آنجلینا جولی شوالیه شد +عکس : آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوود از ملکه بریتانیا، ...


آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوود از ملکه بریتانیا، لقب شوالیه افتخاری دریافت کرد. عصر خبر: آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوود از ملکه بریتانیا، لقب شوالیه افتخاری دریافت کرد.

ملکه بریتانیا در کاخ باکینگهام، میزبان آنجلینا جولی بود و در این میهمانی لقب افتخاری شوالیه را به آنجلینا جولی اعطا کرد.

آنجلینا جولی , برد پیت و آنجلینا جولی , آنجلینا جولی و برد پیت

آنجلینا جولی مدت هاست در زمینه حقوق بشر و به خصوص دفاع از کودکان و مبارزه با خشونت جنگی در مناطق جنگ زده، فعالیت می کند، به پاس فعالیت های انسان دوستانه اش، از ملکه بریتانیا، لقب افتخاری شوالیه زنان را دریافت کرده است.

بیوگرافی آنجلینا جولی , طلاق برد پیت و آنجلینا جولی , طلاق آنجلینا جولی

طبق قوانین انگلستان؛ چون جولی شهروند بریتانیا نیست، نمی تواند از این لقب استفاده کند.

بسیاری از رسانه های انگلیسی عنوان کرده اند، جولی برای اینکه بتواند از این لقب برای کارهای خیریه اش استفاده کند، قرار است شهروند افتخاری نامیبیا که جز کشورهای مشترک المنافع بیریتانیاست در خواهد آمد.

لقب شوالیه چیست؟

در قرن بیستم دربار بریتانیا با اهدا کردن لقب شوالیه به کسانی که دستاوردها و افتخارات فوق‌العاده برای بریتانیا و جهان کسب می‌کردند اقدام نمود که تا امروز ادامه دارد. دریافت کنندگان این لقب را از خوانندگان مشهور انگلیسی تا کوهنوردان حرفه‌ای، دانشمندان، نویسندگان و بازیگران سینما تا شخصیتهای سیاسی متفاوتند.


جدایی برد پیت و آنجلینا جولی , آنجلینا جولی کردها , براد پیت و آنجلینا جولی

لقب شوالیه دارای درجات مختلفی است و معمولاً در مراسم سال نو در کاخ باکینگهام در لندن به دریافت کنندگان اهدا می‌شود. با دریافت بالاترین درجهٔ لقب شوالیه، مردان پیشوند Sir و زنان پیشوند Dame را به نام خود می‌افزایند. افزودن این پیشوند تشریفاتی تنها ویژهٔ شهروندان بریتانیا است.(به نقل از ویکی پدیا)

تنها ایرانی که لقب شوالیه گرفته است

تنها ایرانی ای که تا کنون لقب شوالیه گرفته حسین یساعی است.

یساعی مدیر شرکتی است که پردازنده های گرافیکی تولیدی آن در قطعات تولیدی محصولات شرکت های معتبری چون اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، اینتل، سونی و ال جی مورد استفاده قرار می گیرد.

آنجلینا جولی عکس برهنه , آنجلینا جولی و فرزندانش , آنجلینا جولی برد پیت

شوالیه فرانسوی

جایزه نشان شوالیه ملی لیاقت، درجه (نظامی) فرانسوی است که برای اولین بار در ۳ دسامبر ۱۹۶۳ توسط جنرال شارل دوگل نام‌گذاری شد. این نشان به تمام نظامیان (فعال و یا غیر فعال) و شهروندان غیر نظامی که لیاقت آن را به دست آوردند اهدا می‌شود.

تاکنون از ایران محمود حسابی (بنیانگذار فیزیک و مهندسی نوین در ایران)، عباس کیارستمی (کارگردان سینما)، پری صابری (کارگردان تئاتر)، جلال ستاری (اسطوره‌شناس)، محمدعلی سپانلو (شاعر)، شهرام ناظری و محمدرضا شجریان (موسیقی دان) و لیلا حاتمی (بازیگر سینما) این نشان را دریافت کرده‌اند. البته در کنار این نشان، نشان «آفسیر» که نشانی بالاتر از شوالیه است را دولت فرانسه تاکنون به اصغر فرهادی (فیلمساز)، علیرضا سمیع‌آذر و پروفسور ناصر دارابی‌ها اهدا کرده است.


ویدیو : آنجلینا جولی شوالیه شد +عکس