اجرای رتبه‌بندی مدارس دولتی از سال آینده : معاون آموزش متوسطه از اجرای رتبه‌بندی ...



رتبه بندی دانشگاه های ایران , رتبه بندی سایت , رتبه بندی شرکت های اینترنتی 95

معاون آموزش متوسطه از اجرای رتبه‌بندی مدارس دولتی با توجه به تکالیف سند تحول در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زرافشان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش از رتبه‌بندی مدارس دولتی در سال آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه یکی از تکالیف سند تحول رتبه‌بندی مدارس خواهد بود، خاطرنشان کرد: در مدارس غیردولتی تهران این طرح انجام شده بود و قرار بر این است تا در کلیه مدارس کشور در سال آینده رتبه‌بندی اجرایی شود.
 
زرافشان تصریح کرد: برای رتبه‌بندی مدارس شاخص‌های متنوعی مدنظر است و هم‌اکنون شواری عالی آموزش و پرورش شاخص‌هایی را برای نظام تعلیم و تربیت تعریف کرده است و نظیر این شاخص‌ها باید در سطح مدارس هم تعریف شود.
 
معاون آموزش متوسطه خاطرنشان کرد: شاخص‌های تعریف شده شامل توجه به حوزه آموزشی و تربیتی نیروی انسانی، فضای آموزشی، برنامه‌های فوق برنامه و مواردی دیگر از این قبیل خواهد بود.
 
زرافشان در پاسخ به این سوال که با وجود مدارس متنوع طرح رتبه‌بندی به چه صورت انجام می‌شود، گفت: در کشورهای دیگر هم که این طرح اجرا شده است با چالش‌هایی مواجه بوده و برخی از کشورها بر اساس انواع مدارسی که وجود دارد این رتبه‌بندی را انجام داده‌اند. در کشور ایران نیز مدارس رتبه‌بندی بنا بر مقتضیات آموزش و پرورش وجود دارد. بر همین اساس با چالش‌های موجود اقدامات متناسب انجام خواهد شد.
 
وی در پایان با بیان اینکه در 5 هزار و 900 مدرسه‌ی کشور برنامه‌ی تعالی اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمایز و وجه شباهت‌هایی مورد توجه قرار گرفته است البته برای آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای محورهایی متفاوت‌تر هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو : اجرای رتبه‌بندی مدارس دولتی از سال آینده