ابراز امیدواری روسیه به برگزاری نشست ۱+۵ با ایران بعد از شروع ریاست ‌جمهوری روحانی‬ :



زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری , ریاست جمهوری روسیه , زمان شروع ریاست جمهوری ترامپ

ابراز امیدواری روسیه به برگزاری نشست ۱+۵ با ایران بعد از شروع ریاست ‌جمهوری روحانی‬

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کرملین امیدوار است به محض شروع فعالیت رئیس‌ جمهوری جدید ایران، نشستی بین تهران و ۱+۵ تشکیل و مذاکرات هسته‌ای با تهران احیا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «صدای روسیه»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی امروز چهارشنبه اعلام کرد که کاخ کرملین خواستار تشکیل یک جلسه عمومی بین گروه موسوم به 1+5 متشکل از چین، فرانسه، آلمان، روسیه،‌ انگلیس، آمریکا با تهران به محض شروع ریاست جمهوری دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور جدید ایران در تاریخ 3 آگوست سال جاری میلادی است.

 

لاوروف درباره احتمال مصالحه در مذاکرات مرتبط با برنامه هسته ای ایران گفت: پیشرفت‌های مسلمی پیش از انتخابات (ریاست جمهوری ایران) صورت گرفته است و ما خواستار تاکید مجدد بر آنها هستیم. طرف ایرانی تعهد خود را به گفت‌و‌گو درباره شرایط توقف غنی سازی اورانیوم 20 درصد خود تائید کرده است.

بر اساس این خبر، وزیر امور خارجه روسیه به دکتر روحانی به دلیل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت و اعلام کرد که روسیه درباره تعهد روحانی به تعمیق همکاری بین تهران و مسکو دیدگاه مثبتی دارد.

 

لاوروف افزود که دو کشور ایران و روسیه موضوعات فوری زیادی دارند که باید روی آنها کار کنند از جمله بحث درباره برنامه هسته ای ایران و تقسیم دریای خزر.

غرب در حالی مدعی نظامی بودن اهداف هسته ای ایران است که تهران با رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از کشورهای امضا کننده پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای موسوم به «ان پی تی» و یکی از کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری های صلح آمیز هسته ای را برای خود قائل است و از حقوق هسته ای خود صرف نظر نخواهد کرد./فارس

 

 


ویدیو : ابراز امیدواری روسیه به برگزاری نشست ۱+۵ با ایران بعد از شروع ریاست ‌جمهوری روحانی‬