آموزش رایت کردن اطلاعات بر روی CD یا DVD توسط خود ویندوز : رایت کردن اطلاعات ...



رایت کردن اطلاعات بر روی یک CD یا DVD (یا همان Burn یک CD) یکی از اولین مهارت‌هایی است که در کار با کامپیوتر باید بدانید چون به هر حال، نیاز پیدا می‌کنید که اطلاعات را از کامپیوترتان به جای دیگری منتقل کنید. مثلاً ممکن است بخواهید تکالیف دانشگاهی خود را به استاد تحویل دهید و ...

برای رایت کردن اطلاعات روی دیسک، نرم افزارهای مختلفی وجود دارد مثل Nero ، Alcohol و ... اما جالب است بدانید که خود ویندوز این امکان را فراهم کرده است که بدون نیاز به هر نرم‌افزاری، اطلاعاتتان را بر روی دیسک‌ها رایت کنید.

این امکان هم در ویندوز XP و هم در ویستا وجود دارد.

مراحل کار، بسیار بسیار ساده است:
1- ابتدا یک CD یا DVD خام داخل درایو رایتر خود قرار دهید.

2- به مسیری بروید که فایل مورد نظرتان قرار دارد. مثلاً می‌خواهید فایل homework.doc را که داخل درایو F است روی سی.دی رایت کنید. پس به درایو F بروید.

3- روی فایل مورد نظرتان کلیک راست کنید و Copy را انتخاب کنید.

4- از داخل My Computer روی درایو رایتر خود دابل کلیک کنید تا وارد درایو رایتر شوید. (اگر ابتدا نامی برای سی‌دی درخواست کرد، یک نام مرتبط با اطلاعاتتان درج کنید و Next را کلیک کنید)

5- در فضایی خالی از محیط درایو، کلیک راست کنید و گزینه Paste را انتخاب کنید. خواهید دید که یک کپی کم‌رنگ از اطلاعات در درایو رایتر دیده می‌شود و آماده رایت روی دیسک است. (هنوز چیزی روی دیسک رایت نشده. فکر نکنید کار تمام شده، دیکس را دربیاورید و بروید، بعد ببینید هیچی داخلش نیست!!!) [به تصویر زیر دقت کنید]

 آموزش باز گرداندن اطلاعات پاک شده از هارد توسط ویندوز 10 , آموزش غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 , آموزش بوت کردن ویندوز 7

6- تمام فایل‌ها و اطلاعاتی که نیاز دارید را به همین طریق روی درایو رایتر خود کپی کنید. اگر بعضی‌ها نیاز به حذف داشتند، به سادگی انتخابشان کنید و کلید Delete را بزنید.

7- در نهایت، در پانل سمت چپ، روی گزینه Write these file on Disc یا در ویستا، دکمه Burn to Disc را کلیک کنید.

8- یک پنجره باز می‌شود و از شما می‌خواهد یک نام برای سی‌دی‌ای که قرار است رایت شود انتخاب کنید. این کار را انجام دهید و Nextهای متوالی را انتخاب کنید تا اطلاعاتتان روی دیسک رایت شود. اگر از گزینه‌ها سر در نمی‌آورید، فقط Next کنید، کار خاصی لازم نیست انجام دهید.

همین! بعد از چند لحظه اطلاعاتتان روی دیسک رایت شده است و آماده تحویل به شخص دوم است.
منبع:aftab.cc


ویدیو : آموزش رایت کردن اطلاعات بر روی CD یا DVD توسط خود ویندوز