آیا روسیه با آمریکا درباره سوریه معامله پشت پرده کرده است؟ : آیا روسیه با آمریکا ...



درباره ترمیم پرده بکارت , نکاتی مهم درباره پرده بکارت حلقوی دختران باکره , درباره پرده بکارت زنانه بیشتر بدانید

آیا روسیه با آمریکا درباره سوریه معامله پشت پرده کرده است؟ 

وزیر خارجه روسیه از پابرجا بودن توافق میان روسیه و آمریکا درباره سوریه خبر داد.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، پس از دیدار اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا از مسکو و دیدار وی با مقامات ارشد روسیه ، موضوع برخی توافقات بین آمریکا و روسیه در باره سوریه مطرح شده است .

در واکنش به برخی گزارش ها در این باره ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ضمن تکذیب معاملات پشت پرده،از پابرجا بودن توافق میان روسیه و آمریکا درباره سوریه خبر داد.

سرگئی لاوروف گفت: هیچ معامله پشت پرده ای وجود ندارد و روسیه مواضع خود درباره موضوعات اساسی را تحت تاثیر شرایط تغییر نمی دهد.

لاوروف بر پایبندی کشورش به وعده هایی که به سوریه به ویژه درباره تحویل سامانه های موشکی دفاع هوایی داده نیز تاکید کرد. گفتنی است جان کری پس از مذاکره یا مقامات روسیه از بر پایی اجلاسی در آینده نزدیک با شرکت طرفهای درگیر در بحران سوریه خبر داده بود که به نشست ژنو -2 موسوم شده است.

در این راستا وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت ایران در نشست ژنو -2 افزود: هنوز توافقی با غرب در این باره حاصل نشده است. به گفته لاوروف، اختلافاتی میان واشنگتن و مسکو به ویژه درباره نشست بین المللی احتمالی و برنامه های آن وجود دارد و مسکو بر ضرورت مشارکت همه طرفهایی که در نشست ژنو- 1 مشارکت داشته اند و نیز کشورهای همسایه سوریه و ایران و عربستان تاکید دارد، اما به نظر می رسد که آمریکایی ها در راستای کاستن از شمار شرکت کنندگان در نشست ژنو- 2 و مشارکت دادن کشورهای حامی مخالفان سوریه هستند که این مساله در به بن بست کشاندن این نشست موثر است.

این در حالی است که آمریکا با وجود پیشنهاد تشکیل نشستی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ، کماکان بر تسلیح و پشتیبانی از مخالفان سوریه و نیز لزوم کنار رفتن بشار اسد رئیس جمهور سوریه تاکید دارد. در این زمینه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس ضمن تاکید برادامه تلاش‌ها برای تشدید فشارها بر دولت سوریه ، اظهار داشت که تقویت مخالفان میانه‌روی سوریه و تدارک برای سوریه‌ای بدون بشار اسد از موضوعات مذاکرات وی با نخست‌وزیر انگلیس بوده است. 

این تلاش‌ها شامل برگزاری نشست مشترک نمایندگان دولت سوریه و مخالفان سوریه در ژنو در هفته‌های آینده برای رسیدن به توافق بر سر تشکیل هیاتی در جهت انتقال قدرت است. باراک اوباما ادامه داد: این هیأت زمینه را برای انتقال قدرت از اسد به این گروه فراهم خواهد کرد.

این اظهارات نشان می دهد با وجود تاکید روسیه بر پشتیبانی از دولت سوریه بریاست بشار اسد ، غربی ها بویژه آمریکا همچنان بر کنار رفتن وی ازقدرت تاکید دارند. این در حالی است که روسیه شدیدا با تلاش غرب برای برکناری بشاراسد از قدرت و به طور کلی فروپاشی دولت قانونی سوریه مخالفت کرده است.

در چنین شرایطی ؛با توجه به پافشاری آمریکا و انگلیس بر مواضع قبلی خود در باره سوریه و ادامه کمکهای گسترده به مخالفان سوریه و از سوی دیگر پشتیبانی کامل روسیه از دولت قانونی سوریه وادامه کمکها به آن ، به نظر می رسد حتی در صورت برپایی نشست ژنو-2، اختلافات قبلی همچنان پابرجا خواهد بود.

بدین ترتیب روسیه سعی در خنثی کردن تلاش های ضد غربی آمریکا و متحدان غربی –عربی آن علیه دولت سوریه خواهد کرد.

با گذشت بیش از دوسال از بحران سوریه وتبدیل شدن آن به یک جنگ داخلی گسترده ، روسیه به عنوان یکی از حامیان اصلی دولت سوریه با وجود انتقادات وفشارهای آمریکا و متحدین غربی و عربی اش کماکان بر پشتیبانی از دولت قانونی سوریه و حل وفصل مسالمت آمیز بحران این کشور و ادامه همکاری با سوریه و پایبندی خود به توافقاتش با آن تاکید می ورزد. 

این توافقات از جمله شامل قراردادهای تسلیحاتی است. در این راستا مقامات ارشد روسیه بویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه براجرای همه قرارداد های تسلیحاتی با سوریه (بویژه قرارداد فروش سامانه موشکی اس -300) تاکید کرده اند.

 

این قرارداد تسلیحاتی در سال 2010 میلادی بین دو کشور به امضاء رسیده است و از دیدگاه مقامات روسی چون این سامانه موشکی یک سامانه دفاعی است ،لذادر چارچوب اجرای توافقنامه های بین دو کشور باید به سوریه تحویل شود.

همچنین از دیدگاه مقامات ارشد روسیه هر گونه طفره رفتن از حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه به مفهوم ایجاد آشوب و هرج و مرج در این کشور و سرایت این بحران به کشور های همسایه خواهد بود./خبرگزاری آریا

 

 

 


ویدیو : آیا روسیه با آمریکا درباره سوریه معامله پشت پرده کرده است؟