اتهام قصور پزشکی در پرونده «مرگ یک جنین» : پرونده یکی از پزشکان متخصص زنان ...



پرونده یکی از پزشکان متخصص زنان و زایمان  به اتهام سهل انگاری و قصور پزشکی در ماجرای مرگ یک جنین با اعلام شکایت زنی جوان در حالی در شعبه 201 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مطرح شد و مورد رسیدگی قرار گرفت که کارشناسان هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی قصور پزشک معالج را با توجه به انجام ندادن اقدامات درمانی لازم و پاراکلینیکی محرز دانسته اند.

به گزارش خراسان، ماجرای این پرونده از آن جا آغاز شد که زن جوانی با اعلام شکایت از پزشک متخصص زنان و زایمان مدعی شد؛ دوم اردیبهشت گذشته به خاطر فشار بالا و دردی که احساس می کردم به یکی از بیمارستان های مشهد رفتم و با تشخیص پزشک معالج بستری شدم اما روز بعد بنا به تشخیص پزشکی مرا از بیمارستان مرخص کردند.

این در حالی بود که علایم بیماری ام از بین نرفت و فردای آن روز دوباره با تشخیص پزشک برای انجام عمل جراحی آماده شدم ولی پزشک معالجم عمل مذکور را لغو کرد و دستور داد تا از بیمارستان مرخص شوم.

شاکی این پرونده همچنین ادعا کرد: سپس هفتم اردیبهشت وقتی دردها و علایم بیماری شدت گرفت، باز هم به پزشک مراجعه کردم که این بار مرا به یکی از بیمارستان های بزرگ و مجهز معرفی کردند.

وی اضافه کرد: آن جا بود که پزشکان پس از انجام یک سری اقدامات پزشکی دریافتند «جنین» مرده است. این در حالی بود که در تاریخ چهارم اردیبهشت وقتی پزشک معالج برای مرخص کردن من به بالینم آمد، در وضعیت اسفباری بودم و حال مناسبی نداشتم. خواهرم گریه‌کنان به پزشک متخصص می گفت: حال او اصلا خوب نیست گاهی از هوش می رود و گاهی به هوش می آید اما پزشک در پاسخ گریه ها و التماس های خواهرم و با اشاره به من می گفت: « این مهم نیست»، «بچه اش مهم است» و بدین ترتیب دستور مرخص شدن مرا صادر کرد.

گزارش خراسان حاکی است: در پی ادعاهای زن جوان، پرونده ای در این باره تشکیل و در هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی مورد بررسی قرار گرفت. کارشناسان زبده این هیئت نیز پس از بررسی های دقیق و اسناد پزشکی موجود، قصور پزشک معالج را با توجه به این که اقدامات درمانی و پاراکلینیکی لازم را انجام نداده است، محرز دانستند اما درباره مرگ جنین اعلام کردند چون کالبدشکافی انجام نشده است، جز عملکرد ناصحیح پزشک معالج عامل دیگری مشخص نیست.

 بنابراین گزارش، این پرونده پس از طی مراحل مقدماتی به شعبه 201 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد (شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات پزشکی و بهداشتی) ارسال شد و توسط قاضی ملازمیان مورد رسیدگی قرار گرفت.


 اخبار   حوادث  - خراسان


ویدیو : اتهام قصور پزشکی در پرونده «مرگ یک جنین»