آیت الله یزدی در جمع بستگان: کسی را نمی‌شناسم زندگی‌اش بدتر شده باشد/ زندگی همه مردم بهتر شده :



آیت الله یزدی در جمع بستگان: کسی را نمی‌شناسم زندگی‌اش بدتر شده باشد/ زندگی همه مردم بهتر شده

 

زندگی بهتر , فرهنگ زندگی مردم چین , مردم در زندگی چه چیزی کم درارند

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط فعلی کشور تأکید کرد: همه باید صبور، مقاوم، باگذشت و تحمل باشیم و کمتر به دنبال دعوا، جدال و خود پسندی برویم.

آیت‌الله محمد یزدی در جمع تعداد زیادی از بستگان خود که با هدف احیای سنت حسنه صله ارحام در مجتمع یاوران حضرت مهدی‌(عج) قم گردهم آمده بودند، با اشاره به وضعیت فعلی کشور گفت: در شرایط فعلی باید همه صبور، مقاوم، باگذشت و تحمل باشیم و کمتر به دنبال دعوا، جدال و خود پسندی برویم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مقام معظم رهبری نصیحت خوبی کردند و انشاء الله همه به آن عمل کنند؛ گفت: «چند روز قبل هم جلسه‌ای با دو تن از سران قوا داشتم که بر پیروی از رهبر معظم انقلاب تأکید داشت؛ به نظر من خداوند رهبرفرزانه انقلاب را برای این زمان نگه داشته است.»

آیت الله یزدی معتقد است: «زندگی همه مردم بهتر شده است و کسی را نمی‌شناسم که زندگی‌اش بدتر شده باشد، افرادی هم که بهانه می‌گیرند و به قول ما غر و نق می‌زنند، وضعشان بهتر شده است.»

وی با تاکید بر این که مشکلات کشور حل خواهد شد، اظهار داشت: «در شرایط امروز باید زندگی را ساده‌تر کنیم، چشم و هم چشمی را کنار بگذاریم و خود را به خاطر تجملات ناراحت نکنیم و کمی هم به دنبال معنویات باشیم.»

آیت الله یزدی تاکید کرد که این مردم صبورترین، مقاوم‌ترین و متدین‌ترین هستند و نباید به بی‌مبالاتی گوشه و کنار نگاه کنیم.

** این جلسه که در نزدیکی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، حاشیه‌هایی جالبی داشت که خواندن آن خالی از ‌لطف نیست:

جلسه ساعت 10 صبح آغاز شد؛ شرکت کنندگان در این جلسه که خود را از شهرهای اصفهان، یزد، اراک، تهران و ... به قم رسانده بودند شامل خانواده‌های یزدی، دافعیان، کوچک‌زاده، اعتمادیان و... می شدند.

تصاویری از شهدا و مرحومین فامیل در محل جلسه نصب شده بود و کلیپی از یکی از شهدای فامیل پخش شد.

یکی از بستگان آیت الله یزدی اعلام کرد به هر کس تا سال آینده صاحب فرزند دختر شود و نام او را خدیجه بگذارد، ربع سکه بهار آزادی هدیه خواهدداد، چون نام اولین بانوی مسلمان در حال فراموشی است.

به دانش‌آموزان اطلاع داده شده بود که با آوردن کارنامه جایزه خواهند گرفت، اتاق مخصوص هم برای سرگرمی کودکان در نظر گرفته شده بود.

بیش از ده تازه داماد هم هدایایی از دست آیت‌الله یزدی گرفتند، هر کدام 50 هزار تومان که بانی آن هم چند نفر از فامیل بودند.

حجت الاسلام مجید یزدی با ارائه گزارشی از جلسات فامیلی در قم گفت: با تاکید آیت‌الله یزدی، این جلسات ساده و بی‌تکلف برگزار می‌شود، ضمن این که با چرخشی بودن مدیریت جلسه، نوجوان‌ها و جوان‌ها تجربه زیادی کسب کرده‌اند.

یکی از بستگان آیت الله یزدی از اصفهان هم گزارشی از جلسات ماهانه این شهر داد و گفت: جلسات با حضور 300 الی 500 نفر از فامیل برگزار می‌شود و برنامه‌ای هم برای توزیع و جمع‌آوری صندوق صدقات جهت کمک به فامیل نیازمند به صورت غیرعلنی دارند.

حاضران در جلسه در شهرهای خود جلسات هفتگی یا ماهانه صله ارحام دارند و در این جلسه همگی دعوت بودند که بخشی از آنها توانستند شرکت کنند.

مسن‌ترین فرد حاضر در جلسه پیرمردی 88 ساله و ساکن اصفهان بود و کوچکترین فرد دختری 20 روزه که هدایایی به آنها داده شد.

ساعت حدود 2 بعد از ظهر بود که سخنرانی آیت‌الله یزدی به عنوان بزرگ فامیل و مسئول صندوق قرض‌الحسنه آغاز شد و در سخنان خود به وضعیت فعلی کشور و ضرورت ساده‌زیستی و اهمیت اتحاد و همدلی اشاره داشت.

آیت‌الله یزدی همچنین به دیدار چند روز قبل خود با دو تن از سران قوا اشاره کرد که موضوع آن پیروی از مقام معظم رهبری بوده است.

وی همچنین گفت: ساخت زائرسرا در مشهد چند سال قبل با هزینه بسیار کمی آغاز شد و الحمدالله امروز فامیل از آن استفاده می‌کنند، چند بیمارستان هم در دست ساخت است که از برکات همین فامیل است.

ساعت 3 عصر حاضران به طرف سالن غذاخوری هدایت شدند؛ ناهار یک نوع غذا به همراه ماست و نوشابه بود.

پس از ناهار حاضران به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و جمکران رفتند، و پس از آن هرکدام به شهر خود بازگشتند./انتخاب

 


ویدیو : آیت الله یزدی در جمع بستگان: کسی را نمی‌شناسم زندگی‌اش بدتر شده باشد/ زندگی همه مردم بهتر شده