اتحادیه اروپا تحریم های میانمار را لغو کرد : اتحادیه اروپا در پاسخ به برنامه ...


اتحادیه اروپا در پاسخ به برنامه اصلاحات سیاسی میانمار، تحریم های تجاری و اقتصادی این کشور را لغو کرد. خبرگزاری تسنیم: اتحادیه اروپا در پاسخ به برنامه اصلاحات سیاسی میانمار، تحریم های تجاری و اقتصادی این کشور را لغو کرد.

 این تحریم ها سال گذشته به صورت موقت لغو شده بودند.ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس گفت، پیشرفت میانمار طوری بوده است که اکنون این تحریم ها برای همیشه لغو شده است. وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود در لوگزامبورگ اعلام کردند تحریم های تسلیحاتی همچنان به قوت خود باقی است.

این وزیران هشدار دادند برای لغو تحریم های تسلیحاتی باید چالش های جدی بخصوص در زمینه مسلمانان حل و فصل شود.مسلمانان میانمار با مشکلات فراوانی مواجه هستند. آنها اغلب از سوی بودیست های تندرو مورد حمله قرار می گیرند و از حقوق اولیه خود محروم می شوند.

دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی اعلام کرد مقامات، احزاب دولتی و راهبین بودایی میانمار مسلمانان این کشور را تحت نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت قرار داده‌اند.

دولت میانمار هیچ کاری برای ممانعت از خشونت انجام نداده و در بسیاری موارد نیروهای دولتی به مهاجمین کمک نیز کرده‌اند.

برخی از گروه های حقوق بشری بارها هشدار داده اند که به خاطر نقض حقوق بشر در میانمار نباید تحریم های این کشور لغو شود.

در بیانیه وزیران خارجه اتحادیه اروپا آمده است: درپاسخ به تغییراتی که در کشور میانمار صورت گرفته است شورای وزیران اروپا تصمیم گرفته است که همه تحریم ها را جز تحریم تسلیحاتی لغو کند.

تین سین رئیس جمهور میانمار اخیرا دست به اصلاحات سیاسی در این کشور زده است. وی در نوامبر 2010 قدرت رسید. دولت او تاکنون بسیاری از زندانیان سیاسی را آزاد کرده است و فضای سیاسی در این کشور باز شده است.

آنگ سان سو کی رهبر مخالفان میانمار که سالها از موافقان تحریم این کشور بود  از این اقدام جدید اتحادیه اروپا حمایت کرد. وی خواستار آشتی ملی در میانمار شد.


ویدیو : اتحادیه اروپا تحریم های میانمار را لغو کرد