آموزش ۱۰ حرکت پلایومتریک برای سوزاندن کالری بیشتر(+تصاویر) : آموزش ۱۰ حرکت ...



آموزش ۱۰ حرکت پلایومتریک برای سوزاندن کالری بیشتر (+تصاویر)
احتمالا" تاکنون اسم تمرینات پلایومتریک را شنیده باشید، یک سری حرکات که شامل پریدن، جهش های سریع و تند و حرکات شدید جست و خیز می شود. تمرینات پلایومتریک  نوعی از تمرینات با سوخت هیدروکربن بالا که از انرژی ذخیره شده در عضلات سرچشمه می گیرد و برای رشد عضلات، چابکی، عملکرد قلب، استقامت و سرعت استفاده می شود. مطالعات بیانگر آن است که انجام روزانه تمرینات پلایومتریک با شدت متوسط می تواند تأثیر بسزایی در بالا بردن عملکرد ورزشکاران داشته باشد.

 

تصاویر آموزش نماز برای کودکان , تصاویر برای آموزش صرفه جویی در آب , بهترین روش های سوزاندن کالری برای تنبل ها

 

در  این مطلب ۱۰ حرکت پلایومتریک را به شما آموزش می دهیم. پیشنهاد می شود دو یا سه نوع از این تمرینات را به برنامه تمرینی خود اضافه کنید و هر حرکت را در ۲ یا ۳ ست با ۱۰ تکرار انجام دهید. لازم به ذکر است این تمرینات سنگین هستند و حتما" باید قبل از انجام آن بدن را به خوبی گرم کنید. برای آموزش بهتر هر حرکت پلایومتریک سعی کرده ایم تصویری مناسب انتخاب کنیم.


پرش اسکوات

 

بهترین مواد غذایی برای سوزاندن کالری , کشیدن خودرو برای کالری سوزی بیشتر , آموزش ساخت تصاویر متحرک gif با فتوشاپ cs6

 

موقعیت شروع: روی هر دو پا که  به اندازه عرض شانه از هم فاصله دارند بایستید و دست ها را پشت سر قرار دهید. زانو ها  را تا زمانی که ران شما موازی به زمین می باشد، ادامه دهید و در این حالت بمانید. بدون استفاده از نیروی خاص و مخالف حرکت و بدون استفاده از دست ها، تا ارتفاع ممکن پرش کنید. به هنگام فرود مطمئن شوید که برای جذب ضربه ناشی از فرود، با عقب راندن باسن و خم کردن زانو، خود را در حالت تعادل نگه دارید. حرکت را تکرار کنید.


پرش قیچی

آموزش ساخت صفحه گوگل پلاس برای سایت خود , آموزش نقاشی برای کودکان , آموزش تلگرام برای کامپیوتر

 
موقعیت شروع: پای چپ در جلو، پای راست در عقب، دست راست در جلو و دست چپ در عقب باشد. در این وضعیت پای جلو مقداری خم باشد. وضعیت خود را حفظ کنید و قفسه سینه را بالا قرار دهید یعنی سینه را به جلو دهید. بپرید و دست ها و پاها را همزمان با حرکت قیچی جابجا کنید به طوری که دست و پای مخالف به جلو آیند. به محض فرود، با پریدن و قیچی زدن پاهای خود به موقعیت شروع برگردید. دوباره تکرار کنید.


جهش به طرف بالا

 

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان , آموزش تصویری نماز برای کودکان , آموزش حروف الفبای فارسی برای کودکان پیش دبستانی

 
موقعیت شروع : صاف بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و دست ها را در کنار بدن قرار دهید. به سرعت باسن را به عقب برده و هم زمان زانو را مقداری خم کنید، سپس دست ها را به عقب تاب دهید. بدون توقف با یک پرش انفجاری به طرف بالا به هوا بپرید و  زانو را با سرعت به سمت قفسه سینه بالا بیاورید. به هنگام فرود  مطمئن شوید که با عقب دادن باسن و خم کردن زانو نیروی بوجود آمده از فرود را جذب می کنید. این حرکت را یک ست با تعداد تکرار دلخواه  یا بعنوان یک سری از پرش های چندگانه تکرار کنید.


پرش افقی

 

آموزش زبان برای کودکان , آموزش الفبای فارسی برای کودکان , آموزش ساخت تصاویر متحرک gif با فتوشاپ

 
موقعیت شروع : در حالت ایستاده پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و دست ها را در کنار بدن قرار دهید. باسن را به عقب و زانو را مقداری خم کنید. در این حال دست هایتان را به سمت عقب تاب دهید. بدون مکث، زمانی که دست ها را به سمت جلو تاب می دهید به جلو بپرید. به هنگام فرود مطمئن شوید که با عقب دادن باسن و خم کردن زانو، نیروی بوجود آمده از فرود را جذب می کنید. این حرکت را به صورت تلاش های مجزا یا تکرار های چندگانه تکرار کنید.


پرش به طرفین

 

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4 ساله , آموزش ساخت تصاویر متحرک , سوزاندن کالری با پیاده روی

 
موقعیت شروع :­ در حالت ایستاده با زانوهای کمی خم شده و پاهایی که به اندازه عرض شانه از هم جدا شده اند، بایستید. زانو را خم کنید، تا ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر بدن به پایین برود، سپس به سرعت رو به جلو و طرفین (پرش زیکزاک) بپرید.پس از فرود، فورا" پرش را تکرار کنید، اما پرش به سمت جلو و مورب و در جهت مخالف باشد(مانند الگو ). حرکت را تکرار کنید.


لی با یک پا

 

آموزش برای کودکان , آموزش اینستاگرام برای کامپیوتر , آموزش تزیین بادکنک برای جشن تولد

 

برای این حرکت باید نقاطی را روی زمین مشخص کنید. نقطه ها را می توان روی زمین با گچ کشید و یا می توانید از جعبه هایی برای فرود در هر لی استفاده کنید.
موقعیت شروع : روی یک پا در حالی که پای دیگر به عقب خم شده، بایستید. به سرعت بر روی نقطه اول بپرید. بلافاصله پس از فرود، به نقطه بعدی پرش کنید. در ادامه لی زدن به جلو در الگوی مورد نظر، کمترین زمان را تا حد ممکن بر روی زمین در هر پرش سپری کنید. حرکت را تکرار کنید.


پرش با الگوی اسکی سرعت

 

آموزش نقاشی برای نوجوانان , آموزش ساخت apple id برای کاربران ایرانی , آموزش ترکیب تصاویر در فتوشاپ

 

موقعیت شروع : روی پای راست خود در حالی که پای چپ در پشت قرار دارد بایستید. برای تعادل پای چپ باید بر روی انگشتان باشد. زانو راست خود را به پایین تر از باسن خم کنید و بر روی پای چپ خود سریع بپرید. بر روی پای چپ فرود آیید، زانوی چپ خود را برای جذب ضربه ناشی از فرود خم کنید و پای راست خود را به پشت پای چپ خود ببرید تا در زمان کاهش سرعت تعادل حفظ شود. بلافاصله مسیر را تغییر دهید، بر روی پای راست خود دوباره پرش کنید. حرکت را تکرار کنید.


پرش با استفاده از جعبه

 

آموزش ساخت زیرنویس برای فیلم , آموزش رباتیک برای کودکان , آموزش رباتیک برای دانشجویان

 
این حرکت را نیز می­ تواند با یک جعبه به جای چند جعبه انجام دهید. ارتفاع این جعبه ممکن است متفاوت باشد، اما باید ارتفاع آن از ۳۰ تا ۷۵ سانتی متر باشد.
موقعیت شروع : به حالت ایستاده پا به اندازه عرض شانه از هم جدا در مقابل یک ردیف از ۴ تا ۶ جعبه بایستید. سریعاً  زانو رو خم کنید، به پایین بروید و فوراً بر روی جعبه بپرید و خیلی آرام بر روی سینه پاها بر روی جعبه فرود آید. از روی جعبه به پایین بپرید و بروی سینه پاها به آرامی در حالت چمباتمه (زانو خم) فرود آید. بر روی جعبه بعدی بپرید و تا حد امکان پاها با کمترین زمان با زمین در تماس باشند. حرکت را با یک یا سه ست تکرار کنید. در بین هر ست به اندازه کافی برای برگشت به حالت اولیه کامل استراحت کنید. تصویر مورد نظر الگوی تمام مراحل است.


پرش عمقی

 

آموزش ساخت خبرنامه برای سایت , آموزش تمرینات کیگل برای درمان انزال زودرس در مردان , آموزش تزیین هندوانه شب یلدا برای عروس

 

موقعیت شروع : به حالت ایستاده روی یک جعبه یا نیمکت بایستید و عضلات شکم را برای ایجاد ثبات در تنه و ستون فقرات منقبض کنید. از روی جعبه به پایین با پای چپ قدم بردارید.  نباید پرش کنید. به محض فرود روی زمین، به صورت عمودی تا حد توان به طرف بالا  پرش کنید. سعی کنید زمان تماس با زمین را به حداقل برسانید.  


پرش با استفاده از جعبه

 

آموزش شطرنج برای کودکان , روشهای جذب مشتری برای فروش بیشتر , آموزش رابطه جنسی برای خانم های تازه عروس

 
موقعیت شروع : روی یک جعبه در حالی که پای راست روی جعبه و پای چپ روی زمین است بایستید. با پای راست روی جعبه فشار وارد کنید و با پای چپ به سمت بالا بپرید. این کار باعث می شود تا هر دو پا از جعبه جدا شود. دست ها باید به صورت تناوبی جابجا شوند، زمانی که پای چپ به سمت بالا رها میشود دست راست به سمت جلو می آید.
با پای راست روی جعبه و پای چپ  روی زمین زمانی که مسیر دست ها عوض می شود فرود آید و حرکت را دوباره تکرار کنید. حرکت را تکرار کنید و سپس پاها را عوض کنید.
منبع : elmevarzesh.com


ویدیو : آموزش ۱۰ حرکت پلایومتریک برای سوزاندن کالری بیشتر(+تصاویر)