آیا اوباما و FBI از کره شمالی عذر خواهی میکنند؟ : اخبار بین الملل - کره شمالی ...



اخبار بین الملل - کره شمالی از اتهام دست داشتن در هک سونی تبرئه شد!
آیا اوباما و FBI از کره شمالی عذر خواهی میکنند؟

در حالی که مقامات ایالات متحده آمریکا بعد از هک شدن شرکت سونی پیکچرز مستقیما و بدون هیچ استدلال منطقی و مستندات محکم، کره شمالی و رهبران این کشور را به تدارک این حمله سایبری متهم کرده و بعد از آن شاید سناریوی قطع اینترنت کره شمالی را رقم زدند، اکنون تحلیلگران امنیتی به این نتیجه رسیده اند که هک شرکت سونی کار کارمند سابق این شرکت بوده است!

به گزارش «تابناک» هک بی سابقه شرکت سونی پیکچرز و سرقت اطلاعات عظیمی از این شرکت، به شکل باور نکردنی به کره شمالی و رهبران این کشور – در پی انتشار فیلم The Interview – ربط داده شد و مقامات ایالات متحده آمریکا و رسانه های این کشور در یک جو سازی بی دلیل، به شکلی غیر منطقی کره شمالی را مسئول این حمله دانستند.

چندی بعد اینترنت کره شمالی برای چندین ساعت به شکل سراسری در کل این کشور قطع شد که کارشناسان امنیتی آن را به نوعی انتقام گیری از کره شمالی در پی هک کردن شرکت سونی پیکچرز دانستند:

 

اوباما , کره شمالی , باراک اوباما

 
اما روزها بعد از آنکه اوباما و FBI انگشت اتهام را به سوی کره شمالی گرفتند، تحلیلگران امنیتی موسسه Norse اذعان کردند که مستندات و مدارکی را به دست آورده اند که بر اساس آنها شش هکر از کشورهای مختلف دنیا از جمله یکی از کارمندان سابق و اخراج شده از شرکت سونی پیکچرز مسئول این حمله سایبری بوده اند.

جالب این است که این هکرها از کشورهای آمریکا، کانادا، سنگاپور و تایلند بوده اند. همچنین در بین مستندات کشف شده از حمله سایبری اخیر، افشا شده است که یکی از این هکرها کارمند سابق شرکت سونی پیکچرز بوده است که از تبحر و قدرت فنی بالایی در این زمینه برخوردار است.

تحلیلگران امنیتی شرکت Norse با تعقیب آنلاین این کارمند که یک زن بوده است، متوجه شده اند که وی اخیرا متن های شدید اللحنی را بر علیه شرکت سونی و تعدیل نیروی کاری که منجر به اخراج وی از آن شرکت شده است، منتشر کرده. همچنین این متخصصان امنیتی با دنبال کردن رد پای وی در سطح نت و فروم های مختلف کشف کرده اند که وی این حمله سایبری را با هماهنگی با چند تن دیگر از هکرهای حرفه ای از اروپا و آسیا شکل داده است:

 

خراسان شمالی , میشل اوباما , رهبر کره شمالی

 
«کورت استامبرگ» قائم مقام شرکت Norse در مصاحبه ای با CBS گفته است: ما کاملا متقاعد شده ایم که این حمله سایبری از سوی کره شمالی رقم نخورده است و عناصر داخلی مسئول یکی از بزرگترین و شدید ترین حملات سایبری تاریخ بوده اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده کارمند زنی که در راس این حمله سایبری قرار داشته است با نام «لنا» عضو گروه Guardian of Peace یا GOP است که یک گروه هکری هستند که اولین بار مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند. استامبرگ میگوید: این زن در موقعیتی بسیار مناسب برای این حمله قرار داشته است و اطلاعات فنی وی برای دسترسی و شناسایی سرورهایی که باید مورد حمله قرار بگیرند فوق العاده بوده است:

 

نامه احمدی نژاد به اوباما , معذرت خواهی , عذر خواهی

 
این گزارشات در حالی منتشر میشود که پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری در خصوص دست داشتن کره شمالی در این حمله مشکوک بوده و این فرضیه را رد کرده بودند. به این دلیل که حمله کنندگان هیچ اشاره ای به کره شمالی و فیلم The interview نداشتند.

همچنین حجم عظیم اطلاعاتی که از شرکت سونی سرقت شده بود همواره این ایده را باقی میگذاشت که هکرها دسترسی مستقیم مثلا با یک USB به سرورها داشته اند تا آنکه بخواهند اقدام به دانلود این اطلاعات کنند.

استامبرگ اشاره کرده است که گزارشات را به دست عوامل FBI خواهند رساند و این مستندات به خوبی نشان میدهد که کره شمالی در موضوع هک شرکت سونی کاملا بی تقصیر بوده است و اتهام زنی به این کشور و محکوم کردن آن یک عمل عجولانه و غیر منطقی بوده است.

اخبار بین الملل - تابناک

 


ویدیو : آیا اوباما و FBI از کره شمالی عذر خواهی میکنند؟