احتمال ابقای بلاتر در فیفا : یکی از مشاوران رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از احتمال ...


یکی از مشاوران رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از احتمال روی کار ماندن این مرد سوئیسی به عنوان رئیس فیفا با وجود اعلام آمادگی وی برای استعفا کردن از این سمت خبر داده است. خبرگزاری تسنیم: رویترز نوشت: با وجود جاروجنجالی‌هایی که در خصوص فساد اداری گسترده و رشوه‌گیری مقامات ارشد فیفا در این سازمان شکل گرفته و پرونده‌ای که برای بررسی موارد مشابه دیگر به خصوص در پروسه اعطای امتیازات میزبانی جام‌های جهانی 2018 و 2022 به کشورهای روسیه و قطر به جریان افتاده است، شاید سپ بلاتر وعده خود برای کناره‌گیری از سمت ریاست فیفا را نادیده بگیرد.

این خبر را کلائوس اشتولکر، یکی از مشاوران قدیمی بلاتر که در مبارزه انتخاباتی اخیر رئیس فیفا به او کمک کرد، در گفت‌وگو با شبکه اسکای‌نیوز اعلام و فاش کرد که اگر کاندیدای مقتدر و قابل قبولی برای تصدی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال اعلام آمادگی نکند، بلاتر ممکن است در سمت خود ابقا شود.

بلاتر در تاریخ دوم ژوئن، چند روز پس از پیروزی‌اش در انتخابات اخیر ریاست فیفا گفت که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. فشار سنگینی که از سوی رسانه‌ها و برخی منتقدان همچون میشل پلاتینی (رئیس اتحادیه فوتبال اروپا) و نیز قانونگذاران اتحادیه فوتبال اروپا به بلاتر وارد آمده او را مجاب کرده است که از سمت خود کناره‌گیری کند.

در همین حال اما یک نشریه سوئیسی به نام شوئیزام سونتاگ، گزارش کرده است که بلاتر پس از اعلام آمادگی‌اش برای کناره‌گیری از رسایت فیفا از سوی چند فدراسیون و اتحادیه فوتبال در آسیا و آفریقا پیام‌هایی حمایت‌آمیز دریافت کرده است که در آنها از وی خواسته شده است که در تصمیم خود برای استعفا از ریاست فیفا تجدیدنظر کند. این نشریه در ادامه گزارش خود به نقل از یک منبع نزدیک به بلاتر نوشته است که این مرد 78 ساله سوئیسی از موج جدید حمایت‌هایی که از وی انجام شده روحیه گرفته است و احتمال باقی ماندن در سمت ریاست فیفا را رد نکرده است.

در واکنش به ادعای این روزنامه، کنفدراسیون فوتبال آفریقا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که از هیچکدام از اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های زیرمجموعه خود پیامی مبنی بر حمایت از بلاتر برای ادامه کارش در فیفا دریافت نکرده است.

گفته می‌شود که مقامات اتحادیه فوتبال اروپا، اصلی‌ترین مخالف ابقای بلاتر در سمت ریاست فیفا از انتشار اخبار جدید در مورد تمایل او برای ادامه دادن به فعالیتش در نهاد حاکم بر فوتبال بهت‌زده شده‌اند و ماجرای جدید ممکن است به حدی پیچیده شود که نظیر آن حتی در فیلم‌نامه‌های هالیوودی هم دیده نشده باشد.

اتحادیه فوتبال اروپا فعلاً از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است اما فدراسیون فوتبال آلمان از بلاتر خواسته است که هرچه سریع‌تر از سمت خود کناره‌گیری کند. رالف کوئتر، سخنگوی فدراسیون فوتبال آلمان اظهار داشت: ما فقط این را می‌دانیم که گزارش رسانه‌ها موضع شفاف ما را در مورد فیفا بیش از پیش تقویت می‌کند. استعفای بلاتر باید هرچه زودتر صورت بگیرد.

بلاتر شخصاً هنوز اقدام به تکذیب یا تأیید اخبار منتشر شده درباره تمایل او برای ادامه فعالیتش در ریاست فیفا نکرده است.


ویدیو : احتمال ابقای بلاتر در فیفا