اتحادیه اروپا درخواست خواهر اسد را رد كرد(+عکس) :   اخبار بین الملل  - زنی ...



  اخبار بین الملل  - زنی خانه دارم و هیچ ارتباطی با رژیم سوریه ندارم

اتحادیه اروپا درخواست خواهر اسد را رد كرد

 بشری خواهر بشار اسد در واکنش به تصویب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه وی، با ارسال نامه ای به دستگاه قضایی این اتحادیه گفته که او «یک زن خانه داری است و هیچ ارتباطی با رژیم سوریه ندارد.»

 

اتحادیه اروپا , خروج انگلیس از اتحادیه اروپا , خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

بشری اسد در سمت راست تصویر خانگی خاندان اسد (نشسته حافظ اسد و همسرش، پدر و مادر)


دستگاه قضایی اروپا در یازدهم مارس گذشته با تحریمهای اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا علیه بشری اسد، خواهر رئیس جمهور سوریه موافقت کرده بود. این تحریم ها شامل عدم اعطای ویزا به بشری اسد، مصادره اموال و همچنین ممانعت از ورود او به کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا عبور از این کشورها است اما بشری اسد گفته که تنها خواهر بشار اسد است اما هیچ ارتباطی با حكومت سوریه ندارد. او در نامه اش افزوده که همسرش آسف شوکت در سال ۲۰۱۲ کشته شد و وی هم اکنون به همراه فرزندانش به عنوان یک زن «خانه دار» در کشور امارات زندگی می کند.

دستگاه قضایی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ دلایل ذکر شده در درخواست بشری اسد را قانع کننده ندانسته و گفته که این تحریمها پابرجا خواهد ماند. در بیانیه دادگاه اتحادیه اروپا آمده که ارتباط خانوادگی بشری با بشار اسد و شماری دیگر از مقامات دولت سوریه و نیز عدم «فاصله گرفتن رسمی» از دولتمردان دمشق دلایلی کافی برای ثابت کردن رابطه بشری اسد با این رژیم است.

 

دادگاه اروپایی درخواست تجدید نظر در حکم را رد کرده و گفته که « خواهر بودن بشار اسد به تنهایی دلیلی کافی برای اثبات ارتباط با رهبری سوریه است، بویژه آنکه اداره این کشور «خانوادگی» است. قضات دادگاه اتحادیه اروپا با استناد به گزیده هایی از ویدیوهای پخش شده در سایت های اینترنتی بر داشتن نقش سیاسی بشری اسد در حكومت دمشق تاکید کردند.

این در حالیست كه ضاحی خلفان معاون امنیتی پلیس دبی اخیرا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» اظهار داشت که خانم بشری زنی بی آزار است که پس از کشته شدن همسرش به همراه فرزندانش به دبی پناه برده است. وی در پاسخ به مخالفان پناه دادن بشری الاسد از سوی امارات گفت: بشری هیچ ارتباطی با حكومت اسد ندارد او زنی عرب است که به همراه فرزندانش برای زندگی به امارات پناه برده است. علت این همه کینه توزی علیه وی به چیست؟
 اخبار بین الملل - بهار نیوز

 


ویدیو : اتحادیه اروپا درخواست خواهر اسد را رد كرد(+عکس)