آیت‌ الله اراکی: 3 آیه قرآن درباره ایرانیان است : دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ...


دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: آیه 54 سوره مائده، آیه 3 سوره جمعه و آیه آخر سوره محمد (ص) مختص ایرانیان بر پیامبر نازل شده است. خبرگزاری مهر: دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: آیه 54 سوره مائده، آیه 3 سوره جمعه و آیه آخر سوره محمد (ص) مختص ایرانیان بر پیامبر نازل شده است.

 نخستین همایش علمی بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی صبح امروز دوشنبه 16 دیماه با حضور چهره‌هایی مانند آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین عاملی نماینده مقام معظم رهبری در استان اردبیل و عضو مجلس خبرگان رهبری و غلامرضا اعوانی رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، در تالار همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در این همایش با مقایسه حکومت صفویه و جمهوری اسلامی ایران گفت: در 500 سال گذشته دو مرحله تمدن سازی وجود داشته است؛ یک مرحله تمدن‌سازی دولت صفویه و مرحله دوم تجدید حیات تمدن‌سازی جدید به رهبری امام خمینی (ره).

وی افزود: توسعه نفوذ فرهنگی و فضایی و ژئوپلتیکی و توسعه نرم‌افزاری مکتب تشیع به مناطق پیرامونی از خاورمیانه به هند تا شرق آسیا چه در زمان صفویه و چه در دوران حاضر یک حقیقت است. بیداری اسلامی قطعاً تحت تاثیر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

سرلشکر صفوی اصافه کرد: مقابله با قدرت‌های متجاوز به ایران و حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران و نیز عزت‌آفرینی مبتنی بر تحول علوم انسانی و کفایت دیپلماسی در خارج از مرزها در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی و ارتقاء جایگاه و پرستیژ ایران در نظام بین‌الملل، دیگر وجوه مشترک این دو حکومت است.

در این برنامه همچنین آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی از شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان یکی از مروجان و مبلغان عرفان ناب یاد کرد و گفت: همانگونه که ما در عرصه عرفان، مدعی داریم و صادق، در عرصه فقه هم چنین است؛ فقه ناب و عرفان ناب دو چهره یک حقیقت هستند.

اراکی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آیه 54 سوره مائده، آیه 3 سوره جمعه و آیه آخر سوره محمد (ص) مختص ایرانیان بر پیامبر نازل شده است، به بیان احادیثی از پیامبر در تفسیر این آیات پرداخت و افزود: این آیات خلاصه عرفان حقیقی هستند که آغازش با خداست و تداوم آن با وصل.

در بخش نخست برنامه‌های همایش بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی حسام‌الدین سراج و گروه موسیقی همراهش به اجرای قطعاتی در باب برخی سروده‌های عرفانی پرداختند.


ویدیو : آیت‌ الله اراکی: 3 آیه قرآن درباره ایرانیان است