آیا وسواس جنبه ژنتیکی دارد؟ : فرد مبتلا به وسواس برای اینکه از فشاری که از ...


فرد مبتلا به وسواس برای اینکه از فشاری که از این بابت تحمل می کند، رها شود، کارهایی را به صورت مداوم و تکراری انجام می دهد که پس از مدتی چرخه ای از وسواس و اضطراب و کارهای اجباری برای خود فراهم می آورد. هفت صبح:

وسواس چیست؟ چه علایمی دارد؟ و راههای درمان وسواس؟ , اختلال روانی وسواس چه علایمی دارد؟ , وسواس

به مجموعه ای از اعمال و افکاری که فرد احساس می کند که باید و از روی اجبار انجام دهد در علم روانشناسی بالینی، وسواس می گویند.

افراد مبتلا به این اختلال در صورتی که این افکار آزاردهنده را عملی نکنند، دچار اضطراب می شوند و فشار روانی زیادی را متحمل می شوند. فرد مبتلا به وسواس برای اینکه از فشاری که از این بابت تحمل می کند، رها شود، کارهایی را به صورت مداوم و تکراری انجام می دهد که پس از مدتی چرخه ای از وسواس و اضطراب و کارهای اجباری برای خود فراهم می آورد.

این وسواس رفتاری در نهایت به وسواس فکری و ذهنی فرد نیز منجر می شود. برای ابتلای فرد به این بیماری دلایل مختلفی مانند کمبود اعتماد به نفس و ضعف در انتخاب و تصمیم گیری وجود دارد.
پژوهش های جدید روان درمانی نشان می دهد علت های اصلی ابتلای فرد به این بیماری روحی، عوامل ژنتیکی، تاثیرات بیوشیمی مغز و همچنین الگوها و فشارهایی است که از سوی خانواده ها به افراد وارد می شود.

در این میان ژنتیک نقش پررنگی در ابتلای فرد به این بیماری ایفا می کند و در بسیاری موارد نمونه های مشابهی از این بیماری در اقوام و بستگان فرد مشاهده می شود. اختلالات اضطرابی نیز از عواقب بیماری وسواس است که مبتلا را پرخاشگر و انزواطلب می کند و او را از حضور در اجتماع منع می کند.


ویدیو : آیا وسواس جنبه ژنتیکی دارد؟