آینده اقتصاد ایران چه می‌شود؟ : برخی فعالان اقتصادی براین باورند که اقتصاد ...



آینده اقتصاد ایران , اقتصاد ایران , اخبار اقتصاد ایران

برخی فعالان اقتصادی براین باورند که اقتصاد ایران در سال 94 با شرایط دشواری مواجه می شود.

به گزارش خبرآنلاین، کاهش درآمدهای نفتی و افزایش احتمال کسری بودجه موجب شده تا پیش بینی ها در مورد آینده اقتصاد ایران با قدری دشواری همزمان شود. محمد لاهوتی نایب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در این مورد به خبرآنلاین گفت:با روی كار آمدن دولت یازدهم و بوجود آمدن روح امید و همچنین حركت های مدبرانه باعت شد تا جهت محقق ساختن وعده های انتخاباتی ریاست جمهوری، تحول و اصلاح امور در همه زمینه ها شروع شود.

وی ادامه داد: این موضوع باعت شد تا در همه زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و روابط خارجی  خودنمایی وضعیت کشور تغییر کند.یكی از حوزه های مهم و تاتیر پذیر بخش اقتصادی كشور است كه با  تغییر و تحول در بیشتر زمینه ها به سمت کاهش نرخ تورم ، افزایش رشد اقتصادی ، ایجاد اشتغال و بهبود شاخص های کلی حرکت کرد.

لاهوتی بیان داشت: همچنین با توجه به اهمیت روابط خارجی در تجارت خارجی و اهمیت و تاتیر توافقات مقطعی هسته ای باعت تغییراتی در افزایش مراودات تجاری  شد و تا حدودی مشكلات كمتر شد و روابط تجاری با بعضی از كشورها بهبود یافت.

او افزود: با آغاز سال جدید چندین گمانه در مورد آینده روابط خارجی ایران پیش آمده است. از سوی در صورتی که مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد وضعیت کشور تغییر می کند. پیش بینی می شود با توافق در مذاکرات هسته ای وضعیت عمومی کشور طی سال 94 بهبود یابد.

 

نکته بسیار کلیدی این است که با انجام توافقات میزان جذب سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد ایران افزایش می یابد و همین سرمایه گذاران مشکل تامین سرمایه اقتصاد ایران را برطرف می کنند. اما با این حال در صورتی که به دلیل زیاده خواهی طرف های غربی توافقی صورت نگیرد، وضعیت اقتصادی کشور با مشکلاتی مواجه می شود. با این حال وضعیت کلی کشور در دولت یازدهم به سمت بهبود رفته و این روند طی سال 94 نیز ادامه پیدا می کند تنها نکته این است که عدم توافق هسته ای می تواند سرعت رشد را کمی آرام و آهسته کند.
اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 


ویدیو : آینده اقتصاد ایران چه می‌شود؟