آنچلوتی: می‌خواهم در لیگ برتر مربیگری کنم : سرمربی فصل گذشته رئال‌مادرید می‌گوید ...


سرمربی فصل گذشته رئال‌مادرید می‌گوید دوست دارد با مربیگری در لیگ برتر انگلیس به حرفه خود بازگردد. خبرگزاری تسنیم: کارلو آنچلوتی که در پایان فصل گذشته به خاطر فصلی بدون جام از سمت سرمربیگری رئال‌مادرید کنار گذاشته شد، در این تابستان شایعه حضورش در میلان مطرح شد، هرچند او اعلام کرد که قصد بازگشت به این تیم را ندارد و می‌خواهد یک سال استراحت کند. همین چند روز پیش و قبل از انتخاب یورگن کلوپ به عنوان سرمربی لیورپول، کارلتو جزو گزینه‌های جدی احراز این پست بود.

کارلو آنچلوتی در گفت‌و‌گو با روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» گفت: تعطیلات من حداقل تا پایان سال ادامه خواهد داشت، سپس به حرفه مربیگری باز خواهم گشت. کجا خواهم رفت؟ جایی می‌روم که با من تماس بگیرند، با آنها مذاکره می‌کنم و تصمیم نهایی را خواهم گرفت. تا همین چند هفته پیش هم می‌ترسیدم کسی با من تماس بگیرد، ولی حالا این حس را دارم که در آستانه بازگشت به حرفه خودم هستم.

وی افزود: حداقل این برنامه‌ای است که در سر دارم، مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ دهد. به هر حال آماده روشن کردن موتورهایم و بازگشت به مستطیل سبز در ماه ژانویه 2016 هستم. مایلم به لیگ برتر بازگردم. انگلیس نه تنها محیط ایده‌الی برای فوتبال است بلکه محیط اطراف فوتبالش هم فوق‌العاده است. در لیگ برتر شما با فشار معقول و آرامش بیشتری می‌توانید به کارتان بپردازید. پیش از اینکه از دنیای مربیگری اعلام بازنشستگی کنم، مایلم تجریه دیگری در انگلیس داشته باشم.

آنچلوتی 56 ساله که پیش از این میلان را به قهرمانی سری A ایتالیا و چلسی را به قهرمانی لیگ برتر انگلیس رسانده و با پاری‌سن‌ژرمن فاتح لوشامپیونه فرانسه شده است، تصریح کرد: در مقطعی از دوران حرفه‌ای خودم باید به بازنشستگی‌ام فکر می‌کردم. زمانی از رجینا جدا شدم، با خودم گفتم که پنج یا 6 سال دیگر از این حرفه کنار می‌کشم. این داستان برای 25 سال قبل بود ولی من همچنان در این حرفه مشغول به کار هستم.

سرمربی پیشین رئال‌مادرید در حال حاضر یکی از گزینه‌های جانشینی ژوزه مورینیو در چلسی به شمار می‌رود که تیمش حال و روز خوشی ندارد و ممکن است رومن آبراموویچ در صورت تداوم ناکامی آبی‌پوشان لندنی دست از حمایت آقای خاص بردارد. هواداران چلسی هم از آنچلوتی خاطر خوشی دارند و با این مربی ایتالیایی یک قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی انگلیس و یک قهرمانی در جام خیریه انگلیس را تجربه کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که «در فصل جاری چه تیمی فاتح لیگ برتر انگلیس و چه تیم به قهرمانی اروپا می‌رسد؟» اظهار داشت: به نظر من در انگلیس منچسترسیتی به قهرمانی می‌رسد، چون قدرتمندترین ترکیب و کیفیتی استثنایی دارد. در لیگ قهرمانان اروپا هم بایرن‌مونیخ، رئال‌مادرید، بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن شانس اول قهرمانی هستند.

آنچلوتی در پایان خاطرنشان کرد: شغل بعدی من نشستن روی نیمکت اولدترافورد در منچستر است، جایی که در ماه نوامبر در دیداری خیریه بین تیم منتخب «بریتانیا و ایرلند» و منتخب جهان از من خواسته شده تا هدایت تیم منتخب جهان را بر عهده بگیرم.


ویدیو : آنچلوتی: می‌خواهم در لیگ برتر مربیگری کنم