آیا فرزند باهوش می خواهید ؟ قسمت اول :         انتخاب همسر از چند جهت در رشد ...



 

 

فرزند دختر می خواهید یا پسر؟ , داشتن فرزند باهوش و با استعداد , چگونه فرزند باهوش به دنیا بیاوریم

 

 

انتخاب همسر از چند جهت در رشد هوشي كودك مهم مي باشد.

 

 

راههای داشتن فرزند باهوش , تربیت فرزند , نامه ای به فرزند ژنتيك

 

هوش و توانايي ذهني از مواردي است كه هم به ژنتيك بستگي دارد و هم تحت تأثير محيط قرار مي گيرد. هنگام ازدواج بايد توجه كرد، كه با كسي ازدواج صورت گيرد كه از نظر هوش و فهم در سطح پاييني نباشد. به اين نكته در روايات اسلامي اشاره شده است.

 


حضرت صادق(ع): « بر حذر باشيد از اين كه با زن احمق ازدواج كنيد . همانا مصاحبت با او بلا و گرفتاري است و اولادي ضايع به وجود مي آيد.»

 


رسول اكرم(ص): « نگاه كنيد و ببينيد در چه چيزي فرزند خود را قرار مي دهيد، پس همان ريشة خانوادگي خود را باز مي يابد.» به نقل از رتبطة وراثت و تربيت نوشتة احمد مطهري البته اين موضوع در مورد مرد احمق هم مي باشد ولي از آنجايي كه نقش مادر مهم تر است در اين حديث روي مادر تدكيد شده است. مادر علاوه بر ژنتيك، محيط رشد در دوران جنيني نوزاد را فراهم مي كند و از نظر تربيت هم داراي نقشهايي است كه از عهدة پدر بر نمي آيد. اين موارد در قسمتهاي بعدي توضيح داده مي شود.

 


فرزند , باهوش , دانلود قسمت جدید walking dead ازدواج فاميلي


ازدواج فاميلي از طريق ژنتيك در رشد كودك تأثير دارد. هر فردي از جامعه چند ژن نامطلوب دارد كه به صورت نهفته مي باشد. در صورتي كه افرادي با هم ازدواج كنند كه ژنهاي نامطلوب مشابهي دارند، صفت نامطلوب در آنها به وجود مي آيد. افراد فاميل ژنهاي مشابه بيشتري دارند و بنابراين احتمال پيدايش خصوصيات نامطلوب در كودكان حاصل از ازدواج فاميلي بيشتر است. اين موضوع در مورد صفات خوب هم صحيح است، يعني ممكن است ازدواج فاميلي باعث تولد كودك بسيار قوي يا فوق العاده باهوش شود. به هر حال احتياط بر اين است كه ازدواج فاميلي انجام نشودو يا پيش از اين گونه ازدواجها مشاورة ژنتيك صورت گيرد.


پيامبر اكرم(ص): « با بستگان نزديك ازدواج نكنيد كه فرزند ضعيف بوجود مي آيد.»

 


فرزند پروری , کودک باهوش , مادر و فرزند سطح تحصيلات و معلومات


هر يك از زن و مرد بايد در حدّي تحصيل كرده باشند كه بتوانند معلوماتي در مورد تربيت فرزند كسب كنند. بسياري از موارد كه باعث رشد هوشي كودك مي شود نياز به ميزان مشخصي از سواد دارد. به طور مثال پدر و مادر بايد بتوانند براي كودك خود كتاب بخوانند، شعر بگويند، جواب سؤالات را بدهند و.... هنگام ازدواج به سطح تحصيلات و ميزان معلومات همسر خود توجه كنيد.

 

 

افراد باهوش , قسمت آخر خندوانه , فرزند صبح هماهنگي و توافق


وجود هماهنگي و توافق بين زن و مرد باعث مي شود تا محيط خانه به مكاني امن و راحت تبديل شود. چنين محيطي نقش بسيار مهمي در پرورش هوشي كودك دارد. خانه هاي پر از جنجال و جنگ و دعوا سلامتي رواني و احساس امنيت كودك را به خطر مي اندازد، اين موضوع سبب مي شود كه حتي اگر كودك تيز هوش هم باشد، نتواند از توانايي خود استفاده نمايد.


علاوه بر اين موضوع، در چنين خانواده هايي فرصت و حوصلة كافي جهت تربيت فرزند، به خصوص پرورش هوش او، نمي باشد. بنابراين سعي كنيد به گونهاي ازدواج كنيد كه توافق و تفاهم متقابل بين شما برقرار باشد.

 


دانلود قسمت آخر خندوانه , فرزند صالح , باهوش ترین سگ انجام آزمايشات پيش از ازدواج


قبل از اقدام جهت ازدواج آزمايشات كامل انجام دهيد. اگر به دليل انجام ندادن آزمايشات فرزند شما دچار مشكلاتي مانند تالاسمي، سل، پدر معتاد و... شود، پرورش هوشي او بسيار مشكل مي شود و در بعضي موارد اين كار غير ممكن است.

 


دانلود قسمت 35 سریال دست سرنوشت , قسمت سکه , قسمت ارز سن ازدواج


سن ازدواج از اين نظر مهم است كه سن بچه دار شدن را تعيين مي كند.


كم بودن و بيش از حد زياد بودن سن هنگام بچه دار شدن، احتمال مشكلات كودك را زياد مي كند. يكي از اين مشكلات كم بودن ميزان هوش مي باشد.


بهترين سن براي بچه دار شدن در دختران 20 تا 25 سالگي و براي پسران 25 تا 30 سالگي مي باشد. البته بعد از اين سنين تا 15 الي 20 سال ديگر هم خطرات بچه دار شدن كمتر است و بعد از آن احتمال خطرات به شدت افزايش مي يابد.


جهت ازدواج موفق به راهنمايي ديگران گوش دهيد و از آنها مشورت بخواهيد. مخصوصاً با والدين خود مشورت كنيد. كتابهايي كه در مورد ازدواج، انتخاب همسر، ويژگيهاي همسر و.... نوشته شده اند را به دقت بخوانيد.

 

و ادامه دارد ......

 

فرزند آوری , فرزند سالاری , قسمت 28 سریال شهرزاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ویدیو : آیا فرزند باهوش می خواهید ؟ قسمت اول