آیا حراج تهران دو مرحله‌ای می‌شود؟ : یک هنرمند درباره‌ی پنجمین دوره «حراج تهران» ...


یک هنرمند درباره‌ی پنجمین دوره «حراج تهران» گفت: در این دوره از حراج آثار نقاشان کلاسیک و مدرن به حراج گذاشته شد و گویا حراج دیگری برای هنرمندان معاصر برگزار خواهد شد. خبرگزاری ایسنا: یک هنرمند درباره‌ی پنجمین دوره «حراج تهران» گفت: در این دوره از حراج آثار نقاشان کلاسیک و مدرن به حراج گذاشته شد و گویا حراج دیگری برای هنرمندان معاصر برگزار خواهد شد.

علی فرامرزی در گفت‌وگو با ما درباره‌ی دلیل حضور نداشتن در این دوره از حراج تهران، اظهار کرد: آن‌طور که به من گفته شد در این دوره از حراج قرار بود آثار نقاشان کلاسیک و مدرن به حراج گذاشته شود و حراج دیگری برای آثار هنرمندان معاصر برگزار شود.

حراج مانتو در تهران , دانلود فیلم تهران من حراج , حراج لباس مردانه تهران

او که سال گذشته اثرش در حراج تهران بالاتر از قیمت پایه به فروش رسید، گفت: فکر می‌کنم حراج دیگری برای هنرمندان معاصر برگزار می‌شود. زمان دقیق آن را نمی‌دانم، اما ظاهرا قرار است آن حراج در پاییز باشد.

فرامرزی درباره‌ی وجود چند نام جدید در تازه‌ترین دوره حراج تهران، گفت: این اسم‌ها زیاد نیستند و بسیاری از کسانی که دفعات قبل بوده‌اند، این دوره حضور نداشتند. من همه‌ی اسامی را به‌خاطر ندارم، اما هنرمندانی مانند عباس کیارستمی، افشین پیرهاشمی، فرهاد مشیری، کامبیز درمبخش و رضا درخشانی جزو این افراد هستند.

پنجمین دوره «حراج تهران» هفتم خردادماه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. این دوره از حراج با ثبت فروش 25 میلیارد و 362 میلیون تومان و فروش 79 اثر همراه بود. یک اثر از مجموعه تنه‌های درخت سهراب سپهری با 3 میلیارد تومان فروش، رکورد این دوره از حراج را زد و اثر دیگری از همین مجموعه این هنرمند یک میلیارد و 550 میلیون تومان فروخته شد.

در پنجمین دوره حراج تهران 80 اثر ارائه شده بود که در میان آن‌ها 14 اثر کلاسیک از نقاشانی مانند کمال الملک، علی اکبر مزین الدوله و حسن ارژنگی وجود داشت.

در میان این آثار تنها یک اثر متعلق به بیژن رفعتی فروخته نشد و تابلوی اشیای بازمانده حسین‌علی ذابحی با فروش 30 میلیون تومان کف فروش این حراج را به خود اختصاص داد.


ویدیو : آیا حراج تهران دو مرحله‌ای می‌شود؟