آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش : سراغ یكی از این آپارتمان‌ها رفته‌ایم تا ...


سراغ یكی از این آپارتمان‌ها رفته‌ایم تا یك نمونه تحسین‌برانگیز از آنها را نشان دهیم كه با تغییراتی كوچك اما مهم به آپارتمانی شیك و دیدنی تبدیل شده است. مجله منزل - عرفان شریف نژاد: زندگی مدرن در كلانشهر‌ها و بالا رفتن ارزش و قیمت زمین و مسكن باعث شده كه بیشتر ساكنان شهرهای بزرگ در آپارتمان‌های كوچك‌تر زندگی كنند.

شاید برای بسیاری از ساكنان این آپارتمان‌ها، چیدن یك خانه شیك و زیبا و در نتیجه تبدیل آن آپارتمان كوچك به خانه‌ای گرم و دلنشین و در عین حال شیك و مدرن، بسیار ناممكن و دور از ذهن به نظر برسد اما این بار به یكی از این آپارتمان‌ها رفته‌ایم تا یك نمونه تحسین‌برانگیز از آنها  را نشان دهیم كه با تغییراتی كوچك اما مهم به آپارتمانی شیك و دیدنی تبدیل شده است. خانم سوزان نجفی‌زاده، صاحب و طراح این آپارتمان برای شما از ایده‌های جالب و كوچكش برای تغییراتی بزرگ در این واحد شیك و مدرن می‌گوید.

فروش آپارتمان بر اساس منطقه , اجاره آپارتمان ساقدوش , فروش آپارتمان بر اساس متراژ

بعد از اتمام دوره آكادمیك معماری در دانشگاه، یك دوره طراحی دكوراسیون در آلمان گذراندم و در آنجا با ایده‌هایی از دكوراسیون آشنا شدم كه كمتر در خانه‌های ایرانی دیده  بودم. متوجه شدم چقدر برای اروپایی‌ها انتخاب و چیدن وسایل خانه راحت است و ما ایرانی ها چقدر این كار را سخت و پرهزینه انجام می دهیم. راز سادگی و در عین حال شیك بودن خانه‌های اروپایی را در انتخاب درست و هوشمندانه وسایل و ابزاری می‌دانم كه در دكوراسیون منزل استفاده می‌كنند. انتخاب رنگ‌های خنثی در دیوار‌ها و وسایل بزرگ خانه كه هزینه تعویض آنها بیشتر است، سبب می‌شود كه به‌راحتی در انتخاب و جابه‌جایی وسایل و تزیینات خانه تغییراتی ایجاد کنند.

فروش آپارتمان ساقدوش , اخبار ساختمان آپارتمان ایران ملک در اهواز , اجاره آپارتمان

اولین‌باری كه به این خانه آمدیم به خاطر اینكه به بودجه مدنظر ما می خورد، آن را انتخاب كردیم. شاید برای شما غیر قابل باور باشد كه این آپارتمان در ابتدا چقدر بد بوده است؛ یك آشپزخانه كوچك در كنار یك سالن ال‌شكل كه به هیچ‌وجه نمی توانستیم از فضای آن استفاده كنیم.

هتل آپارتمان مشهد , اجاره آپارتمان در تهران , فروش آپارتمان سیدخندان

به خاطر زیاد بودن هزینه‌های تغییر اساسی كابینت‌ها، مجبور شدیم كابینت‌های جدید را مطابق با رنگ كابینت‌های قدیمی انتخاب كنیم. كانتر را هم برداشتیم و به جای آن یك جزیره در وسط آشپزخانه قرار دادیم كه در كنار میز ناهارخوری كه از قبل داشتیم، فضای پذیرایی داشته باشیم. گاهی با یك مبل یا یك پارتیشن كوچك می‌شود دو فضای نشیمن و پذیرایی را از هم جدا کرد. این تغییر می تواند با كمترین هزینه نتیجه‌ای چشمگیر در زیبا‌تر کردن خانه تان داشته باشد.

فروش آپارتمان قلهک , اجاره آپارتمان هروی , آپارتمان

استفاده از گل‌های طبیعی در حس و حال خانه تاثیر زیادی دارد. سعی كردم از گل‌های آپارتمانی با برگ‌های سبز استفاده كنم كه هم نور كمتری نیاز داشته باشند و هم از همنشینی رنگ‌های سبز در كنار رنگ‌های خنثی استفاده مطلوبی كنم.

خرید آپارتمان , بنفش , فروش آپارتمان

شاید خیلی از مردم گمان می‌كنند كه وسایل شیك باید گران باشند اما از دید من، ساده‌ترین و كم‌هزینه‌ترین وسایل اگر هوشمندانه و ریزبینانه انتخاب شوند، تناسبی به تمام اجزای خانه می‌بخشند كه حس  و روح شیك بودن را به همه جای خانه منتقل می‌کنند. تناسب رنگ‌ها و فرم‌ها نسبت به  گران بودن و پرزرق و برق بودن وسایل، اهمیت بیشتری در زیبا کردن فضا دارد.  دكور مینیاتوری آشپزخانه را هم خاله‌ام ساخته كه بسیار هنرمند بود.

بازسازی آپارتمان , اجاره آپارتمان تهران , قوانین آپارتمان نشینی

به نظر من دید معماری و هنرمندانه ریشه در ذات و ژنتیك ما دارد اما با استفاده از ایده‌های سایرین و مطالعه و جست‌وجوی این ایده‌ها از كسانی كه متخصص این رشته هستند، می‌توانیم به رشد و شكوفایی استعداد و خلاقیت‌های‌مان كمك كنیم. نباید هر وسیله‌ای از هر رنگی را به علت اینكه در آن لحظه خوش‌مان آمده، برای دكور خانه‌مان انتخاب كنیم. بهتر است اول به تركیب خانه و وسایل‌مان دقت کرده و همه‌چیز را در تناسب با هم انتخاب كنیم. اول كاربری، بعد سادگی و در نهایت زیبایی یك وسیله است كه در دكوراسیون خانه تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت آپارتمان , پیش فروش آپارتمان در منطقه 22 تهران , رنگ بنفش

به‌شدت مخالف استفاده از وسایل صرفا دكوری و بدون استفاده در منزل هستم. اگر وسیله‌ای را در خانه استفاده می‌كنیم و آن را هماهنگ با سایر دكوراسیون خانه در نظر می‌گیریم، حتما باید وسیله‌ای كاربردی باشد كه استفاده‌ای در زندگی ما داشته باشد. دوست ندارم با وسایل تزیینی اضافی، فضای خانه‌ام را شلوغ كنم. بهتر است تا جای ممكن از وسایلی استفاده كنیم كه بیشتر مورد استفاده برای‌مان دارد. در پروژه‌های دیگرم هم همین ایده را اجرا می‌كنم.

هتل آپارتمان تهران , فروش آپارتمان در تهران , مکمل رنگ بنفش

دیوارهای خانه هم ایرادهای ظاهری زیادی داشتند؛ مثل لوله‌های روكار گاز و سیم‌های برق که با پوشاندن آنها با كاغذدیواری‌ای كه در سایر فضای خانه استفاده كردیم، تا حدودی ایرادهای‌شان را پوشاندیم.

پنجره‌های بزرگ و نورگیر این خانه، تنها مزیت آن بود كه با انتخاب یك پرده كركره‌ای ساده با رنگ خنثی و كمترین هزینه، مدرن بودن فضای آن را حفظ كرده و در عین حال از نور طبیعی روز نیز به بهترین شكل استفاده کردیم.  برای تابلوهای روی دیوارها هم قاب سفید را در نظر گرفتم تا تمام جزییات خانه با هم در تناسب باشد.

کتاب گاو بنفش , رهن آپارتمان در تهران , آپارتمان تهران


ویدیو : آپارتمان شیک و بهاری با رنگ بنفش