ائتلاف عجیب عربستان، قطر و امارات علیه فوتبال ایران : ائتلاف عجیب عربستان، ...



سخنرانی پادشاه عربستان علیه ایران , فوتبال ایران و عربستان نتایج , تیم ملی فوتبال ایران

ائتلاف عجیب عربستان، قطر و امارات علیه فوتبال ایران

چند سایت عربی مدعی شدند که کشورهای عربستان، قطر و امارات در حال تنظیم شکایت نامه ای علیه میزبانی تیم های ایرانی هستند.

اخبار ورزشی - چند روزی است که سعودیها با بهانه تراشی و آوردن دلایل پوشالی و واهی قصد دارند میزبانی تیم های ایرانی را بد جلوه دهند و ذهنیت سران کنفدراسیون فوتبال آسیا را به این سمت سوق دهند، این در حالی است که تیم های ایرانی میزبان خوبی برای تیم های عربستانی بوده اند و حتی میشل پرودوم سرمربی بلژیکی الشباب پس از پایان بازی این تیم با تراکتور به ستایش از تبریزیها در میزبانی خوبشان پرداخت.

عبدالرحمان بن مساعد رییس باشگاه الهلال عربستان که به خاطر اظهار نظرهای تندش چهره جنجالی در کشورش به شمار می آید پس از پیروزی تیمش در ورزشگاه آزادی با سخنانی واهی به شدت از رفتارتماشاگران انتقاد کرد و به این اکتفا نکرد و از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا با تنظیم شکایت نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا مانع از تداوم کارشکنی های ایرانیها به هنگام میزبانی از تیم های عربی شوند. او در ادامه سخنان پوشالی و بی شرمانه خود پیشنهاد برگزاری بازیهای نمایندگان ایران در کشوری بی طرف و یا انتقال تیم های ایرانی به شرق آسیا را داد.

به نوشته سایت Arar-news.com عربستان و سایت Goal.com کشورهای حوزه خلیج فارس با درخواست رییس باشگاه الهلال عربستان موافقت کرده‌اند.

این دو سایت به نقل از منابع موثق که نام آنها را فاش نکردند نوشتند فدراسیون های کشورهای عربی از جمله قطر و امارات با درخواست بن مساعد در تنیظم شکایت بر علیه تیمهای ایرانی به AFC موافقت کردند.

سعودی‌های به نظر نمی‌رسد دست‌بردار حاشیه‌سازی‌های واهی خود باشند. سازمان لیگ عربستان هم اتفاقات ورزشگاه آزادی را ناشایست دانست. در بیانیه این سازمان امده است که آنها نیز یادداشت اعتراض آمیزی را نسبت به اتفاق‌های ورزشگاه آزادی تنظیم و تقدیم نواف بن فیصل رئیس کمیته المپیک عربستان داده‌اند تا او آن را به فیفا و کمیته بین المللی المپیک بدهد.

به گزارش ایسنا، در حالی که کشورهای عربی در مهم‌ترین بازی‌های خود موفق نمی‌شوند تماشاگران زیادی را به ورزشگاه‌های خود بکشانند، در تلاشند برای فرار از حضور در ورزشگاه‌های ایران و مواجهه با تماشاگران پرشور ایرانی از شیوه‌های غیر فوتبالی استفاده کنند.

هر چند بعید به نظر می‌رسد با توجه به نداشتن مستندات کارشکنی آنها به جایی برسد، چرا که دنیای فوتبال جای ائتلاف و ... نیست و در صورت غیبت تیم‌ها در مسابقه بازی سه بر صفر به سود تیم دیگر اعلام خواهد شد. البته با توجه به بهانه‌جویی این گونه کشورها چه بهتر که تماشاگران ایران با درایت بیشتر مسائل حرفه‌ای را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید./ایسنا

 


ویدیو : ائتلاف عجیب عربستان، قطر و امارات علیه فوتبال ایران