آیت‌الله مکارم‌: حجم مشکلات بسیار زیاد است : آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید ...


آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که «اگر فرهنگ غنی را از ما بگیرند، خلع سلاح می‌شویم» گفت: اگر فرهنگ کشور عوض شود، جوانان جان برکف و بسیجی نخواهیم داشت و پشتوانه‌های نظام از بین می‌رود. ایسنا:  آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که «انتخابات حساسی را پشت سر گذاشتیم» اظهار کرد: من نگران انتخابات بودم و هر روز بعد از نماز صبح دعا می‌کردم که مشکلی پیش نیاید و الحمدلله مشکلی ایجاد نشد و گزینش هم گزینش خوبی بود.
 
وی با اشاره به این‌که «حجم مشکلات بسیار زیاد است» افزود: رییس‌جمهور وارث میراث بسیار پیچیده‌ای است و بایستی با لطف خداوند این مشکلات حل شود.
 
این مرجع تقلید تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی، مشکل تورم است و مشکل دیگر، آمار نادرست است؛ به عنوان مثال فردی آمار داده بود که صنایع زود بازده 4 درصد به ثمر رسیده و دیگری گفته بود 40 درصد و اختلاف این آمار عجیب بود.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: نمی‌شود یک شبه انتظار معجزه داشت، اما ان‌شاءالله به تدریج مسایل و مشکلات باید حل شود.
 
وی با بیان این‌که «یکی دیگر از مشکلات اصلی، مشکل خارجی است» اظهار کرد: با همه پیچیدگی‌هایی که در داخل می‌بینیم، مشکل خارجی پیچیده‌تر است که با لطف پروردگار ولو به طور نسبی، این مشکل هم حل خواهد شد.
 
به گزارش حوزه‌نیوز، این مرجع تقلید در ادامه با بیان به این‌که «در زمان دولت قبل، مسایل فرهنگی رها شده بود و کاری نمی‌کردند» خطاب به وزیر ارشاد تاکید کرد: کار سختی پیش روی شماست؛ زیرا مسایل فرهنگی در صورت عدم رسیدگی، به سرعت به مسایل سیاسی تبدیل می‌شود.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «پشتوانه‌های فرهنگی، نظام را حفظ کرده است» یادآور شد: اگر فرهنگ کشور عوض شود، جوانان جان برکف و بسیجی نخواهیم داشت و پشتوانه‌های نظام از بین می‌رود و اگر فرهنگ غنی را از ما بگیرند، خلع سلاح می‌شویم.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مساله فرهنگ، تنها فرهنگی نیست، بلکه سیاسی هم هست و پایگاه نظام ما در مساله فرهنگ است و باید نسبت به آن دقت به خرج داد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به این‌که «کار فرهنگی باید از مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها و رسانه‌ها شروع شود» بیان کرد: ما یک فرهنگ غنی اسلامی داریم و نباید ترس به خود راه دهیم و باید با قدرت و غنای این فرهنگ، کارها را انجام دهیم و مانند سی و چند سال قبل، گام‌های رو به جلو بر داریم.
 
در ابتدای این دیدار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده، گفت: در حوزه علمیه قم کارهای بسیار خوبی انجام شده است که باید گسترش یابد.


ویدیو : آیت‌الله مکارم‌: حجم مشکلات بسیار زیاد است