آیت ا... هاشمی‌: اشتباهات را بپذیریم : آیت ا... هاشمی‌: اشتباهات را بپذیریم  آیت‌ا... ...



هاشمی رفسنجانی , مهدی هاشمی , هاشمی

آیت ا... هاشمی‌: اشتباهات را بپذیریم 

آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی روزهای پرمشغله‌ای را می‌گذراند چون بار دیگر وظیفه سنگینی بر دوش خود احساس می‌کند که همان روشنگری و آگاه کردن جامعه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست اقشار مختلف جامعه را می‌پذیرد تا به آنها بگوید برای راهی که در گذشته طی شده چه هزینه‌ها و چه زحمت‌هایی کشیده شده است که باید با انتخاب صحیح پاسدار آن باشند.

این روزها مردم همانند گذشته به دفتر آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی می‌روند چون می‌دانند راه خروج از برخی مشکلات تنها در افکار و ایده‌های او نهفته است. معلمان، صنعتگران، اقتصاددانان و حالا کشاورزان هستند که می‌خواهند با مدد گرفتن از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اصلاح امور کشور تلاش کنند. نکته جالب اینکه آیت‌ا... اشراف کامل بر تمام حوزه‌ها و مشکلات آنها دارد.

انداختن تقصیرها به گردن یکدیگر راهگشا نیست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنیان و اساس معضلات و مشکلات در بخش کشاورزی یعنی سوءمدیریت و برنامه‌ها را گریبان‌گیر سایر بخش‌ها اعم از فرهنگ، سیاست، اجتماع و مراکز علمی کشور دانست و افزود: باید به دور از روزمرگی، در جهت اصلاح سیاست‌ها حرکت کنیم.

آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه کشاورز، درد دل‌ها و گلایه‌های بیان شده از سوی جمع حاضر را در مورد مشکلات کشاورزی رنج‌آور توصیف کرد و با تاکید بر لزوم ایجاد رسانه و ارگانی برای انعکاس مشکلات به مسئولان و آگاهی از وضعیت صنعت تولید، صنعت و کشاورزی کشور گفت: کشاورزان و کسانی که به نوعی با این رشته سروکار دارند از پرتلاش‌ترین و در عین حال کم‌توقع‌ترین اقشار جامعه هستند، چراکه اخبار و مسائل این قشر کمتر در معرض آگاهی مردم و مسئولان قرار می‌گیرد. 

وی اضافه کرد: اطلاعات و اخبار حاکی از این است که به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها، آب، خاک، محیط زیست و تولیدات کشاورزی کشور دچار مشکلاتی شده است که تداوم این امر برای آینده و امنیت غذایی کشور مضر است. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم پذیرش خطا، اشتباه و بازگشت به راه درست، فرافکنی و انداختن تقصیرها به گردن یکدیگر را راهگشا ندانست و تصریح کرد: امروز لازم است با وحدت، همدلی و پرهیز از ایجاد تفرقه و نیز در پیش گرفتن سیاست درست صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی فعال، همراه با همزیستی مسالمت‌آمیز با دنیا مشکلات را به‌تدریج حل کنیم.

هاشمی‌رفسنجانی، جمهوری اسلامی ایران را دارای امکانات بالا از لحاظ طبیعی، مادی، انسانی و پشتوانه تمدنی و دینی متکی به مکتب غنی اهل بیت(ع) دانست و گفت: در یک دوره مدیریت اجرایی شایسته‌سالار، می‌توانیم با همدلی مسئولان، همراهی مردم و تعامل ثمربخش با دنیا به مسیر صحیح توسعه و پیشرفت و تعالی کشور بازگردیم. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری، حفظ امید و پرهیز از یأس و ناامیدی را لازمه عبور صبورانه از مشکلات مرحله کنونی خواند و تاکید کرد: استفاده از استعداد بزرگ انسانی کشور، مدیران باتجربه و دلسوختگان انقلابی از همه طیف‌ها و جریان‌های وفادار به نظام و انقلاب، می‌تواند ما را در عبور از مرحله حساس کنونی یاری رساند.

در ابتدای این دیدار، عیسی کلانتری، وزیر اسبق کشاورزی و دبیرکل خانه کشاورز با تشریح مسائل و مشکلات بخش کشاورزی کشور گفت: با ادامه روند کنونی و برخی سوءمدیریت‌ها، مشکلات بخش کشاورزی بیشتر خواهد شد. وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور نسبت به سایر بخش‌ها نامناسب است و با افزایش شوری آب‌های کشاورزی در آینده، زمین‌های حاصل‌خیز به شوره‌زار تبدیل و تولیدات کشاورزی کاهش خواهد یافت. 

وی ادامه داد: باید صادقانه بپذیریم که در این بخش حیاتی کشور مشکلات اساسی وجود دارد تا بتوانیم با این معضلات برخورد درست داشته باشیم. همچنین تعدادی از حاضران در جلسه به نمایندگی از بخش‌های مختلف مرتبط با کشاورزی از شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز کشور به بیان معضلات و مشکلات این بخش پرداختند./آرمان

 


ویدیو : آیت ا... هاشمی‌: اشتباهات را بپذیریم