آیا شماهم دائم احساس خستگی می‌کنید؟ : مقصر خستگی دائمی خیلی اوقات استرس های ...


مقصر خستگی دائمی خیلی اوقات استرس های کار، تغییرات فصل، بی خوابی و درگیری های روزمره است. اما خستگی بیش از حد و مداوم همیشه ناشی از این علل نیست. وب‌سایت آوای سلامتی: مقصر خستگی دائمی خیلی اوقات استرس های کار، تغییرات فصل، بی خوابی و درگیری های روزمره است. اما خستگی بیش از حد و مداوم همیشه ناشی از این علل نیست.

به نقل ازreadersdigestاحساس خستگی که بعد از استراحت کامل باز هم از بین نمی رود، ممکن است 7 دلیل عمده پزشکی داشته باشد:

آیا در جمع احساس راحتی می‌کنید؟ , احساس خستگی و خواب آلودگی , احساس ضعف و خستگی در کودکی

کم خونی: پزشک شما با اولین مراجعه شما همراه با احساس شکایت از خستگی تمام وقت، ممکن است یک بررسی کامل کم خونی و یا اختلال تیروئید را به عمل بیاورد. شایع ترین علت کم خونی فقر آهن است. با وجود آنمی نیز ممکن است احساس سرما، سرگیجه، تحریک پذیری، سردرد و خستگی کنید.

اختلال تیروئید: کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم علاوه بر احساس خستگی دائمی، ممکن است باعث بروز چاقی، خشکی پوست، و کمبود انرژی شود. این اختلال زمانی رخ می دهد که تیروئید شما به اندازه کافی هورمون تولید نمی کند. در حالی که زنان با احتمال بیشتری به این اختلال دچار می شوند، انجام آزمایش عملکرد تیروئید می تواند به راحتی منجر به تشخیص و شروع درمان آن شود.

پیش دیابت و دیابت: قند خون بالا منجر به اختلال در گردش خون شده و بنابراین سلول ها به اندازه کافی اکسیژن و مواد مغذی دریافت نمی کنند و این است که شما احساس خستگی می کنید. البته سطح بسیار پایین قند خون نیز احساس خستگی را به همراه دارد زیرا به اندازه کافی سوخت به سلول ها نمی رسد. قند خون بالا سببب التهاب مزمن نیز می شود و این یکی دیگر از علل خستگی است.

افسردگی:
شکایت مدام خستگی و عدم توانایی به خارج شدن از رختخواب بخصوص در صبح هنگام می تواند نشان دهنده ابتلای شما به درجاتی از افسردگی باشد. این زمانی است که احساس خستگی شما با احساس ناامیدی، غم و اندوه و کاهش اشتها، نیز همراه شده باشد. با مراجعه به روانپزشک، از تشدید این علائم و جدی تر شدن بیماری افسردگی می توان پیشگیری کرد.

احساس خستگی همیشگی , 20 کاری که بعد از انجام‌شان احساس پشیمانی می‌کنید , علت احساس خستگی و خواب آلودگی

مشکلات گوارشی: مصرف غذاهای فراوری شده و تغذیه ضعیف منجر به بروز فرایند التهابی در بدن و تجربه نفخ، خستگی، بدخلقی، سردرد و افزایش وزن می شود. ابتلا به حساسیت های غذایی مثلا به گندم و فراورده های لبنی نیز می تواند احساس خستگی ایجاد کند. هیچ آزمونی برای تشخیص حساسیت های غذایی وجود ندارد و تنها راه شناسایی آن تشخیص تدریجی و حذف مواد غذایی است که به آنها حساسیت نشان داده شده است.

بیماری قلبی:
خستگی می تواند علامت بیماری قلبی نیز باشد، مخصوصا در زنان. محققان می گویند اگر شما با ورزش کردن مشکل دارید، ورزش را از سطح سبک شروع کنید. اما اگر بعد از مدتی حتی با کاهش شدت ورزش، شما همچنان احساس ناراحتی می کنید، ممکن است بیماری قلبی تشخیص داده نشده علت خستگی شما باشد.

کمبود مواد مغذی: کمبود برخی مواد مغذی مانند پتاسیم و منیزیوم نیز که در سوخت و ساز بدن و انرژی زایی نقش دارند، منجر به بروز خستگی می شود.


ویدیو : آیا شماهم دائم احساس خستگی می‌کنید؟