آیا سکته قلبی اصلی ترین دلیل مرگ است؟ : سکته قلبی بسیار شایع است. بسیاری از ...


سکته قلبی بسیار شایع است. بسیاری از مردم در خطرش هستند و یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در آقایان و خانم ها است اما متاسفانه هنوز بسیاری از مردم نمی دانند چگونه باید خود را از آن محفوظ بدارند. وب‌سایت دکتر کرمانی: سکته قلبی بسیار شایع است – بسیاری از مردم در خطرش هستند و یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در آقایان و خانم ها است  اما متاسفانه هنوز بسیاری از مردم نمی دانند چگونه باید خود را از آن محفوظ بدارند.

 اولین گام: باید بدانید دقیقا چه چیزهایی در خطر قرارتان می دهد.

30 علت اصلی سکته قلبی , وکیل بابک زنجانی به دلیل سکته خفیف قلبی راهی بیمارستان مهراد تهران شد  , سکته قلبی

تشخیص زودهنگام خطر کمک بسیاری به پیشگیری می کند. شاید تا به حال شنیده باشید، بالا رفتن سن، داشتن سابقه خانوادگی مشکلات قلبی، سیگار کشیدن، داشتن کلسترول و فشار خون بالا و چاقی می توانند خطر سکته قلبی را بالا ببرند. اما برخی بیماری ها و شرایط دیگر نیز در بالا رفتن خطر نقش دارند که شاید فکر کنید اصلا ربطی به قلب نداشته باشند. بیایید نگاهی به این 6 مورد بیاندازیم:

دیابت و پیش دیابت

علایم سکته قلبی , سکته قلبی محسن افشانی , سکته قلبی در جوانان

افراد دیابتی در مقایسه با کسانی که دیابت ندارند حداقل دو برابر بیشتر در خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی قرار دارند و وقتی کسی که دیابت دارد سکته کند اوضاع خیلی خطرناک می شود، چون سطح بالای قند مزمن می تواند به رگ های خونی آسیب وارد کند.

فقط دیابت کامل نیست که می تواند باعث بیماری قلبی شود، بلکه اختلال تحمل گلوکز یا پیش دیابت – شرایطی که در آن سطح گلوکوز در خون بیش از حد طبیعی است اما نه آنقدر که به عنوان دیابت در نظر گرفته شود – نیز می تواند به قلبتان آسیب وارد کند.



اندومتریوز

علایم سکته قلبی در جوانان , نشانه های سکته قلبی , علایم سکته قلبی خفیف

درد و مشکلات باروری با اندومتریوز – در این اختلال بافتی که معمولا داخل رحم است، خارج از آن رشد می کند – همراه هستند، اما مشکل به همینجا ختم نمی شود، ممکن است فرد در خطر سکته قلبی نیز قرار بگیرد. در یک تحقیق که روی 116.000 خانم با مشکل اندومتریوز انجام گرفت محققان به این نتیجه رسیدند که این اختلال می تواند بیماری عروق کرونر قلب را افزایش دهد. دلیلش این است که اندومتریوز معمولا با التهاب مزمن، آسیب رادیکال های آزاد ه و افزایش سطح چربی همراه است.



پره اکلامپسی و دیابت بارداری

عوارض سکته قلبی , دلایل سکته قلبی , سکته قلبی خفیف

اگر مشکل پره اکلامپسی ( یکی از عوارض بارداری که موجب فشار خون بالا می شود ) یا دیابت بارداری دارید، شاید فکر کنید به محض به دنیا آوردن بچه مشکل حل می شود، اما متاسفانه چنین نیست. خانم هایی که چنین مشکلی دارند در مقایسه با دیگران بیشتر در خطر فشار خون بالا هستند، همانطور که می دانید ففشار خون یکی از عوامل بیماری های قلبی است.



مشکل تیروئید

علت سکته قلبی , علایم سکته قلبی در خواب , چگونه سکته قلبی کنیم

هورمون تیروئید زیادی تولید می کنید؟ یا خیلی کم؟ هر دو مورد می توانند برای قلب بد باشند.

پرکاری تیروئید باعث تولید بیش از حد هورمونی می شود که قلب را تحریک به کار می کند بنابراین قلب خیلی سریع می تپد. این حالت باعث افزایش فشار خون و ضربان نامنظم قلب می شود.  برعکس همین اتفاق با کم کاری تیروئید رخ می دهد، قلب خیلی آرام می تپد و فشار خون پایین می آید، همچنین کلسترول خون نیز ممکن است بالا برود. خبر خوب این است که درمان اختلال تیروئیدی می تواند از سلامت قلبتان محافظت کند. اگر همین حالا نیز از بیماری قلبی رنج می برید، بهترین کار این است که از سلامت تیروئید خود مطلع شوید. گاهی اصلاح سطح هورمون تیروئید می تواند باعث درمان بیماری قلبی شود.



اختلال در نعوظ

غلایم سکته قلبی , دلیل اصلی شوره سر , دلیل اصلی بی میلی شوهر

یکی از شایع ترین دلایل اختلال در نعوظ مشکلات عروقی است، یعنی رگی که خون را به آلت تناسلی می برد بسیار باریک است بنابراین جریان خون کند می شود. چون رگ های آلت تناسلی مردان از دیگر رگ های بدن بسیار کوچک تر هستند ممکن است یک مرد 2 تا 3 سال قبل از اینکه دچار سکته شود ابتدا دچار اختلال در نعوظ شود. هر نشانه ای از اختلال در نعوظ را باید هشداری برای قلب دانست.



اختلال خود ایمنی

علاعم سکته قلبی , اصلی ترین بخش های موفقیت , اصلی ترین معدن سنگ حدید

اختلالات خود ایمنی از جمله لوپوس و آرتریت روماتوئید زمانی رخ می دهند که سیستم ایمنی بدن به اشتباه یک بافت سالم را مورد حمله قرار می دهد. این حالت همچنین باعث التهاب مزمن نیز می شود، که بیمارا را مستعد به سختی عروق و دیگر نشانه های بیماری قلبی می کند. اگر از چنین بیماری رنج می برید باید تحت نظر یک متخصص قرار بگیرید تا مطمئن شوید روند درمانی درستی را طی می کنید، همچنین باید مرتب از سلامت قلب نیز مطلع شوید.


ویدیو : آیا سکته قلبی اصلی ترین دلیل مرگ است؟