ابتکار مدیر یک مدرسه در هوشمندسازی کلاس‌ها : شاید تا به حال با صحنه های انباشت ...



پاگیری بچه های کلاس اول برای رفتن به مدرسه , مدرسه ابوالفضل محرم شعر عشق تخته کلاس , متن تقدیر نامه از مدیر مدرسه

شاید تا به حال با صحنه های انباشت زباله در برخی محلات مواجه شده اید در این مواقع اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که شهرداری رسیدگی نکرده است ...

شاید تا به حال با صحنه های انباشت زباله در برخی محلات مواجه شده اید در این مواقع اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که شهرداری رسیدگی نکرده است، این بخشی از ماجرا است در حالی که بخش دیگر آن به خود مردم بستگی دارد شاید مدارس به عنوان مراکز فرهنگی و فرهنگ ساز جامعه بتوانند باز هم به عنوان الگوی حفظ محیط زیست وارد عمل شوند طرحی که یک دبستان دخترانه با همکاری پرسنل و دانش آموزانش به خوبی اجرا کرده است.

 زهرا سادات آقایی مدیر یک مدرسه دبستان یزد در این باره به ما می گوید: مدتی بود که تجمع زباله های مدرسه مرا به فکر فرو برد که چه راه حلی می تواند به اوضاع سامان دهد.

 آقایی که در یک ابتکار زیبا توانست مدرسه خود را هوشمندسازی کند، می گوید: با فروش انواع بازیافت های خشک مدرسه از طریق قرارداد با یک شرکت خصوصی بازیافت، توانستیم شش کلاس درس این مدرسه را هوشمند کنیم.

مدیر این مدرسه ابتدایی از اینکه چگونه به فکر بازیافت زباله ها افتاده است، بیان می کند: مدتی پیش به فکر تفکیک و فروش زباله های بازیافتی مدرسه افتادم و با همکاری شرکت بازیافتی که بازاریابان خود را به مدرسه فرستاده بود موفق شدیم قرار داد تحویل زباله های بازیافتی مدرسه را تنظیم کرده و طبق این قرارداد زباله های تفکیک شده را هر روز به شرکت بازیافت تحویل می دهیم و شرکت نیز در راستای قرار داد خود امکانات و تجهیزات لازم برای هوشمند سازی کلاس های درس و حتی جوهر خودکار دستگاه کپی و سایر امکانات آموزشی مدرسه را تامین می کند.

او می گوید: دانش آموزان مدرسه به خوبی با این طرح همراهی کردند، آنها در صف صبحگاه دفتر مشق های قدیمی خود را به مدرسه تحویل می دهند و از این طریق در تهیه تجهیزات کمک آموزشی مدرسه همکاری می کنند و از زمانی که این کار را  آغاز کرده ایم توانستیم تمام احتیاجات مدرسه را تامین و آن را به یک مدرسه ابتدایی هوشمند تبدیل کنیم.

وی در اهمیت هوشمند سازی مدارس بیان می کند: هوشمند سازی با استفاده از تکنولوژی روز یادگیری را برای دانش آموزان آسان تر، جذاب تر و ماندگار کرده ضمن اینکه معلمان نیز  بهتر به کار تدریس می پردازند همچنین هوشمند سازی کلاس های درس توانسته به دانش آموزانی که مشکل تنبلی چشم دارند نیز کمک کند چراکه فاصله آنها با تخته را کم کند ضمن اینکه از این پس گرده های گچ هم نمی تواند موجب آزار معلم و دانش آموز شود.

آقایی هدف عمده این مدرسه ابتدایی از انجام این کار را ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و زندگی پاک و سالم در خانه و مدرسه عنوان کرد.

اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو : ابتکار مدیر یک مدرسه در هوشمندسازی کلاس‌ها