ابراز امیدواری آلمان نسبت به توافق نهایی : هیات آلمانی شرکت کننده در مذاکرات ...


هیات آلمانی شرکت کننده در مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس هنوز نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات تا ضرب الاجل تعیین شده 31 مارس (مصادف با 11 فروردین ماه) خوشبین است. خبرگزاری ایرنا: هیات آلمانی شرکت کننده در مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس هنوز نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات تا ضرب الاجل تعیین شده 31 مارس (مصادف با 11 فروردین ماه) خوشبین است.

هیات آلمانی می گوید که مذاکرات جاری سخت است اما مذاکرات همچنان در فضای سازنده ای در حال برگزاری است.

در عین حال، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان گفت که مذاکره کنندگان آلمانی بیشترین سعی خود را خواهند کرد تا نتیجه بگیرند و به این خاطر است که مذاکرات تا دیر وقت ادامه خواهد یافت.

اشتاین مایر تاکید کرد که مذاکرات هسته ای جاری در مرحله حساسی قرار دارد.

سباستین فیشر دستیار سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه گفت که مذاکرات میان ایران و گروه کشورهای 5+1 برای دستیابی به توافق هسته ای به مرحله بسیار مهم و حساسی رسیده است.

فیشر در پاسخ به پرسش ایرنا درباره وضعیت کنونی مذاکرات در شهر لوزان سوییس تاکید کرد: این گفت و گوها اکنون در مرحله بسیار مهمی قرار دارد.

این دیپلمات آلمانی با اشاره به مذاکرات بسیار فشرده و فراگیر لوزان افزود: پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات رخ داده، هر چند که هنور شماری از مسایل دشوار و حل نشده باقی مانده است.

فیشر همچنین بر اهمیت حل وفصل مسایل مهم به منظور جلوگیری از بسته شدن کامل این روزنه فرصت تاکید کرد.

وی افزود: تا هنگامی که درباره همه موضوعات و مسایل توافق نشده، به منزله آن است که به هیچ توافقی دست نیافته ایم.

در همین حال فیشر، احتمال افزایش حضور فرانک والتر اشتاین مه یر وزیر امور خارجه آلمان و لوران فابیوس همتای فرانسوی وی را تا سه شنبه شب که پایان مهلت این دور از مذاکرات در لوزان سوییس به شمار می رود، رد نکرد.

قرار است اشتاین مه یر و فابیوس در مذاکرات مشترک روز سه شنبه مقام های دولتی فرانسه و آلمان در برلین شرکت کنند.


ویدیو : ابراز امیدواری آلمان نسبت به توافق نهایی