اتلتیک بیلبائو صفر – رئال مادرید 3: قهرمانی شماره 32 :   اتلتیک بیلبائو صفر ...



ریال مادرید اتلتیک بیلبایو , خلاصه بازی ریال مادرید 2 1 اتلتیک بیلبایو , شماره 5 ریال مادرید

 

اتلتیک بیلبائو صفر – رئال مادرید 3: قهرمانی شماره 32

سفیدپوشان به اولین قهرمانی خود در چهار فصل گذشته لالیگا دست یافتند و به سیطره پپ گواردیولا خاتمه دادند.

سایت گل – رئال مادرید با پیروزی مقابل اتلتیک بیلبائو در سن‌مامس به سی و دومین قهرمانی خود در لالیگا دست یافت و مانع آن شد که تعداد قهرمانی‌های پیاپی بارسلونا به 4 برسد.

بحث درباره قهرمانی رئال مادرید پس از ال‌کلاسیکو عملا به پایان رسیده بود و تنها صحبت بر سر این بود که این قهرمانی چه زمانی به دست می‌آید. هنگامی که بارسلونا مالاگا را شکست داد، مشخص شد که سفیدپوشان نیاز به برد در خانه بیلبائو دارند و آنها با وجود آن که کریستیانو رونالدو یک پنالتی را در اوایل بازی از دست داد توانستند بازی را ببرند.

 

رئال بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه 12 به پنالتی رسید. خاوی مارتینس دستش را بی‌دلیل در محوطه جریمه بلند کرد و توپ را زد. پنالتی حاصل را رونالدو به سمت وسط دروازه زد اما گورکا ایرایسوس واکنشی سریع داشت و توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد.

 

رئال تنها 4 دقیقه بعد بود که به گل رسید. رئال با سامی خدیرا، رونالدو و مسعود اوزیل ضدحمله‌ای سریع ترتیب داد و اوزیل توپ را به گونسالو ایگواین سپرد. او توپ را با بدن کنترل کرد و سپس با شوتی مهارنشدنی به گوشه بالای دروازه گل‌زنی کرد.

 

باسکی‌ها چند دقیقه بعد به داور متعرض بودند. ضربه مارکل سوسائتا به دستان باز خدیرا برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

 

رئال در دقیقه 20 به گل دوم رسید. ژابی آلونسو با بیرون پای راست توپ را به رونالدو سپرد و سانتر زمینی عایل او را هم اوزیل به سمت دورتر دروازه زد و فاصله را دوبرابر کرد.

 

دو تیم در اواخر نیمه اول توپ را به تیر دروازه هم زدند. شوت منحرف‌شده میکل سان‌خوسه به تیر دروازه ایکر کاسیاس برخورد کرد و سپس ضربه اوزیل هم به تیر دروازه خورد.

 

مادرید نیمه دوم را هم پر از انرژی آغاز کرد و در دقیقه 50 به گل رسید. ایگواین با حرکتی تماشایی چهار بازیکن را پشت سر گذاشت اما ضربه او به کرنر رفت. کرنر حاصل را آلونسو به محوطه شش‌قدم فرستاد و رونالدو با ضربه سر در گل‌زنی تیمش سهیم شد.

 

باسکی‌ها که پنجاه و نهمین دیدار خود در این فصل را انجام می‌دادند خسته شده بودند و رئال به دنبال زدن گل‌های بیشتر بود. با این حال بیلبائو یک بار دیگر توپ را به تیر رئال زد و این بار شوت اسکار دمارکوس به تیر برخورد کرد.

 

خاوی مارتینس که به دلیل پنالتی رئال کارت زرد دریافت کرده بود در دقیقه 73 باز هم خطای هند انجام داد و باز هم اخطار گرفت و این بار اخراج شد.

 

بازی در حالی به پایان رسید که طرفداران کم‌تعداد رئال که به سن‌مامس رفته بودند به زمین حمله بردند و اولین قهرمانی خود در طول چهار فصل گذشته را جشن گرفتند.

 

ژوزه مورینیو اکنون با چهار تیم متفاوت قهرمان لیگ شده: پورتو، چلسی، اینتر و البته رئال، و رئال مادرید می‌تواند با پیروزی در دو دیدار آخر خود به 100 امتیاز برسد./گل


ویدیو : اتلتیک بیلبائو صفر – رئال مادرید 3: قهرمانی شماره 32