آینده‌نگرترین مردم جهان/ جایگاه ایران، بالاتر از سوئد : یک پژوهش منتشر کرد: آینده‌نگرترین ...



نضر مردم جهان درباریه ایران , اخبار ایران و جهان , مردم ایران

یک پژوهش منتشر کرد:

آینده‌نگرترین مردم جهان/ جایگاه ایران، بالاتر از سوئد

پژوهش جدید گروهی از پژوهشگران نشان داده که آلمانی‌ها، آینده‌نگرترین مردم جهان بوده و پاکستانی‌ها در آخرین جایگاه قرار دارند. در این لیست، ایران در جایگاهی بالاتر از سوئد قرار گرفته است.

دانشمندان انگلیسی، سوئیسی و آمریکایی با داده‌های بدست آمده از جست‌وجوی گوگل و عملکرد اقتصاد ملی کشورها این لیست را به هم مرتبط کرده‌اند.

محققان با بررسی انبوهی از داده‌های تولید شده در اثر استفاده افراد از اینترنت دریافتند که ارتباط محکمی بین تغییرات در کاربران اطلاعات که بطور آنلاین جست‌وجو می کنند و رویدادهای جهان واقعی وجود دارد.

آنها با بررسی حدود 45 میلیارد عبارت جست‌وجوشده در گوگل، یک ارتباط قابل توجه میان سرانه تولید ناخالص داخلی یک کشور و تمایل مردم برای آینده‌نگری مشاهده کردند.

به گفته محققان، بین موفقیت اقتصادی یک کشور و رفتار جست‌وجوی آنلاین شهروندان آن برای اطلاعات یک ارتباط وجود دارد.

این تیم سال گذشته اولین مجموعه نتایج را منتشر کرده بودند. آنها برای نتایج امسال اطلاعات بخش گوگل ترندز برای 45 کشور را بررسی کرده و دریافتند که آلمان از آینده‌نگرترین مردم برخودار بوده و انگلیس را به جایگاه چهارم عقب رانده است.

انگلیس سال گذشته به دلیل برگزاری المپیک 2012 لندن در جایگاه اول این لیست قرار داشت. آلمان امسال به دلیل نزدیک شدن به انتخابات فدرال خود توانسته‌اند به جایگاه بالاتر جدول دست یابد.

در جدول جدید این پژوهش، ایران در جایگاه نوزدهم قرار گرفته و سوئد در یک پله پایین‌تر در جایگاه بیستم قرار دارد.

بزرگترین صعودکنندگان شاخص جهت‌گیری‌های آینده امسال نیز، کشورهای نیجریه و ژاپن هستند.

این در حالیست که پاکستان در پایین‌ترین جایگاه قرار داشته و ویتنام مانند سال گذشته در جایگاه یکی مانده به آخر مانده است.

برای دستیابی به این شاخص، محققان تعداد جست‌وجوهای انجام شده درمورد سال‌های گذشته و آینده را شمارش کرده و سپس نتایج را بر اساس کشورها تقسیم کردند. آنها سپس این نتایج را در برابر تولید ناخالص داخلی کشورها قرار دادند که خروجی اقتصادی کشور تقسیم بر ساکنان آن است.

محققان دو توضیح اصلی را برای ارتباط میان فعالیت جست‌وجوی اینترنت و تولید ناخالص ملی مشاهده کرده‌اند. اول این که این نتایج ممکن است تفاوت‌های بین‌المللی در توجه به گذشته و آینده را منعکس کنند که بر اساس آن تمرکز بر آینده از موفقیت اقتصادی حمایت می‌کند.

دوم این که این نتایج شاید بازتاب‌دهنده تفاوت‌های بین‌المللی در نوع اطلاعات جست‌وجو شده در اینترنت و احتمالا به دلیل تاثیرات اقتصادی بر زیرساختارهای در دسترس اینترنت باشد./ایسنا

 


ویدیو : آینده‌نگرترین مردم جهان/ جایگاه ایران، بالاتر از سوئد