آیا فیس بوک اطلاعات شما را می فروشد؟ :   آیا فیس بوک اطلاعات شما را می فروشد؟ ظاهرا" ...



مرجع اطلاعات مشاغل دکوراسیون , وزارت اطلاعات , فناوری اطلاعات

 

آیا فیس بوک اطلاعات شما را می فروشد؟

ظاهرا" فیس بوک به کاربران خود دروغ می گوید و یا بعضی از حقایق را به آنها نمی گوید .

به نظر می رسد که فیس بوک به کاربران خود یک چیز می گوید و به کمپانی هایی که می خواهند تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی بگذارند چیز دیگری می گوید. به عبارت دیگر فیس بوک به کاربران خود دروغ می گوید و یا بعضی از حقایق را به آنها نمی گوید .

فیس بوک ادعا می کند که به ندرت از مطالب نوشته شده توسط کاربرانش و یا صحبتهای رد و بدل شده بین آنها استفاده می کند . اما حقیقت این است که هربار شما مطلبی در این شبکه اجتماعی می گذارید و یا با دوستانتان صحبت می کنید ، فیس بوک کلمات کلیدی مورد نظر خود را در این نوشته ها جستجو می کند سپس از این عبارات و یا کلمات کلیدی استفاده می کند تا علایق و مشکلات شما را بفهمد و تبلیغاتی که بیشتر ممکن است مورد توجه شما باشد را برایتان نمایش بدهد.

فیس بوک به کمپانی هایی که قصد دارند در این شبکه اجتماعی تبلیغ کنند می گوید از مطالب نوشته شده توسط کاربرانش برای هدفمند کردن تبلیغات استفاده می کند و درواقع تبلیغ یک محصول برای کاربرانی نمایش داده می شود که بیشتر ممکن است به آن نیاز داده باشند .

برای مثال مسئولان فیس بوک کلماتی مثل"تهوع صبحگاهی" ، سونوگرافی " و تست بارداری را در صحبتها و نوشته های کاربرانش جستجو می کند و به این ترتیب مادران جوان را شناسای می کند و تبلیغات کمپانی هایی که محصولات مورد نیاز مادران جوان را تولید می کنند را برای این دسته از کاربرانش نمایش می دهد.

اما سخنگوی فیس بوک ادعا می کند که این شبکه اجتماعی برای نمایش تبلیغات فقط به صفحاتی که توسط کاربران پسندیده شده است و در پروفایل آنها قرار گرفته است توجه می کند ./پرتال آفتاب

 


ویدیو : آیا فیس بوک اطلاعات شما را می فروشد؟