اجرای قطعات نابغه پیانوی جهان در تهران : شانزدهم اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران ...


شانزدهم اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران "شب فرانتس لیست" با تکنوازی پیانو فریدون ناصحی نوازنده شاخص این ساز برگزار می شود. عصر ایران: فریدون ناصحی از اجرای قطعات نابغه موسیقی قرن نوزدهم میلادی برای اولین بار در ایران خبر داد.

وی با اشاره به این که نوازندگی پیانو را از 9 سالگی شروع کرده است، افزود: پس از اخذ دیپلم و بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل موسیقی در آلمان به برلین رفت و بعد از بازگشت به ایران در سال 1365  به تربیت شاگردان توانمند در نوازندگی پیانو، اجرای کنسرت به همراه ارکستر سمفونیک تهران و انجمن فرهنگی ایران- اتریش مبادرت کرد.

به گزارش گروه فرهنگی هنری عصر ایران، فرانتس لیست در دهه 1840 میلادی به اجراهایی شگفت و فوق انسانی با پیانو پرداخت و اروپایی های دوستدار موسیقی را از پاریس تا مسکو سخت مبهوت و حیرت زده کرد. وی نوازنده پیانو و آهنگساز مشهورمجارستانی قرن نوزدهم است که با نوآوری‌ها و نواختن آثار خودش در کنار آثار بزرگان و سرودها و آوازهای ملی و محلی هر سرزمین که به آن پا می‌گذاشت، مخاطبانش را مسحور می‌کرد.

قطعات انتخابی این رسیتال (تکنوازی) که برای اولین بار در ایران اجرا می شود می تواند مخاطبان خاص موسیقی کلاسیک و ساز پیانو را تحت تاثیر خود قرار دهد.

او در این اجرا قطعاتی از جمله راپسودی اسپانیول، لاکامپانلا و مفیستو والتز را که از قطعات شنیدنی و تکنیکی "فرانتس لیست" هست اجرا می کند.


ویدیو : اجرای قطعات نابغه پیانوی جهان در تهران