشت».البته افشاگری دیرهنگام پورمحمدی به ماجرای پرونده سه‌هزار میلیاردی محدود نمی‌شود. روزنامه شرق: وزیر دادگستری گفته که «اسفندیار رحیم‌مشایی در پرونده سه‌هزار میلیاردی نقش قابل‌توجهی داشت».البته افشاگری دیرهنگام پورمحمدی به ماجرای پرونده سه‌هزار میلیاردی محدود نمی‌شود. به گفته او «در واگذاری فولاد و پروژه تهاتر دوطبقه‌کردن جاده چالوس به نور، جلسه‌ای در هتل استقلال كه به دستور مستقیم آقای مشایی بود. آقای مشایی نامه داده بودند و نقش قابل‌توجهی داشتند».

نمایندگان مجلس از شنیدن خبر شوکه شده‌اند. بیشتر تعجبشان این است که چرا آقای وزیر این‌همه دیر و دور درباره این نقش مهم اطلاع‌رسانی کرده است.

عوض حیدرپور نماینده شهرضا می‌گوید: «پیشنهاد من به آقای پورمحمدی این است که تمام اسناد مرتبط با نامه‌نگاری‌ها و تخلف‌های احتمالی آقای مشایی را منتشر کنند تا مردم در جریان آن قرار بگیرند. حق مردم است که بدانند تخلف مشایی در پرونده اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی چه بوده، به هر شکل تخلف حتی اگر یک توصیه ساده و نامه‌نگاری هم باشد، باز تخلف است و رسیدگی به آن ضروری است».

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، نیز بنا دارد در هفته آینده سؤالی از وزیر دادگستری طرح کند و درباره اسناد و جزئیات این  سخن بیشتر بداند.او البته معتقد است باید دقت کرد که تخلف مربوط به چه زمانی بوده و چرا وزارت دادگستری حالا این خبر را اعلام کرده است و پیش‌از‌این ما خبری از ردپای مشایی در این پرونده نداشتیم.به گفته او، پرونده تخلف سه‌ هزار میلیارد تومانی، پرونده تکان‌دهنده‌ای بود و به‌همین دلیل هرگونه سطح تأثیرگذاری در شکل‌گیری این پرونده بسیار مهم و تعیین‌کننده است.


ویدیو : احتمال احضار پورمحمدی برای پاسخگویی درباره پرونده مشایی