ابراز رضایت سرمربی رم از عملکرد شاگردانش : سرمربی تیم فوتبال رم با وجود شکست ...


سرمربی تیم فوتبال رم با وجود شکست خانگی در لیگ قهرمانان از شاگردانش تجلیل کرد. خبرگزاری تسنیم: لوچانو اسپالتی، شکست 2 بر صفر خانگی جالوروسی مقابل رئال مادرید در دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را دلیلی برای ستایش نکردن از بازی خوب مردان پایتخت ایتالیا ندانست.

 او در پایان بازی گفت: هواداران رم، لحظات، بازیکنان و نمایش خوبی از تیمشان دیدند. تشویق دوستداران تیم نشان از درک بازی خوب تیم توسط آنها و نادعادلانه بودن برتری 2 بر صفر رقیب بود. رئال مادرید از چنان کیفیتی برخوردار است که اگر به بازیکنانش یک متر فضا بدهید، یک کیلومتر از شما جلو می‌افتند. فضای زیادی به رقیب دادیم و از این نظر ضعیف‌تر از میهمان بودیم. تعلل در دفاع، مشکل ماست. در صحنه گل دوم، نباید به رقیب اجازه استفاده از  توپ برگشتی را می‌دادیم.

«اسپال» در ادامه از یک نکته تاکتیکی حرف زد و گفت: وقتی به ضدحمله دست می‌زنیم، هافبک‌های ما به سرعت برنمی‌گردند و هنگام پایان ضد حمله و حمله رقیب، تعادل تیمی رم به هم می‌ریزد. نمی‌خواهم درباره آمادگی بدنی بازیکنانم صحبت کنم چون اگر به آنها بگویم بدن آماده‌ای ندارید، غالبا عذر و بهانه می‌آورند. از طرفی اصلا دوست ندارم به شاگردانم اعلام کنم به لحاظ بدنی بدتر از رقیب بودید چون می‌دانم مدام در حال ارتقا بخشیدن به شرایط خودشان هستند. اگر از رقیبان عقب هستیم، یعنی به کار بیشتر برای رسیدن به سطح استاندار نیاز داریم. چنانچه از ناآمادگی جسمانی حرف بزنم، ثابت می‌شود حداقل یک ماه کاری انجام نداده‌ایم.

اسپالتی عنوان کرد: در نیمه دوم به لطف برطرف کردن مشکلات خط میانی، بازی بهتری انجام دادیم. هر وقت  توپ را از رقیب می‌گرفتیم، توانایی مالکیت بر زمین را هم به دست می‌آوردیم و در خط میانی پرتعداد ظاهر می‌شدیم. وقتی هم به رقیب  فرصت دادیم در خط دفاعی ضربه خوردیم؛ درست مانند سایر بازی‌هایمان. دادن کوچکترین فرصت به رئال مادرید بزرگترین ضربه را به شما می‌زند. تیم اسپانیایی پس از گل اول با آرامش فراوان و آسایشی خاص، کنترل توپ و میدان را در اختیار گرفت. آنها بسیار خوب ظاهر شدند و ما هنوز کارهایی برای انجام دادن پیش‌رو داریم؛ هر چند در مسیر مناسبی هستیم.


ویدیو : ابراز رضایت سرمربی رم از عملکرد شاگردانش