آموزش و پرورش: پنجشنبه‌ها همچنان تعطیل است : آموزش و پرورش: پنجشنبه‌ها همچنان ...



آموزش و پرورش , استخدام آموزش و پرورش , وزارت آموزش و پرورش

آموزش و پرورش: پنجشنبه‌ها همچنان تعطیل است

سحر‌خیز افزود: در دوره متوسطه اول و دوم بیش از 5 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز و پیش دانشگاهی 450 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید تحصیل خواهند کرد.

ابراهیم سحر‌خیز در حاشیه مانور بازگشایی مدارس اظهار داشت: روزهای پنج‌شنبه در اختیار مدیران مدارس است تا به صورت اختیاری فوق‌برنامه و یا اردوهای دانش‌آموزی را در این روز برگزار کنند تا از این ایام فراغت به بهترین شکل استفاده شود.

وی در خصوص نظام جدید آموزشی تصریح کرد: دوره متوسطه بر اساس نظام جدید آموزشی دو دوره سه ساله خواهد بود که هر دو دوره مقطع دبیرستان به نام مقطع دبیرستان یاد می‌شود که سه ساله اول آن از امسال پایه‌گذاری می‌شود و سه سال دوم نیز ادامه می‌یابد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تابلوی مدارس را نیز بر همین اساس تغییر دادیم که البته امسال پایه سوم راهنمایی را موقت شاهد خواهیم اما در سال آینده مقطع راهنمایی حذف خواهد شد و سه پایه متوسطه اول جایگزین آن خواهد شد.

سحر‌خیز افزود: در دوره متوسطه اول و دوم بیش از 5 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز و پیش دانشگاهی 450 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید تحصیل خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان سه پایه اول متوسطه خاطرنشان کرد: کتاب‌های درسی جدید برای این مقطع در حال تهیه و تدوین است و امسال کتبی مانند فکر و کار و فناوری، تفکر و سبک زندگی، مطالعات اجتماعی و زبان با رویکردی جدید تالیف شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از تغییرات کلی کتاب عربی نیز خبر داد و گفت: این کتاب از نظر محتوا و نحوه تدریس متفاوت از سال‌های گذشته است که این امر نیازمند آموزش دبیران می‌باشد که در طول تابستان این آموزش‌ها انجام شده است.

سحر‌خیز افزود: در پایه متوسطه سه ساله اول متوسطه دانش‌آموزان 30 ساعت در طول هفته درس خواهند داشت که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها دانش‌آموزان از روز شنبه تا چهارشنبه سر کلاس حاضر شده و پنج‌شنبه تعطیل خواهند بود مگر آنکه مدرسه‌ای فوق‌برنامه داشته باشد.

وی از حذف تدریجی دوره پیش دانشگاهی تا سه سال آینده خبر داد و عنوان کرد: دانش‌آموزانی که در مقطع اول متوسطه تحصیل می‌کنند دوره پیش دانشگاهی را نخواهند داشت اما دانش‌آموزانی که در نظام قدیم در حال درس خواندن هستند باید دوره پیش دانشگاهی را بگذرانند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از شش ساله شدن دوره متوسطه و سه ساله شدن هنرستان‌ها خبر داد و ابراز داشت: رشته‌های نظری به مانند رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی به مانند فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به سه ساله تبدیل شده است که این خود سبب ارتقای روز‌افزون کیفیتی آموزش و پرروش خواهد شد.

سحر‌خیز یادآور شد: شش، شش و یا سه، سه، سه، سه نظامی است که بسیاری قبولش دارند و در دنیا آن را اجرا می‌کنند که امیدواریم این حرکت کیفیت آموزشی را نیز ارتقا دهد. /فارس

 


ویدیو : آموزش و پرورش: پنجشنبه‌ها همچنان تعطیل است