آیا دیوید کامرون تا فردا شب با صندلی نخست وزیری خداحافظی می کند؟ : مقامات حزب ...



علت استعفای “دیوید کامرون” از نخست وزیری انگلستان , دیوید کامرون , انفجار نخست وزیری

مقامات حزب کارگر انگلیس، بر خلاف برخی گمانه زنی ها، معتقدند سرنوشت نخست وزیر انگلیس تا جمعه شب مشخص خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، مشاوران اد میلیبند (رهبر حزب کارگر انگلیس) فاش کردند، این حزب در حال برنامه ریزی برای برکناری دیوید کامرون نخست وزیر از این سمت ظرف بیست و چهار ساعت پس از پایان انتخابات پارلمانی است. مشاوران ارشد حزب کارگر در حال بررسی دقیق کتاب قوانین دولت انگلیس اند که نحوه تشکیل دولت را در صورت تشکیل یک پارلمان فاقد اکثریت مطلق مشخص می سازد.

تیم میلیبند معتقد است تا اواخر روز جمعه یعنی کمتر از بیست و چهار ساعت پس از پایان انتخابات روشن خواهد شد آیا کامرون می تواند حمایت کافی را برای تشکیل دولت کسب نماید یا نه.

انتظار می رود گزینه های کامرون برای تشکیل یک دولت اقلیت - همراه با احزاب یوکیپ، دی یو پی و احتمالا لیبرال دموکراتها- محدودتر از گزینه هایی باشد که میلیبند پیش رو دارد. میلیبند همچنین می تواند با لیبرال دموکراتها، ‌سبزها و حتی ملی گرایان اسکاتلندی (برای تشکیل دولت) صحبت کند.

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که جر و بحث بر سر نخست وزیری کامرون یا میلیبند روزها یا حتی هفته ها ادامه خواهد داشت. اما حزب کارگر معتقد است مسائل خیلی سریعتر روشن خواهد شد چون با توجه به ترکیب احزاب در داخل پارلمان فقط گروه بندی های خاصی می تواند تشکیل یک دولت اقلیت را ممکن سازد.

چهره های عالی رتبه حزب کارگر این هفته ابراز تعجب کردند که محافظه کاران نتوانستند در چند ماه قبل از انتخابات بهره برداری بیشتری از موفقیتهای اقتصادی این حزب داشته باشند.

چهره های ارشد لیبرال دموکرات معتقدند بخش عمده اعضای این حزب که بتوانند انتخابات را پشت سر بگذارند، بسیار چپ گراتر از نمایندگان لیبرال دموکرات در پارلمان پس از انتخابات مه دو هزار و ده خواهند بود. این امر امکان حصول توافق با محافظه کاران را کمتر می کند و احتمال توافق با حزب کارگر را افزایش خواهد داد.

 

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو : آیا دیوید کامرون تا فردا شب با صندلی نخست وزیری خداحافظی می کند؟