اجاره نشین‌های پایتخت منتظر چه اقدامی‌هستند؟/نرخ های پیشنهادی رهن و اجاره واحدهای مسکونی در تهران :



اجاره نشین‌های پایتخت منتظر چه اقدامی‌هستند؟

وی درباره این مساله تاکید کرد: قرار است طرح «مسکن ویژه» در داخل تهران یعنی در مناطق با کیفیت اجرا شود تا دیگر بهانه مسافت رفت و آمد دوباره تکرار نشود.

طرح تعزیرات مسکن که تابستان سال گذشته در صدد بود نرخ های اجاره در بازار اجاره را کنترل کند تا از افزایش گزاف آن جلوگیری شود به نقل از مشاوران املاک و مستاجران طرح موفقی نبود و موجران به‌افزایش اجاره بهای واحدهای خود بین 7 تا 9 درصد راضی نشدند و فراتر از آن را به مستاجران تحمیل کردند.

 

بنا به گفته مشاور ارشد اتحادیه املاک کشور، مسکن مهر اگرچه توانسته حجمی‌از مستاجران را صاحب‌خانه کند، اما هنوز در برآورده کردن انتظارات مسوولان مسکن موفق نبوده است، چراکه تصور می‌شد اکثر مستاجران از کم درآمدها تا آنهایی که قشر متوسط جامعه هستند از طریق مسکن مهر از بازار اجاره خارج شوند در حالی که شواهد نشان می‌دهد درصد چشمگیری از متقاضیان مسکن مهر قشر کم در آمد جامعه هستند و همچنان متقاضیانی که از درآمد متوسط برخوردار هستند، اجاره نشین هستند.

 

محمدرضا اعوانی در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: در حال حاضر می‌توان اعلام کرد که مسکن مهر مختص اقشار کم درآمد است، زیرا افرادی که درآمدشان بالاتر از افراد کم درآمد است، راضی به سکونت در مسکن مهر نمی‌شوند و یکی از دلایل اصلی منع سکونت شان را مسافت طولانی تا تهران عنوان می‌کنند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: مسافت رفت و آمد بین تهران و شهرهای اطراف که یکی از معضلات عدم رغبت مستاجران تهرانی برای سکونت در مسکن مهر از سوی متقاضیان و مشاوران املاک اظهار می‌شود باعث شده تا بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی همچنان با التهاب رو به رو باشد زیرا از حجم مستاجران در بازار اجاره مناطق مختلف تهران بصورت قابل توجهی کاسته نشده و اکثر موجران به دلیل میزان تقاضا همچنان بر طبل نرخ‌های گزاف اجاره می‌کوبند.

 

مشاور ارشد اتحادیه املاک کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر که حدود یک ماه به فصل جا به جایی متقاضیان در بازار اجاره باقی مانده هنوز تدبیری برای جلوگیری از احتمال افزایش نرخ های اجاره در نظر گرفته نشده است و اکنون در حال مذاکره برای اجرای طرحی به نام «مسکن ویژه» هستیم.

 

محمدرضا اعوانی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود طرح «مسکن ویژه» طی یک ماه آینده به اجرا در بیاید و هدف اصلی این طرح صاحبخانه شدن قشر متوسط جامعه است. حال شاید این سوال مطرح شود که چه دلیل یا نکته ای برای جذب این دسته از اقشار جامعه برای خرید مسکن ویژه در نظر گرفته شده است ؟، چراکه آنها راضی به سکونت در مسکن مهر نشده بودند !

 

وی درباره این مساله تاکید کرد: قرار است طرح «مسکن ویژه» در داخل تهران یعنی در مناطق با کیفیت اجرا شود تا دیگر بهانه مسافت رفت و آمد دوباره تکرار نشود.

مدیر سابق پروژه سامانه املاک و مستغلات افزود: یکی از علل های اصلی ایجاد «مسکن ویژه»، کنترل بهتر بازار اجاره است که به نظر می‌رسد طرح مذکور موفق تر نسبت به «مسکن مهر» باشد زیرا مستاجران در داخل تهران با حداقل قیمت می‌توانند صاحب خانه شوند./عصرایران

 

 

اجاره ماشین تهران , اجاره آپارتمان در تهران , اجاره خانه در تهران


ویدیو : اجاره نشین‌های پایتخت منتظر چه اقدامی‌هستند؟/نرخ های پیشنهادی رهن و اجاره واحدهای مسکونی در تهران