آنتونی‌ کوئین، مرد هزار چهره هالیوود : کمتر کسی را می‌توان یافت که آنتونی کوئین ...


کمتر کسی را می‌توان یافت که آنتونی کوئین را نشناسد و از دیدن شخصیت دوست‌ داشتنی‌اش در نقش زوربای یونانی لذت نبرده باشد. آنتونی کوئین یک صد سال پیش در چنین روزی متولد شد.  برترین ها: کمتر کسی را می‌توان یافت که آنتونی کوئین را نشناسد و از دیدن شخصیت دوست‌ داشتنی‌اش در نقش زوربای یونانی لذت نبرده باشد. آنتونی کوئین یک صد سال پیش در چنین روزی متولد شد.

صد سال پیش، در روز ۲۱ آوریل، آنتونی کوئین به دنیا آمد و ۸۶ سال پس از آن در روز سوم ژوئن ۲۰۰۱ درگذشت. خاطره این چهره پرآوازه هالیوود و کارنامه درخشان هنری‌اش در تاریخ فیلم و سینما ثبت شده است.

اخبار هالیوود و چهره های مشهور جهان , پوستر مرد هزار چهره , مراسم خوانندگان لس آنجلس هوتن مرد هزار چهره

فعالیت‌های هنری آنتونی کوئین صرفا به هنرپیشگی خلاصه نمی‌شود. او زمانی به حرفه کارگردانی روی آورد و در عین حال در لحظات فراغت خود مجسمه‌سازی می‌کرد. آنتونی کوئین یکی از محبوب‌ترین هنرپیشه‌های هالیوود بود. در ۳۰۰ فیلم نقش‌آفرینی کرد و بارها تحسین علاقمندان دنیای سینما را برانگیخت.

چهره بازیگران مشهور هالیوود در گذر زمان , واکنش چهره‌های مشهور هالیوود به انتخاب ترامپ , مرد هزار چهره جواد عزتی

پدر آنتونی کوئین ایرلندی و مادرش مکزیکی بود. خانواده او در مجموع خانواده‌ای فقیر بودند. پدر او بعدها موفق به یافتن کاری در لوس آنجلس شد و به عنوان کمک فیلمبردار پا به دنیای سینما گذاشت. همین امر سرنوشت آنتونی کوئین را رقم زد.

آنتونی کوئین موفق شد دو بار جایزه اسکار را از آن خود کند.

مهران مدیری بهاره رهنما مرد هزار چهره , ماه چهره خلیلی , آنتونی رابینز

او با نقش آفرینی در فیلم سندباد توجه بسیاری از کارگردانان هالیوود را به خود جلب می‌کند. آنتونی کوئین در این فیلم در نقش مردی خبیث ایفای نقش می‌کند.

برای ایفای نقش دوم در فیلم کلاسیک "زنده‌باد زاپاتا"، آنتونی کوئین موفق به دریافت جایزه اسکار می‌شود. این فیلم که محصول سال ۱۹۵۱ است، عملا زمینه موفقیت‌های بعدی او را فراهم کرد. از این هنگام است که او در بسیاری از آثار سینمایی نقش اول را برعهده می‌گیرد.

هزار سایت , هزار و یک آهنگ , هالیوود

نقش آفرینی او در فیلم جاده "لا استرادا" ستایش صاحب‌نظران سینما را بر می‌انگیزد. این فیلم فدریکو فیلینی با کسب جایزه اسکار، یکی از جذاب‌ترین نقش‌هایی است که آنتونی کوئین بازی کرده است. نقش زامپانوی بزرگ را گویا اصلا برای قد و قامت و چهره آنتونی کوئین خلق کرده باشند.

آنتونی هاپکینز , آنتونی گولچ , چهره

در همان سال نقش آفرینی در فیلم "گوژ پشت نتردام" تحسین جهانیان را بر می‌انگیزد. بازی او در نقش کوازی‌مودو هرگونه تردید در مورد توانایی‌های او را از بین می‌برد. جینا لولوبریجیدا نیز در همین فیلم در نقش اسمرالدا ظاهر می‌شود.

مارک آنتونی , دانلود بهترین فیلم های هالیوود , چهره ها

یکی از نقش‌های پر آوازه او، بازی در فیلم "لورنس عربستان" است. با گذشت بیش از ۵۰ سال از نمایش نخست این فیلم کماکان در شمار برترین فیلم‌های تاریخ سینماست.

سکه ده هزار تومانی , افسانه چهره آزاد , رقیه چهره آزاد

مهم‌ترین و در عین حال به یاد ماندنی‌‌ترین نقش سینمایی او فیلم "زوربای یونانی" است. او در این فیلم نقش آلکسی زوربا را ایفا می‌کند. چهره‌ای زنده و خوش‌بین که علی‌رغم فقر و محرومیت از شان انسانی دفاع می‌کند و از لذات زندگی نیز غافل نمی‌ماند.

چهره ها در شبکه های اجتماعی , بازیگران زن هالیوود , ماه‌چهره خلیلی

فیلم "زوربای یونانی" سال ۱۹۶۴ روی پرده می‌رود. آنتونی کوئین برای نقش آفرینی در این فیلم بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار می‌شود. این فیلم نه تنها به شهرت و محبوبیت وی می‌افزاید، بلکه به بحران خصوصی‌اش نیز خاتمه می‌دهد.

بازیگران هالیوود , اخبار هنرمندان هالیوود , اخبار هالیوود

در فیلم "کفش‌های ماهیگیر"، آنتونی کوئین نقش کشیشی به نام کیریل لاکوتا را ایفا می‌کند که برای نخستین بار در تاریخ مسیحیت از اتحاد جماهیر شوروی به عنوان پاپ انتخاب و با سیاست و درایت خود مانع از وقوع جنگ جهانی سوم می‌شود.

آنتونی گولج , آنتونی کویین , چهره سیامک عباسی

آنتونی کوئین بارها در نقش تبهکاران و رهبران مافیایی ظاهر شده است. آخرین فیلم او به نام "انتقام آنجلو" پس از مرگ او بر روی پرده رفت.

اختلاس 8 هزار میلیاردی , افسانه چهره‌آزاد , چهره شناسی

آنتونی کوئین در زندگی شخصی‌اش نیز فردی بود در جستجوی لذت. او سه بار ازدواج کرد و با زنان بسیاری نیز رابطه عاشقانه داشت. عکس او را در سن ۸۱ سالگی در کنار سکرتر پیشین‌اش کتی بنوین نشان می‌دهد. آنتونیا ثمره زندگی مشترک این دو است. آنتونی کوئین در مجموع ۱۳ فرزند برجای گذاشت

عکس چهره , اخبار چهره ها , هزار و یک دانلود

آنتونی کوئین در سال‌های آخر زندگی خود کم‌تر بر پرده سینما ظاهر شد و بیش از پیش به نقاشی و مجسمه سازی روی آورد و در این عرصه نیز خوش درخشید.

چهره ها در شبکه اجتماعی , سکه 10 هزار تومانی , جدول فروش فیلم های هالیوود


ویدیو : آنتونی‌ کوئین، مرد هزار چهره هالیوود