اتاق امن تزریق برای معتادان تزریقی راه می افتد/ راه‌اندازی ۱۵۰ مرکز ترک الکل تا پایان سال ۹۴ :



بهترین مارک ژل برای تزریق صورت , کارت پایان خدمت برای ثبت شرکت , رنگ مناسب برای اتاق خواب

رییس اداره پیشگیری ازسوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده جهت راه‌اندازی مراکز سرپایی و بستری سوء مصرف الکل در کشور خبر داد.

دکتر علیرضا نوروزی درباره راه‌اندازی مراکز سرپایی ترک مصرف الکل گفت: امسال قرار است 150 مرکز درمان سرپایی ترک الکل راه‌اندازی شود. این مراکز شرایط خاصی دارند و باید یک سری دوره‌های آموزشی نیز در آنها برگزار شود.

به گفته نوروزی همچنین قرار است در شش مرکز به صورت بستری زیر ساخت‌هایی برای ارائه خدمات بستری به افراد وابسته و مبتلا به اختلال مصرف الکل فراهم شود.

رییس اداره پیشگیری ازسوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت همچنین درباره راه‌اندازی اتاق‌های امن تزریق نیز گفت: ما در سیر تحول برنامه‌های سلامت برای کسانی که مواد را به صورت تزریقی استفاده می‌کنند، به برنامه‌های مختلفی نیاز داریم. یک سری بحث‌های پایه مثل بحث سرپناه برای این موضوع هنوز تعریف نشده است. ما افرادی داریم که مصرف کننده مواد هستند و درعین حال بی‌سرپناه نیز هستند. باید برای این قضیه برنامه‌ای جامع داشته باشیم. مثل همه شهرهای بزرگ دنیا که هوشمندانه و عاقلانه مشکلات افراد حاشیه‌ای و بی‌خانمان را حل می‌کنند.

وی افزود: هرگونه برنامه سلامتی در این حوزه اگر برنامه‌ای جامع و حمایتی نباشد، ابتر است. سیاست وزارت بهداشت این است که این مسیر پیگیری شود. اگر اتاق امن در آن مقطع راه بیفتد کارکرد دارد. وضعیت جمعیت مصرف کننده تزریقی که سرپناه هم ندارند، بسیار اسفبار است و نیاز به ساماندهی دارد. هرگونه بحث درباره اتاق تزریق باید درپس زمینه برنامه جامع حمایتی که به نیازهای پایه این جمعیت پاسخ می‌دهد، مطرح شود.


  اخباراجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو : اتاق امن تزریق برای معتادان تزریقی راه می افتد/ راه‌اندازی ۱۵۰ مرکز ترک الکل تا پایان سال ۹۴