آیا سزارین بعد از هفته چهلم خطرناک است؟ : نوزاد معمولا بین هفته های ۳۷ تا ۴۲ ...


نوزاد معمولا بین هفته های ۳۷ تا ۴۲ بارداری به دنیا می آید. در اکثر موارد، زایمان در هفته ۴۰ بارداری اتفاق می افتد. این ۴۰ هفته از آخرین تاریخ عادت ماهیانه محاسبه می شود. سایت نی نی بان: نوزاد معمولا بین هفته های ۳۷ تا ۴۲ بارداری به دنیا می آید. در اکثر موارد، زایمان در هفته ۴۰ بارداری اتفاق می افتد. این ۴۰ هفته از آخرین تاریخ عادت ماهیانه محاسبه می شود.

آیا سزارین بعد از هفته چهلم خطرناک است؟

هفته چهلم بارداری , آیا ترشح زرد رنگ در هفته 28 بارداری خطرناک است , سزارین در هفته سی و هشت بارداری

پزشک برای زنانی که می خواهند سزارین شوند، هفته ۴۰ بارداری را برای انجام عمل سزارین تعیین می کند. به این زنان توصیه می شود که کمتر از هفته ۳۹ بارداری، سزارین نشوند، زیرا ممکن است جنین به خوبی رشد نکرده باشد و پس از انجام عمل سزارین، به مراقبت های ویژه در بخش NICUبیمارستان نیاز پیدا کند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید



چه زمان کودک باید حرف بزند؟

بارداری هفته به هفته , هفته دفاع مقدس , هفته دولت

هر پدر و مادری منتظر لحظه طلایی به حرف آمدن فرزندش است و می‌خواهد هرچه زودتر اولین کلمات را از زبان فرزندش بشنود. گاهی برخی والدین فکر می‌کنند کودکشان نسبت به دیگر همسالانشان در به حرف آمدن تاخیر دارد و برای همین دنبال راهی برای هرچه زودتر شنیدن صدایش می‌گردند. اگر می‌خواهید فرزندتان به طورطبیعی بتواند این مرحله رشدی را هم با موفقیت پشت سر بگذارد، بهتر است چند راه را امتحان کنید.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


وقتی پای آنفلوآنزا در میان است!

اعترافات ذهن خطرناک من , هفته کتاب , فال هفته

اگرچه اکثریت نوزادان بعد از تولد و البته با تغذیه به وسیله شیر مادر کاملا اتوماتیک وار سیستم ایمنی بدن خود را تقویت می‌کنند اما این دلیل نمی‌شود که آن‌ها در برابر انواع ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا هم همواره مصون بمانند. این کاملا طبیعی است که شما به عنوان پدر و مادر نگران ابتلای فرزندان‌تان به بیماری‌های معمول این فصل مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و گلو درد باشید. با این حال آنچه مسلم است اینکه معمولا پیشگیری از این بیماری‌ها کار آسانی نیست و در نتیجه ابتلا به آن‌ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


خوردنی هایی برای مغز کودکان

هفته نامه سلامت , هفته نامه صدا , دانلود فیلم اعترافات ذهن خطرناک من

اهمیت رژیم غذایی در دوران کودکی تنها در سلامت و تعادل آن خلاصه نمی شود. علاوه بر حفظ این دو ویژگی، غنی سازی رژیم غذایی کودکان از نقطه نظر حفظ سلامت مغزی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به بیان دقیق تر، در این سنین باید مواد غذایی مؤثر در بهبود عملکرد مغزی، حافظه و تمرکز مورد توجه واقع شوند. شبیه بدن، مغز مواد مغذی که از طریق غذا وارد بدن می شود را جذب می کند. در ادامه بهترین مواد غذایی مؤثر بر تقویت توان ذهنی کودکان بحث خواهد شد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


علائم افسردگی در کودکان

ذکر ایام هفته , دانلود فیلم بیست هفته , هفته تربیت بدنی

یک دکترای روانشناسی کودک و نوجوان با اشاره به اینکه سردرد، دل درد، سرگیجه و حالت تهوع از نشانه‌های جسمانی افسردگی در کودکان می باشد. سختگیری‌های افراطی پدر و مادر هم می‌تواند باعث افسردگی و بی‌پناهی شود. بنابراین روان درمانی حمایتی، آموزش والدین، تغییر محیط و به دست آوردن نکات مطلوب از نکات مهمی است که در درمان افسردگی کودک باید به آنها توجه کرد.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


راهنمای ویدئویی بارداری و دندانپزشکی

سزارین , هفته نیروی انتظامی , هفته کتاب و کتابخوانی

در این راهنمای ویدیویی که شامل ۶ ویدیوی آموزشی است به موضوع بهداشت دهان و دندان در دوران بارداری می‌پردازیم.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید


ویدیو : آیا سزارین بعد از هفته چهلم خطرناک است؟