آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:افراطیون دلسوزان كشور را خانه نشین كرده‌اند : آیت‌الله ...



آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:افراطیون دلسوزان كشور را خانه نشین كرده‌اند

نتیجه انتخاب قانونی و آزاد مردم مورد پذیرش و حمایت همه خواهد بود/مدیریت برخی افراد تندرو، ناكارآمد و افراطی موجب تاسف است/نخبگان،فرهیختگان دانشگاهی،مدیران و روحانیت اصیل هدف كید و دشمنی مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف هستند/در كنار بیان افتخارات نظام برخی كوتاهی‌ها هم به مردم گفته شود.

 

افطاری هنرمندان با آیت الله هاشمی رفسنجانی , حمید گودرزی در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی , حقوق آیت الله هاشمی رفسنجانی

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مركزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، نخبگان و سرمایه‌های كشور اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی را سرمایه‌های اساسی و اصلی پیشرفت و توسعه كشور خواند و با ابراز تأسف از افراطی‌گری و مدیریت برخی افراد تندرو و ناكارآمد در كشور گفت: پس از پیروزی انقلاب به تدریج بنیان‌های خوبی به لحاظ انسانی و مادی در كشور شكل گرفت و در عین كمبود سرمایه و امكانات، تولید و اقتصاد احیا و خودكفایی قابل قبولی محقق شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی در كنار دو قشر مدیران و روحانیت اصیل را هدف كید و دشمنی مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف خواند و تصریح كرد: اگرچه افراطیون و باندبازان نتوانستند دلسوزان كشور اعم از مدیران كارآمد و علمای دلسوز و نیز دانشگاهیان فرهیخته را نابود كنند، اما آنان را متفرق و خانه‌نشین كردند و وضع كنونی جامعه، تا حدود زیادی ناشی از انزوای ناخواسته نخبگان كارآمد كشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری جرأت و شهامت پذیرش اشتباه و اصلاح ناكارآمدی‌ها را قدم اول اصلاح امور و برگشت به مسیر درست خواند و گفت: در كنار بیان افتخارات بزرگ نظام اسلامی، باید برخی كوتاهی‌ها هم به مردم گفته شود و از آنان مدد بجوییم تا با اتحاد و همدلی و حضور فعال همه دلسوزن و وفاداران به انقلاب و نظام اسلامی، مشاركت ملی را افزایش دهند.

ایشان افزود: تنها با حضور و مشاركت فعال همه اقشار مردم است كه توطئه‌های داخلی و خارجی خنثی و راه پیشرفت و توسعه كشور هموار خواهد شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش گروه‌ها، افراد و اقشار گوناگون كشور در دیدارهای متعدد در مورد انتخابات ریاست جمهوری، به وجود و حضور افراد پرانرژی، توانمند، خوش‌فكر و كارآمد برای اداره كشور در میان نیروهای موجود و دلسوز كشور اشاره و تصریح كرد: مهمتر از تعیین شخصی لایق برای مدیریت اجرایی كشور، اصلاح روندهای مدیریتی و تضمین مسیر صحیح انتخاب و مشاركت و حضور فعال مردم در تعیین سرنوشت خود ضروری است و در این راه من نیز در حد توان از هیچ كمكی دریغ نخواهم داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام «وحدت ملی» را نه به معنای ادغام نیروها و سهم‌خواهی‌های گروهی، بلكه به عنوان فراهم كردن زمینه حضور همه وفاداران به انقلاب و قانون اساسی خواند و گفت: اگر زمینه مشاركت فعال و عادلانه و برابر همه سلایق فراهم شود، آنچه با انتخاب قانونی و آزاد مردم به دست می‌آید، مورد پذیرش و حمایت همه خواهد بود و پس از آن ناكارآمدی‌ها كاهش و روند پیشرفت و توسعه هموار خواهد گردید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وجود استعدادها و امكانات خدادادی و فراوان كشور اعم از مادی، انسانی، فرهنگی و جغرافیایی اشاره كرد و با اشاره به متوقف شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، ناتوانی در اجرای صحیح این قانون را علت این امر خواند و گفت: اگر هدفمندی یارانه‌ها مطابق قانون و درست اجرا می‌شد می‌توانست در كنار سیاست خارجی فعال و براساس همكاری متقابل بین‌المللی زمینه‌های رشد و شكوفایی اقتصادی و تولیدی كشور را به خوبی فراهم و خطرات خارجی نیز مرتفع كند.

در ابتدای این دیدار دكتر علی‌محمد حاضری دبیر كل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نتیجه و حاصل مباحث كارشناسانه این تشكل را به قرار زیر بیان كرد:

- نگرانی از وضعیت كشور و فشارهای طاقت‌فرسا بر مردم

- لزوم شفاف‌سازی مواضع نخبگان و شخصیت‌ها و اطرافیانشان

- بخشی از ناكارآمدی‌ها حاصل بی‌توجهی به واقعیات جهانی و دستاوردهای علمی بشریت است.

- ضرورت اصلاح روندها و رویكردها برای پیشگیری از خسارات بیشتر و جبران‌ناپذیر.

- اصلاح روندها و رویكردها به اصلاح باورها و اعتماد ملی نیاز دارد.

همچنین دكتر رهامی استاد حقوق دانشگاه تهران و دكتر سیدمحمد حسینی استاد دانشگاه شهید بهشتی به تشریح دیدگاه‌های خود پیرامون اوضاع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه پرداخته و با تأكید بر لزوم پیشگیری از فروپاشی اجتماعی و فرهنگی كشور حضور فعال دلسوزان و سلایق گوناگون جامعه در انتخابات آینده را یكی از راههای خروج كشور از وضع كنونی و افزایش مشاركت مردم عنوان كردند.

دكتر حسینی همچنین بر تبدیل نقش فردی علما و روحانیون به نقش و همكاری جمعی همانند دوران انقلاب اسلامی برای اصلاح امور تأكید كرد./ایلنا

 


ویدیو : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:افراطیون دلسوزان كشور را خانه نشین كرده‌اند