اجاره‌بهای خانه‌های دلاری هم افزایش پیدا كرد؟! + جدول قیمت : گزارشی از املاكی ...



گزارشی از املاكی كه اجاره‌بهای آنها به دلار پرداخت می‌شود

اجاره‌بهای خانه‌های دلاری هم افزایش پیدا كرد؟! + جدول قیمت

همراه با افزایش قیمت مسكن‌واجاره‌بها صاحبان این خانه‌ها هم اجاره‌بهای خود را تا یك هزار دلار افزایش دادند و از همین‌رو این خانه‌ها هم زیر سایه نوسان نرخ ارز افزایش قیمت داشتند.

 

افزایش قیمت اجاره در تهران , میران افزایش اجاره برای اجاره خانه , بهای اجاره خانه ها

 

 پرداخت اجاره ماهانه یك واحد آپاراتمانی با دلار در تهران تا پیش‌ترها آنچنان رویه غالبی نبود. از چندی پیش اما این رویه باب شده‌است و برخی خانه‌های شمال شهر با شرط پرداخت اجاره‌بها با دلار در اختیار مستاجر قرار داده می‌شوند. وضعیت دلار و نوسانات شدید آن هم كه دیگر به اطلاع هر كسی رسیده‌است. در چنین شرایطی كه بازار مسكن و اجاره‌بها با رشد قیمت مواجه شده و در كنار آن نرخ دلار هم بالا رفته این سوال پیش می‌آید كه اجاره‌بهای واحدهای دلاری هم افزایشی داشته‌اند یا خیر؟

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین بنگاه‌های املاك شمال شهر اكنون در فایل‌های خود حداقل یك یا دو خانه سراغ دارند كه صاحب آن اجاره بهای ماهانه‌اش را به دلار دریافت می‌كنند. برای اینكه از چند و چون واحدهای دلاری مطلع شد باید سراغ این مشاوران املاك رفت. البته پیش از این باید به یك نكته توجه داشت آن هم اینكه چنین خانه‌هایی با واحدهای مسكونی معمولی كه اجاره آنها به ریال پرداخت می‌شوند تفاوت دارند. به عنوانبرای این افراد كه حقوق خود را هم به دلار دریافت می‌كنند تغییرات نرخ دلار آنچنان نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و شاید آنها اصلا متوجه نوسان نرخ دلار در بازار نشوندمثال این واحدها عموما در ساختمان‌های مجلل شمال شهر قرار دارند و از نظر سبك معماری‌ هم بیشتر شبیه خانه‌های لوكس غربی هستند تا واحدهای آپارتمانی كه از آنها به عنوان سرپناه یاد می‌شود.

علی مهدوی یك مشاور املاك در منطقه زعفرانیه تهران است. او می‌گوید در لیست خانه‌های خود دو خانه سراغ دارد كه موجر آن تاكید كرده آنرا به كسی اجاره دهیم كه اجاره را با نرخ دلار پرداخت كند. مهدوی در خصوص اجاره این خانه‌ها می‌گوید: اجاره دلاری این خانه‌ها بستگی به نوع و امكانات خانه دارد اما حداقل اجاره‌بهای یك واحد دلاری از چهار هزار دلار شروع می‌شود و تا ۱۰ هزار دلار هم پیش می‌رود. این مشاور املاك به خانه‌های موجود در فایلش اشاره می‌كند و می‌گوید: این خانه در یكی از برج‌های معروف زعفرانیه قرار دارد و برای آن ۸ هزار دلار اجاره ماهانه درخواست شده‌است. اگر با نرخ مرجع دلار هم حساب كنیم اجاره این خانه نزدیك به ۱۰ میلیون تومان در می‌آید.

او در پاسخ به این سوال كه این نرخ برای اجاره ماهانه یك واحد مسكونی بالا نیست می‌گوید: اول اینكه این خانه‌ها معمولی نیستند و از امكاناتی نظیر استخر و سونا برخوردارند و همچنین متراژ بالایی هم دارند. دوم اینكه كسانی كه این خانه‌ها را اجاره می‌كنند افراد معمولی نیستند و حتما توان پرداخت این میزان را دارند. به این نكته هم باید توجه داشت كه مستاجران این خانه‌ها عموما ایرانی نیستند و خارجیانی هستند كه در ایران كار می‌كنند. این افراد معمولا یا كارمندان سفارت‌ها بوده و یا كسانی هستند كه در ایران شركتی تجاری و یا بیزینس خاصی دارند!

این بنگاه‌دار مسكن همچنین ادامه می‌دهد: برای این افراد كه حقوق خود را هم به دلار دریافت می‌كنند تغییرات نرخ دلار آنچنان نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و شایداجاره دلاری این خانه‌ها بستگی به نوع و امكانات خانه دارد اما حداقل اجاره‌بهای یك واحد دلاری از چهار هزار دلار شروع می‌شود و تا ۱۰ هزار دلار هم پیش می‌رودآنها اصلا متوجه نوسان نرخ دلار در بازار نشوند. با این وجود زمانی كه صاحب مسكن قیمت اجاره‌بها را یك هزار دلار افزایش می‌دهد آنها كمی ناراحت می‌شوند اما باز خانه را اجاره می‌كنند و اتفاقا در پرداخت اجاره‌بها هم بسیار مقرراتی و خوش‌قولند.

اجاره‌بهای دلار هم افزایش پیدا كرده‌است؟

او در جواب این پرسش كه صاحبان مسكن به چه دلیلی نرخ واحدهای دلاری خود را افزایش می‌دهند هم پاسخ می‌دهد: دلیلش ساده‌است. صاحبان این خانه‌ها ایرانی هستند و در این كشور با ریال كار می‌كنند. یعنی متوجه تغییرات نرخ دلار و باقی خرج‌ومخارج زندگی می‌شوند و برای گرداندن زندگی خود – كه زندگی پرخرجی هم هست- نرخ‌ها را افزایش می‌دهند. اما پرداخت اجاره‌بها به دلار واقعا برای این موجران سود دارد. زیرا آنها می‌توانند هر ماه مبلغی حدود ۶تا ۷ هزار دلار را در بازار آزاد به ریال تبدیل كنند و از این راه سود خوبی به دست بیاورند.

برای مثال اگر یك صاحب مسكن ۷ هزار دلارش را به بازار آزاد ببرد و آنرا با نرخ هر دلار ۳ هزار تومان بفروشد می‌تواند حدود ۲۰ میلیون تومان به دست بیاورد كه در ماه درآمدی باور نكردنی به حساب می‌آید.مهدی در نهایت به افزایش قیمت مسكن‌های دلاری اشاره كرد و خاطر نشان كرد: همراه با افزایش قیمت مسكن‌واجاره‌بها صاحبان این خانه‌ها هم اجاره‌بهای خود را تا یك هزار دلار افزایش دادند و از همین‌رو این خانه‌ها هم زیر سایه نوسان نرخ ارز افزایش قیمت داشتند./اقتصادایران آنلاین

 

افزایش قیمت اجاره مسکن , قیمت اجاره خانه دانشجویی در تهران , جدول افزایش قیمت خودرو

 

قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی

 


ویدیو : اجاره‌بهای خانه‌های دلاری هم افزایش پیدا كرد؟! + جدول قیمت