آگهی های فروش کلیه بر در و دیوار شهر! : اهدای عضو و نجات جان یک نیازمند یکی ...


اهدای عضو و نجات جان یک نیازمند یکی از زیبا ترین نمودهای رفتار و منش انسانی است که متأسفانه گاهی اوقات به دلیل نیازمندی های مالی با کلماتی مثل خرید و فروش همنشین شده و نازیبا می شود معضلی که در مورد عضوی به نام کلیه، شیوع بیشتری دارد. خبرگزاری مهر: اهدای عضو و نجات جان یک نیازمند یکی از زیبا ترین نمودهای رفتار و منش انسانی است که متأسفانه گاهی اوقات به دلیل نیازمندی های مالی با کلماتی مثل خرید و فروش همنشین شده و نازیبا می شود معضلی که در مورد عضوی به نام کلیه، شیوع بیشتری دارد.

 گاهی اوقات که از کوچه پس کوچه های شهر می گذرید پیش آمده است که با نوشته ها و اطلاعیه هایی بر در و دیوار مواجه شوید که می خواهند اموال شخصی خود را بفروشند. که البته طبیعی و در بسیاری از مواقع عادی است.

اما وقتی این اطلاعیه فروش مربوط به یکی از اعضای بدن انسان باشد قضیه متفاوت می شود و البته دردناک. قیمت های چند میلیونی برای کلیه را که با اسپر های رنگی و شماره تلفن نوشته می شود را خیلی از ماها دیده ایم. شاید قبلتر ها سر جایمان خشکمان می زد اما اکنون به راحتی از کنار آن عبور می کنیم.

سن و سال و مشخصات فردی که می خواد کلیه اش را اهدا کند هم خودش حکایتی دارد. از زن و مرد و پیر و جوان و از سنین مختلف هستند که به کلیه خود به عنوان یک پس انداز برای روز مبادا نگاه می کنند.

در همین رابطه و البته با چندین سوال دیگر با  مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه به گفتگو نشستیم.

آگهی فروش کلیه , آگهی خرید و فروش خودرو , آگهی فروش خودرو

انجمن حمایت از بیماران کلیوی در کرمانشاه 1560 نفر را تحت پوشش دارد

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه گفت: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه در حدود 605 نفر بیمار دیالیزی را تحت پوشش خود دارد.

بیگلری با اشاره به اینکه این انجمن یک هزار و 560 بیمار پیوند کلیه را نیز تحت حمایت دارد، اظهار داشت: در این انجمن خدمات بسیاری به بیماران کلیوی ارائه می شود که انجام امور اداری برای بیماران پیوندی و دیالیزی یکی از کارهای این انجمن است.

وی افزود:  تشکیل پرونده برای همه بیماران کیلوی، تهیه کارت شناسایی برای بیماران پیوندی و دیالیزی، هماهنگی با اداره بیمه برای تهیه دفترچه خدمات درمانی، هماهنگی در مورد رایگان کردن هزینه دیالیز از دیگر کارهای این انجمن است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه عنوان داشت: متاسفانه دولت هیچگونه کمکی برای سازمان های مردم نهاد خصوصا انجمن بیماران کلیوی در نظر نگرفته و با توجه به مکاتبات فراوانی که انجام شده، تاکنون هیچگونه کمک دولتی برای اهداف خیرخواهانه این انجمن در نظر گرفته نشده است.

کلمه فروختن شایسته کار خیر اهدا عضو نیست

بیگلری با اذعان به وجود برخی از افراد در استان برای فروش کلیه خود، گفت: متاسفانه فروش کلیه در سطح کشور و به ویژه در استان کرمانشاه بیشتر صورت می گیرد و عزیزانی هستند که از روی ناچاری و نیاز مادی اقدام به فروش کلیه می کنند که این مسئله در شان جامعه ما نیست که شخصی برای امرار معاش و هزینه زندگی اقدام به فروش عضوی از بدن خود کند.

فروش کلیه , آگهی فروش , خرید و فروش کلیه

وی تاکید کرد: حال اگر کسی به خاطر خدا این کار را انجام دهد و بتواند فردی را از مرگ نجات دهد بسیار ارزشمند است و اجر عظیمی در درگاه خداوند دارد، ولی متاسفانه کلمه "فروش" زیبنده این عمل خیر نیست که متاسفانه حدود 15 سال است که این مسئله به مسئولین گفته می شود اما دریغ از یک اقدام.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه عنوان داشت: این انجمن در تمامی شهرهای استان دارای بخش دیالیز است که طبق اساسنامه انجمن هر جا که بخش دیالیز هست باید انجمن نیز فعال باشد که متاسفانه به علت مشکلات عدیده بیماران، هیچ کس علاقمند نیست مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد.

بیگلری با اشاره به اینکه هزینه دیالیز در سطح کشور رایگان است و از طرف هیات امنا ارزی پرداخت می شود، بیان داشت: پزشکان استان با کمال دلسوزی با بیماران و انجمن ها همکاری می کنند. ولی پزشکی که کاملا داوطلبانه با انجمن همکاری کند را نداریم.

دولت به سازمان های مردم نهاد کم توجه است


وی تصریح کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی یک ارگان مردم نهاد است که زیرنظر انجمن تهران فعالیت می کند و از محل کمک های مردمی هزینه های خود را تامین می کند و به علت شرایط استان کرمانشاه متاسفانه این کمک ها بسیار اندک است و جوابگوی مشکلات عدیده بیماران نیست که لازم است دولت بعلت عدم کمک های مردمی فکری عاجل برای مشکلات بیماران داشته باشد که متاسفانه این چنین نیست.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه به برخی از مشکلات بیماران دیالیزی اشاره داشت و گفت: اولین مشکل بیماری دیالیزی، مسایل اقتصادی و مالی است؛ زیرا به علت اینکه این بیماران در اثر بیماری نمی توانند کار کنند، لذا دچار فقر شدید می شوند.

بیگلری افزود: همانطوری که عنوان شد بیماران کلیوی به علت ناتوانی در انجام کار، دچار مشکلات مالی می شوند و همین امر باعث شده است که این دست از بیماران نتوانند به صورت کامل داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیماران کلیوی در استان سالهاست تحت دیالیز هستند، تاکید کرد: بیماران دیالیزی چون باید از فرد زنده کلیه دریافت کنند به علت مشکلات مالی نمی توانند هزینه خرید کلیه را پرداخت کنند پس مجبور هستند سال ها به عمل دیالیز ادامه دهند.

برای بسیاری حتی خریدن کلیه هم مقدور نیست

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه اظهار داشت: بیماران دیالیزی اکثرا سرپرست خانوار هستند و نمی توانند کار کنند، لذا خانواده بیشتر آنها حتی برای شام شب نیازمند هستند.

بیگلری ادامه داد: بیماران دیالیزی برای رفت و آمد به بخش دیالیز که متاسفانه ماهی دوازده جلسه است باید هزینه پرداخت کنند که حتی توانایی تامین هزینه رفت و آمد را ندارند و بعلت نداشتن همین هزینه به بخش دیالیز مراجعه نمی کنند و این امر در شهرستانهای ما نمود بیشتری دارد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان کرمانشاه در پایان گفت: شرح و بیان مشکلات روحی و مالی بیماران کلیوی بسیار است، ولی دوباره باید اذعان کنیم که مشکلات بیماران دیالیزی در شهرستانهای استان چندین برابر شهر کرمانشاه است.


ویدیو : آگهی های فروش کلیه بر در و دیوار شهر!