اجرای طرح "مدیران سایه" در صنعت نفت :         معاون وزیر نفت با اشاره به ...



 

 

صنعت نفت , صنعت ساختمان , صنعت

 

 

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه اجرای قانون خدمات کشوری در صنعت نفت فعلا مطرح نیست از اجرای طرح "مدیران سایه" در این صنعت خبر داد و گفت: قرار است در طرح دیگری مدیران جوان ابتدا قائم مقام و سپس در آینده مدیرعامل شرکتهای مختلف شوند.


علیرضا میرمحمد صادقی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات پیش روی وزارت نفت مهاجرت متخصصان این صنعت نفت به خارج از کشور است، گفت: هم اکنون نیروهای شاغل در صنعت نفت ایران نیروهای بین المللی هستند که در همه جا برای آنها بازار کار وجود دارد.


معاون توسعه منابع انسانی وزیر نفت یکی از طرحهای وزارت نفت را برای جذب متخصصان صنعت را افزایش پایه حقوق آنها عنوان کرد و افزود: بر این اساس، قرار است پایه حقوق کارکنان صنعت نفت حدود ۲۳ درصد افزایش یابد.


این مقام مسئول همچنین در خصوص اجرای قانون خدمات کشوری در صنعت نفت، توضیح داد: در صورت اجرای این قانون حقوق کارکنان تعدیل نخواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون خدمات کشوری در صنعت نفت فعلا مطرح نیست، تصریح کرد: قانون گذار هم هنوز وزارت نفت را ملزم به اجرای این قانون نکرده است.


جانشین پروری مدیران با اجرای طرح مدیران "سایه" و "دوقلو"


به گزارش مهر، میرمحمد صادقی همچنین درباره راهکارهای وزارت نفت برای آموزش، تربیت و جانشین پروری مدیران جوان در مجموعه صنعت نفت، اظهار داشت: برای تربیت و آموزش نیروها و مدیران در صنعت نفت تاکنون دو طرح عمده در دستور کار قرار گرفته است.


معاون وزیر نفت از اجرای طرح پرورش مدیران سایه در صنعت نفت خبر داد و افزود: در این طرح قرار است مدیران جوانی در کنار مدیران با تجربه و پیشکسوت مشغول به کار شوند و به تدریج تجربه و دانش مدیران قدیمی به مدیران جوان تر منتقل گردد.


وی همچنین با اشاره به اجرای طرح جانشین پروری مدیران به روش مدیران "دو قلو" ، تبیین کرد: بر این اساس ابتدا مدیر جوان به صورت قائم مقام مدیرعامل در یک مجموعه مشغول به کار می شود و در آینده قائم مقام به عنوان مدیرعامل مشغول به کار خواهد شد.


به گفته این مقام مسئول برای اجرای این طرح باید ابتدا نمودار سازمانی شرکتها اصلاح شود تا امکان اجرای این طرح فراهم شود.


به گزارش مهر، میرمحمد صادقی پیشتر با اشاره به فعالیت حدود چهار هزار نفر مدیر در سطح صنعت نفت، گفته بود: متوسط سن مدیران صنعت نفت حدود ۵۰ سال بوده و از این رو پیش بینی می کنیم در یک دوره ۱۰ سال تعداد زیادی از این مدیران به طور طبیعی از چرخه مدیریتی صنعت نفت خارج شوند.


وی اعلام کرده بود: با توجه به خروج مدیران با سابقه و قدیمی صنعت نفت در شرایط فعلی یکی از مهمترین برنامه های وزارت نفت آموزش و جانشین پروری مدیران جوان خواهد بود.... /  مصاحبه : خبرگزارى مهر

 


ویدیو : اجرای طرح "مدیران سایه" در صنعت نفت