آموزش ویرایش عکس با ابزارهای اینستاگرام : اینستاگرام 19 فیلتر در اختیار شما ...


اینستاگرام 19 فیلتر در اختیار شما قرار می دهد، درواقع وقتی عکس تان را با این اپلیکیشن باز می کنید 20 حالت دارد که یکی از آنها حالت اولیه عکس تان است.


مجله همشهری دانستنیها - نگین نصیری: اینستاگرام 19 فیلتر در اختیار شما قرار می دهد، درواقع وقتی عکس تان را با این اپلیکیشن باز می کنید 20 حالت دارد که یکی از آنها حالت اولیه عکس تان است.

با این فیلترها باید چندباری ادیتکنید تا دست تان بیاید کدام شان را بیشتر دوست دارید، یا اصلا کدام شان به نور عکسی که شما گرفته اید بیشتر هم خوانی دارد. با دیدن عکس های بیشتر هم چشم تان راحت تر می تواند تشخیص دهد که کدام فیلتر برای چه عکسی مناسب است و شما کدام را می پسندید، پس سعی کنید عکس های بیشتری ببینید و کسانی را دنبال کنید که از فضای عکاسی شان خوش تان می آید.

آموزش اینستاگرام , آموزش حذف اکانت اینستاگرام , آموزش تبلیغات در اینستاگرام

طبیعی

AMARO,RISE,HUDSON,VALENCIA,SIERRA


با همه این اوصافی که گفتیم و تغییر سلیقه ها و نظریه ها، حواس تان باشد که هنوز هم ادیت های طبیعی تر بیشترین طرفدار را دارند. عکس هایی که با نور روز طبیعی گرفته شده اند بهترین نتیجه را می دهند. تقریبا پنج تا از فیلترهای اینستا با کمی نوسان، طبیعی ترین فیلترها برای ادیت کردن عکس هستند. البته بهتر است برای اینکه این فیلترها بهترین نتیجه را بدهند کمی از ابزارهای دیگر اینستاگرام هم کمک بگیرید و مثلا سردی و گرمی عکس ها را طبق سلیقه تان درست کنید.

سیاه و سفید

WILLOW.INKWELL


دو تا از فیلترهای اینستاگرام سیاه و سفید هستند. فیلترهای سیاه و سفید تا قبل از اینکه چالش پنج روز عکس سیاه و سفید و امثال آن راه بیفتد طرف دار زیادی نداشت. استفاده از فیلترهای سیاه و سفید به عکس ها معنا و مفهوم جدیدی می دهد. پس کمی با وسواس بیشتر از آنها استفاده کنید. فیلترهای سیاه و سفید اینستا کنترسات تقریبا پایینی دارند، پس اگر عکس تان نور روشنی دارد و می خواهید از این فیلترها استفاده کنید کمی کنتراست عکس تان را هم بالا ببرید تا آن چیزی از آب در بیاید که می خواهید.

قدیمی

EARL YBIRD, STURO, TOASTER, 1977


اینستاگرام چند فیلتر شبیبه به عکس های قدیمی هم در فیلترهای خودش گذاشته است. نور و رنگ این فیلترها شبیه به عکس هایی است که بعد از سال ها از آلبوم مادربرزرگ ها پیدا می کند و رنگ و روی آنها رفته است یا به دلیل گذشت زمان زرد و صورتی شده است.

این فیلترها از جذاب ترین فیلترهای اینستاگرام هستند. اما احتمالا بعد از یک مدت استفاده دل تان را می زنند. برای بعضی از عکس ها که سوژه با حال و هوای قدیمی این فیلترها مناسب است، استفاده از آنها توصیه می شود وگرنه بعد از یک مدت به خودتان می آیید و می بینید کل گالری عکس های تان تم صورتی، زرد یا قهوه ای دارد و این نتیجه خیلی خوبی نخواهدداشت.

پررنگ و لعاب

MAYFAIR, X-PRO II, LO-FI, BRANNAN, HEFE, KELVIN


این شش فیلتر پررنگ و لعاب ترین فیلترهای این اپلیکیشن هستند. یعنی وقتی از آنها استفاده می کنید کاملا مشخص است که شما طرفدار اذیت های اغراق شده، پررنگ و پرکنتراست هستید. آخرین فیلتر این دسته که بیستمین فیلتر اینستاگرام هم است، بی استفاده ترین فیلتر کاربران است.فیتلر KELVIN با نور زرد شدید که به عکس می دهد، نظر کمتر کسی را جلب می کند. اما بقیه آنها از پرطرفدارترین  ها هستند چون عکس ها را خوش آب و رنگ می کنند و این برای همه جذاب تر خواهدبود.

بی رنگ و لعاب

WALDEN, NASHVILLE


این دو فیلتر آخر هم می توانند لقب خاص ترین فیلترهای اینستا را بگیرند. نور و رنگی که این فیلترها به عکس تان می دهند، کمی روشن و با غلظت رنگی پایین است. درآوردن این ترکیب با دست کاری رنگ نور با ابزارهای دیگر کمی سخت است. از آن فیلترهایی است که استفاده زیاد از آنها حال و هوای کل گالری تان را هم خاص می کند. شاید در اول کار خیلی بد چشم تان جذاب نیایند، ولی مطمئن باشید بعد از مدتی که از فیلترهای پرکنتراست استفاده کنید، دوست خواهید داشت تا با این رنگ های ملایم هم کار کنید.

آموزش کامل اینستاگرام , آموزش کار با اینستاگرام , آموزش بازاریابی با اینستاگرام

ویرایش به سبک حرفه ای ها

اینستاگرام در آپ دیت های چندماه اخیرش به جز فیلترهای معروف اش، 10 ابزار برای ویرایش دستی عکس ها اضافه کرد. با این کار شما می توانید خودتان سراغ نور و رنگ و کنتراست عکس های تان بروید و هر طور که می خواهید آنها را تغییر دهید. این ابزارها برای ویرایش طبیعی تر عکس ها مناسب تر هستند. حواستان باشد که می توانید از ترکیب این ابزارها و فیلترها به بهترین نتیجه برسید. برای ادیت کردن به این سبک باید وقت بیشتری صرف کنید.

ADJUST

این ابزار برای صاف کردن یا تغییر زاویه عکس است. می توانید عکس را کاملا 90 یا 180 درجه در هر جهت بچرخانید. اگر هم موقع عکاسی حواستان نبوده و عکس کمی کج شده است می توانید آن را صاف کنید. گاهی چرخاندن عکس ها معنا و مفهوم عکس تان را تغییر می دهد و می توانید از آن در این جهت استفاده کنید.

BRIGHTNESS

این ابزار نور عکس شما را تغییر می دهد. می توانید آن را روشن تر یا تیره تر کنید. اگر در فضایی با نور زیاد عکس گرفته اید، کمی نور آن را کم کنید رنگ ها بهتر معلوم شوند.

CONTRAST

کنتراست همان تضادنوری است. یعنی اختلاف نور بین نورهای روشن و تیره را بیشتر می کند. به زبان دیگر روشن ها را روشن تر و تیره ها را تیره تر می کند. اگر هم آن را کم کنید اختلاف نوری را کم می کند و همه نورها را همسطح هم، بی رنگ تر و بی رمق تر می کند.

WARMTH

با این گزینه می توانید نور عکس تان را سردتر یا گرم تر کنید. تنظیم آن به زیباشدن عکس تان بسیار کمک می کند. اگر عکس تان نور زرد زیادی دارد، گرمی آن را کم کنید تا عکس طبیعی تر باشد. حواستان باشد، اگر بتوانید همه عکس های گالری تان را در یک سطح از گرمی یا سردی نگه دارید، نتیجه خوبی خواهیدگرفت.

SHARPEN

شارپنس، وضوح تصویر را بالا می برد. یعنی همه چیز را واضح تر می کند اگ ردر عکس تان یک لباس بافتنی باشد با این کار، بافت آن واضح تر نشان داده می شود. زیاد کردن این وضوح بافت عکس تان را به کلی تغییر می دهد و دانه هایی را روی آن می آورد که گاهی می توانید از آن هم برای ادیت عکس استفاده کنید.

دیگر ابزارها

SATURATION


این ابزار غلظت رنگ تان را جا به جا می کند. یعنی با زیاد کردن آن قرمزها را قرمزتر و زردها را زردتر می کنید و کم کردن آن هم عکس تان را به سمت عکس سیاه و سفید می برد و کم کم رنگ آن را از آن می گیرد.

HIGHLIGHTS

هایلایت، همان طور که از اسم اش هم معلوم است، بعضی از نقطه ها را مشخص تر می کند و این مشخص کردن را روی نقطه های نورانی عکس انجام می دهد. با این کار می توانید قسمت های نورانی عکس تان را نورانی تر یا تیره تر کنید.

VIGNETTE

این ابزار شبیه به یک قاب سیاه رنگ است. با زیاد کردن آن، گوشه های تصویر شروع به تیره شدن می کنند و سوژه ای که در وسط کادر قرار دارد، روشن تر به نظر می رسد و توجه بیشتری به آن جلب می شود. گاهی برای حذف چیزی در گوشه های کادر یا جلب توجه بیشتر سوژه اصلی در وسط کادر به کار می آید.

TILT SHIFT

ابزار هم برای محوکردن قسمتی از عکس استفاده می شود. می توانید آن را به صورت دایره ای یا خطی انتخاب کنید و بعد با دست آن را بزرگ تر یا کوچک تر کنید. با این کار می توانید وضوح قسمتی از تصویر را بیش تر کنید تا بیش تر به چشم بیاید. اگر از آن درست و به جا استفاده کنید می تواند کار همان عمق میدان در عکاسی با دوربین های حرفه ای را برای تان انجام دهد.

نکته:

کنتراست خودکار


این علامت هم به صورت خودکار کنتراست عکس را 50 درصد بالا می برد، ولی می توانید خودتان آن را روی هر عددی که می خواهید قرار دهید.


ویدیو : آموزش ویرایش عکس با ابزارهای اینستاگرام