آموزش مرحله ای تعویض سینک ظرفشویی : ابتدا ابعاد و شکل سینک قدیمی خود را یادداشت ...



سینک ظرفشویی , راهنمای خرید سینک ظرفشویی , تمیز کردن سینک ظرفشویی

ابتدا ابعاد و شکل سینک قدیمی خود را یادداشت نمائید و سپس برای خرید سینک اقدام نمایید


احتمالا شاید برایتان پیش آمده باشد که از برخی ویژگیهای سینک ظرفشویی خود راضی نباشید. مثلا به سینک 2 لگنه نیاز داشته باشید و سینک فعلی شما یک لگن داشته باشد. و یا سینک شما عمق کمی دارد و فضای کافی برای شستشو به شما نمی دهد. و یا گذشته از همه ی اینها به دلیل کهنگی از آن دلزده شده اید. اصلا نگران نباشید، چون در ادامه به سادگی یاد خواهید گرفت که چگونه آن را با سینک ایده آل خود تعویض نمائید.

مرحله اول – انتخاب و خرید سینک جدید: پیش از اقدام به هر کاری ابتدا ابعاد و شکل سینک قدیمی خود را به دقت یادداشت نمائید و سپس برای خرید سینک جدید به بازار بروید. به دقت خواسته های خود را به فروشندگان بگوئید تا متناسب ترین مدل با نیازهای شما را معرفی کنند. حتما دقت داشته باشید که از برندهای معتبر و گارانتی دار خرید کنید.

 

دقت کنید که سینک، زدگی، پارگی و یا سوراخ نداشته باشد. اگر نمی خواهید اطراف سینک آب جمع شود بهتر است از سینکهای روکار انتخاب نمائید. سینکهای توکار نیاز به برش بر روی صفحه ی کابینت شما دارد. پس اگر پیش از این سینک روکار داشته اید می بایست سینک جدید شما نیز روکار باشد. (بهتر است بدانید سینکهای توکار علاوه بر زیبایی نسبی، ارجحیت دیگری بر سینکهای روکار ندارند.)

 

مورد دیگری که در خرید سینک اهمیت دارد، همراه داشتن سیفون زیر آب مخصوص به آن است. سیفون ظرفشویی شامل قطعاتی پلاستیکی است که آب را از زیر سینک به فاضلاب هدایت می کند، به دلیل اینکه سینکها ابعاد مختلف و نیز خروجی های آب گوناگونی دارند، نیازمند سیفون و زیرآب مخصوص به خود می باشند. پس حتما این مورد را از فروشنده بخواهید.

مرحله دوم - جدا کردن شیر آب: در صورتیکه شیر آب بر روی سینک قدیمی شما نصب شده است ابتدا باید آن را جدا نمائید. برای این کار شیر آبی که در زیر سینک وجود دارد را ببندید. سپس شلنگی که به شیر ظرفشویی بسته شده است را از زیر آن باز نمائید.

 

بعد از آن مهره هایی که شیر را به سینک متصل کرده است باز نمائید. حالا می توانید شیر را از بالا بیرون بکشید. دقت داشته باشید که مهره ها و واشر این شیر را در کیسه ای قرار دهید تا برای نصب مجدد آن به مشکلی بر نخورید.

مرحله سوم - باز نمودن سیفون و زیر آب ظرفشویی: سیفون ظرفشویی شامل قطعاتی پلاستیکی است که آب را از زیر سینک به فاضلاب هدایت می کند. بسته به نوع سینک شما، انواع مختلفی دارد.

 

ابتدا با استفاده از پیچ گوشتی دو سو از بالای سینک قطعه فلزی که در بخش خروجی آب سینک نصب شده است را باز کنید. سپس کافی است که قسمت خرطومی شکلی که داخل دیوار رفته است را از آن بیرون بکشید تا این مرحله را تمام کرده باشید!

 

مدل سینک ظرفشویی , آموزش تعویض رله فن پراید , آموزش مرحله به مرحله

آموزش سایه زدن چشم مرحله به مرحله , انواع سینک ظرفشویی , بهترین سینک ظرفشویی

بعد از جدا کردن شیر نوبت به جدا کردن سیفون از سینک ظرفشویی می رسد


مرحله چهارم - جدا کردن سینک قدیمی: در این مرحله می بایست سینک قدیمی خود را جدا کنید. برای این کار نیاز دارید همه ی اطراف سینک را ببینید و هرگونه اتصال را باز کنید. بسیاری از سینکها از زیر به کابینت متصل می شوند، برخی نیز برای محکم کاری بیشتر از بالا نیز به دیوار پیچ می شوند. بعد از باز کردن اتصالات با کاردک زیر سینک را از کابینت جدا نمائید. این قسمت با چسب سیلیکون (چسب آکواریوم) به کابینت زیرین خود متصل شده است.

آموزش تایید دو مرحله ای تلگرام , آموزش نقاشی اسب مرحله به مرحله , گیف آموزش تایید دو مرحله ای تلگرام

همه ی اطراف سینک را ببینید و هرگونه اتصال را باز کنید تا بتوانید سینک را جدا کنید


مرحله پنجم - تمیز کاری محل نصب: برای اینکه بتوانید سینک جدید را به خوبی با چسب سیلیکون بچسبانید نیاز دارید که محل نصب را پاکسازی نمائید.

 

آموزش shank مرحله تصویری , آموزش تعویض پارچه مبل , آموزش مرحله به مرحله نقاشی حلزون

برای اینکه بتوانید سینک جدید را به خوبی بچسبانید باید محل نصب را پاکسازی نمائید


مرحله ششم – چسب کاری قسمتهای اتصال: در این مرحله می بایست با چسب سیلیکون به خوبی قسمتهایی که قرار است سینک بر روی آن سوار شود را چسب کاری نمائید. چسب را به صورت نواری نسبتا ضخیم بر روی سطح کابینت بریزید.

 

آموزش اتصالات سینک ظرف شویی , روش صحیح تمیز کردن سینک ظرفشویی , آموزش تصویری تعویض تسمه کولر آبی

قسمتهایی که قرار است سینک بر روی آن سوار شود را چسب کاری نمائید


مرحله هفتم – قرار دادن سینک در محل نصب: نوبت به آن رسیده است که سینک خود را بر روی محل نصب قرار دهید. خوب است که کمی سینک را در جای خود فشار دهید تا به خوبی بر روی کار سوار شود و چسب به خوبی فضای میانی را پر نماید.

 

پاک کردن لک از سینک ظرفشویی , راه های تمیز کردن سینک ظرفشویی , آموزش سینک کردن گوشی با پاور پوینت

سینک جدید را بر روی محل نصب قرار دهید و سینک را در جای خود فشار دهید تا روی کار سوار شود


مرحله هشتم: بستن شیر و سیفون زیرآب: طبق مراحلی که شیر آب را از سینک قدیمی باز کرده بودید می توانید آن را به سینک جدید متصل نمائید. در مورد سیفون زیر آب نیز طبق نقشه ای که همراه سیفون جدید به شما تحویل داده اند قطعات را مونتاژ کنید و به سینک متصل نمائید.

 

در این مرحله شیر آب را باز نموده و نحوه خروج آب را آزمایش نمائید. در صورت وجود هر گونه چکه ای سعی در محکم تر نمودن اتصالات داشته باشید. توجه داشته باشید آب بندی سیفون زیر آب تماما از طریق واشرهای آن انجام می شود و نیازی به استفاده از نوار تفلون نمی باشد و در این مورد بر خلاف تصور برخی از افراد، تفلون می تواند در آب بندی اشکال نیز ایجاد کند.

 

آموزش سینک کردن گوشی با پاورپوینت , آموزش تصویری مرحله به مرحله راحت پاک کردن میگو , پاک کردن رسوبات سینک ظرفشویی

آموزش مرحله به مرحله تزیین لباس به شکل گل , بهترین تمیز کننده سینک ظرفشویی , آموزش تعویض پوشک نوزاد

در مرحله آخر سیفون و شیر آب را بر روی سینک جدید وصل کنید


منبع: rassan.ir


ویدیو : آموزش مرحله ای تعویض سینک ظرفشویی