آیا خسته ، ناراحت و بی خواب هستید ؟ :       آیا شما هم این نشانه ها را در ...



 

 

برای پولدار شدن، باید کاری کنید که حتی وقتی خواب هستید، بتوانید پول درآورید  , چرا همیشه خسته و خواب آلود هستم , تعبیر خواب

 

آیا شما هم این نشانه ها را در خود احساس می کنید ؟ بی خوابی ، خستگی ، ناراحتی ؟ این علائم به چه دلیل هستند ؟ آیا از علائم دیگر افسردگی یا تاثیراتی که بر بدن می گذارد اطلاعی دارید ؟

 

کمتر کسی هست که بگوید این علائم را تا کنون تجربه نکرده است .علائمی مانند خستگی ، بی خوابی و ناراحتی به چه دلیل هستند ؟

 

آیا می دانید این موارد علائم افسردگی هستند . بسیاری از ما دچار افسردگی های فصلی یا حتی مدت دار می شویم بدون اینکه اطلاعی از این موضوع داشته باشیم .

 

اگر شما متوجه این بیماری شوید و از آن پیشگیری کنید می توانید زندگی تان را بدون دغدغه ادامه دهید اما اگر متوجه نشوید و بیماری پیشرفت کند، بسیار دشوار است که بتوانید با آن مقابله کنید .

 

آیا از علائم دیگر افسردگی یا تاثیراتی که بر بدن می گذارد اطلاعی دارید ؟

 

در این مقاله قصد داریم شما را با پاسخ این سوالات آشنا کنیم :

 

علائم افسردگی چیست ؟

 

بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی درد و علائم فیزیکی دیگری نیز تجربه می کنند که بعضی از آنها عبارتند از:

 

سردرد ، کمر درد ، درد ماهیچه ای و مفاصل ، درد قفسه سینه ، مشکلات گوارشی ، احساس تهوع و استفراغ و یا ابتلا به اسهال و یبوست نیز می تواند از اثرات افسردگی باشد.

 

در حالت افسردگی دیگر مهم نیست که چه قدر استراحت کرده اید زیراهمچنان احساس خستگی و کسالت دارید و حتی بلند شدن از بستر در هنگام صبح سخت و غیر ممکن خواهد بود ، افرادی که افسردگی دارند هر چقدر هم استراحت و زمان کافی برای خواب داشته باشند باز هم برایشان کم است و بیش از پیش احساس خستگی می کنند . زیرا افراد مبتلا به افسردگی خواب راحتی ندارند .

 

در خواب مدام یا دچار کابوس هستند یا اینکه فکر و خیالات اجازه خواب راحت را به آنها نمی دهد .

 

اما تاثیراتی که افسردگی بر بدن شما دارد بسیار زیاد و غیر قابل شمارش است علاوه بر تاثیرات روحی ، جسم شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد .

 

افسردگی به مروز زمان بر روح و جسم تسلط می یابد و گسترش پیدا می کند و به نظر شخص افسرده هیچ راه گریزی برای آن وجود ندارد . از دید روان شناسی آسیب های جسمی بسیاری در این مدت زمان می تواند به این اشخاص وارد شود مانند خودکشی ، قتل سایرین .

 

بسیاری از قاتلین دچار بیماری های شدید افسردگی بوده اند .

 

زمانی که یک شخص افسرده می شود ، شما باید کاملا مراعات حال او را کنید و حتما با یک روان کاو در ارتباط باشید و هفته ای یک بار یا بیشتر با توجه به نیاز بیمار به روان کاو مراجعه کنید .

 

اگر یک فرد افسرده در خانواده شما وجود دارد و مدام گریه می کند یا ناراحت و غمگین به گوشه ای می خزد با وجود تمام ناراحتی هایی که به دلیل بحران پیش آمده دارید شما نباید احساس ناراحتی خود را بروز دهید باید فضای خانه را با خنده و شادی پر کنید و از عضو خانواده تان حمایت کنید تا احساس تنهایی و ناراحتی او تشدید نشود .

 

افراد افسرده به دلگرمی نیاز دارند تا باور کنند کسی هست که قلبش به زنده بودن و بهبود آنها می تپد .

منبع:seemorgh.com



ویدیو : آیا خسته ، ناراحت و بی خواب هستید ؟