آموزش چیدمان اتاق های مختلف خانه (1) : برای اینکه اتاق های مختلف خانه را به ...


برای اینکه اتاق های مختلف خانه را به بهترین، مناسب ترین، کاربردی ترین و البته زیباترین روش ممکن بچینید باید به نکته های ریزی توجه کنید. ما برخی از این نکته ها را در این مطلب برایتان نوشته ایم.



پادشا: برای اینکه اتاق های مختلف خانه را به بهترین، مناسب ترین، کاربردی ترین و البته زیباترین روش ممکن بچینید باید به نکته های ریزی توجه کنید. ما برخی از این نکته ها را در این مطلب برایتان نوشته ایم.

1. چیدمان راحت مبلمان

اینکه اتاق کوچک یا بزرگ باشد اهمیت چندانی ندارد، باید مبلمان درست انتخاب و آنها را درست بچینید تا راحت و کاربردی باشند.

آموزش چیدمان اتاق های مختلف خانه , آموزش اصولی چیدمان دکوراسیون اتاق کودک , آموزش چیدمان خانه به سبک قدیم


2. چیدمان اتاق نشیمن

اتاق بزرگ، ورودی انتهای اتاق

بهتر است ورودی را خیلی شلوغ نکنید. دو تا صندلی راحتی که رو به هم هستند بالای اتاق و رو به روی شومینه بگذارید و در فاصله بین آنها نیز یک میز قرار دهید. در کنار شومینه، یک کاناپه قرار دهید و برای اینکه تناسب اتاق حفظ شود، دو عدد صندلی زیبا رو به روی کاناپه قرار دهید. دو مبل راحتی هم روبه روی شومینه و پشت به صندلی های بالای اتاق می توانید بگذارید تا فضای صمیمی در پایین اتاق ایجاد شود.

خانه آموزش , چیدمان خانه عروس , چیدمان اتاق خواب


3. چیدمان اتاق نشیمن

بدون دیوار خالی، شومینه در مرکز

در چنین اتاقی بهتر است مبلمان را در وسط اتاق بچینید. مبل و کاناپه رو به هم باشند تا مهمانان بتوانند راحت با هم گپ و گفت‌وگو کنند. زیر مبل ها هم بهتر است یک قالیچه زیبا پهن کنید و وسط آن یک میز بگذارید. برای پر کردن اطراف اتاق، از انواع صندلی ها، میز یا کمد استفاده کنید.

چیدمان اتاق کودک , چیدمان خانه طبق سلیقه آقایان , آموزش بدنسازی در خانه


4. ترفندهای چیدمان اتاق نشیمن

اتاقی که پنجره رو به بیرون دارد

اگر اتاق نشیمن شومینه ندارد، باید ببینید چه ویژگی دیگری دارد که از آن به عنوان پایه چیدمان استفاده کنید. این ویژگی می تواند تلویزیون یا پنجره بزرگ باشد. یا مثلا می توانید با نصب یک تابلوی بسیار بزرگ، نقطه کانونی در اتاق ایجاد کنید.

چیدمان خانه , آموزش فیتنس مردان در خانه , چیدمان اتاق نشیمن


5. ترفندهای چیدمان اتاق نشیمن

راحت و دوستانه

برای اینکه مهمان ها خیلی راحت با یکدیگر گفت‌وگو کنند و نزدیک یکدیگر باشند بهتر است مبل و صندلی ها را در فاصله دورتر از 2.5 متر از هم قرار ندهید. برای زیبایی بیشتر، دو کاناپه بزرگ را رو به هم در وسط اتاق قرار دهید و صندلی ها در انتهای طرفین آنها بگذارید تا فضای خوبی برای حرف زدن ایجاد کرده باشید.

چیدمان در خانه کوچک , چیدمان یک اتاق خواب برای دو فرزند , چیدمان وسایل در خانه های کوچک


6. ترفندهای چیدمان اتاق نشیمن

شلوغ اما زیبا

بین مبل و صندلی ها باید دست کم 75 سانتی متر فاصله بگذارید تا بتوانید راحت میان آنها رفت و آمد کنید. بین میز و مبل هم باید 36 تا 46 سانتی متر فاصله باشد.

اتاق‌های خانه سالمندان را چطور نظافت کنیم , چیدمان اتاق خواب کوچک , چیدمان خانه عروس ایرانی


7. ترفندهای چیدمان اتاق نشیمن

فضای باز

در اتاق های بزرگ که فضا باز و فاصله مبل ها از هم دور است، باید برای هر مبل و کاناپه ای یک میز عسلی در نظر بگیرید تا مهمان راحت باشد. حتی می توانید از دو میز گرد بزرگ برای بین مبل ها استفاده کنید که به چیدمان زیباتر فضا هم کمک می کنند.

آموزش هنر در خانه , چیدمان اتاق نوزاد , عکس چیدمان خانه های کوچک ایرانی


8. ترفندهای چیدمان اتاق نشیمن

سیم کشی

برای اینکه چیدمان شناور در وسط اتاق داشته باشید، بهتر است سیم کشی های خود را از روی زمین و زیر قالی و فرش عبور دهید که دست و پا گیر یا زشت نباشند.

چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق , آموزش طراحی اتاق نوزاد , آموزش ورزش در خانه با تصویر


9. اتاق خانواده

اتاقی با دیوارهای کج

اطراف این گونه اتاق ها را می توانید برای قرار دادن کنسول یا میز کامپیوتر استفاده کنید. بهتر است از انواع چرخ دار استفاده کنید که به راحتی جابه‌جا شوند. بهترین چیدمان برای این فضا، چیدن آنها در وسط اتاق و در نزدیکی شومینه و تلویزیون است. باید مطمئن شوید شومینه و تلویزیون در دید همه صندلی ها هستند.

چیدمان خانه های نقلی , دکوراسیون و چیدمان خانه در شب یلدا , چیدمان در خانه های ژاپنی


10. ترفندهای چیدمان اتاق خانواده

توجه به بازی و سرگرمی

باید تلویزیون را در محلی قرار دهید که نور آفتاب روی آن منعکس نشود. فاصله مناسب برای تلویزیون های استاندارد حدود 2.5 تا 3.5 متر است. بهترین زاویه دید نیز بیشتر از 30 درجه نیست. مبلمان و صندلی ها را باید طوری بچینید که جلوی دید کسی را نگیرد.

آموزش خش گیری سی دی در خانه , چیدمان اتاق ناهار خوری , آموزش دور کردن حشرات موزی از خانه


11. ترفندهای چیدمان اتاق خانواده

انبار وسایل

کمدها یا بوفه های بزرگی که در کنار دیوار قرار می گیرند بهترین گزینه برای انبار وسایل ریز و درشت اتاق هستند. این کمدها قفسه های بسیاری برای ذخیره وسایل دارند. میز تلویزیون را هم می توانید طوری انتخاب کنید که کمد داشته باشد.

مدیریت چند اکانت مختلف در اینستاگرام آموزش , چیدمان دکوراسیون خانه , نحوه چیدمان اتاق خواب


ویدیو : آموزش چیدمان اتاق های مختلف خانه (1)