آموزش اضافه کردن والپیپر به صفحه جستجو گوگل : یکی از آپشن هایی که مرورگر گوگل ...


یکی از آپشن هایی که مرورگر گوگل کروم به راحتی و بدون دردسر در اختیار شما قرار می دهد ؛ آپشن ” Custom Google Background” می باشد که همانطور که از ترجمه اسم آن پیداست ؛ مربوط به قرار دادن تصویر پس زمینه دلخواه شما بر روی صفحه جستجو گوگل است




گویا آی تی: چند ماه قبل بود که گوگل طی یک اعلامیه ای ، به کاربران این موتور جستجوی محبوب و معروف اعلام کرد که یک ویژگی جالب و منحصر به فرد به  صفحه سرچ این موتور جستجو اضافه شده است.این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی و به دلخواه خود یک تصویر پس زمینه بزرگ (Wallpaper) را جایگزین صفحه سفید رنگ سرچ گوگل نمایند.کاربران می توانند هر عکسی که دوست داشته بایند را به جای این صفحه سفید جایگزین نمایند!اما از تاریخ شانزدهم نوامبر سال ۲۰۱۲ ؛ این ویژگی جالب دیگر در دسترس عموم کاربران نیست و این امکان دیگر به صورت مستقیم از داخل موتور جستجوی گوگل فراهم نخواهد بود و کاربران برای اضافه کردن تصاویر پس زمینه دلخواه خود حتما بایستی از نرم افزارها و راه های دیگری استفاده نمایند.

یکی از ترفندهایی که ما به شما توصیه می کنیم ، استفاده از مرورگر "گوگل کروم” می باشد.یکی از آپشن هایی که این مرورگر به راحتی و بدون دردسر در اختیار شما قرار می دهد ؛ آپشن ” Custom Google Background” می باشد که همانطور که از ترجمه اسم آن پیداست ؛ مربوط به قرار دادن تصویر پس زمینه دلخواه شما بر روی صفحه جستجو گوگل است.تنها تفاوتی که بین این روشی که ما به شما معرفی کردم و روشی که خود گوگل قبلا امکانش را در اختیار عموم کاربران گذاشته بود ؛ این است که شما تنها با مرورگر "گوگل کروم” این کار را انجام می دهید! و هیچ تفاوت دیگری وجود ندارد.درکنار این آپشن که شما به راحتی تصویر پس زمینه خودرا انتخاب کرده و به راحتی نیز در صفحه اصلی قرار می دهید ؛ یکسری ویژگی ها و ابزار های اضافی جالب و کاربردی نیز تعبیه شده است که ممکن است برای برخی از کاربران مفید و یا حتی ضروری و کاربردی باشد.

آموزش جستجو کردن حرفه ای در گوگل , اضافه کردن سایت به گوگل , آموزش ساخت صفحه گوگل پلاس برای سایت خود

پس از این که شما مرورگر گوگل کروم را بر روی کامپیوترتان نصب کردید ، شما باید آپشن "Custom Google Background” باز نمایید و از این منو به انتخاب تصویر پس زمینه دلخواهتان را بپردازید.

این آپشن پیش پای شما ، سه راه زیر را قرار می دهد :

الف – تصویر مورد نظر خود را از کامپیوتر ، آپلود نمایید.

ب – آدرس اینترنتی تصویر پس زمینه دلخواهتان را وارد نمایید.

ج – در داخل اینترنت با موتور جستجوی گوگل به گشت و گذار بپردازید! تصویرتان را با جستجو گوگل بیاید.

توجه داشته باشید که شما حتی قادر هستید ، پس از آن که تصویری را انتخاب کردید و به عنوان تصویر پس زمینه جستجو گوگل ( به جای صفحه سفید جستجو گوگل ) قرار دادید ، به تغییر مجدد آن نیز بپردازید و این کار محدودیتی ندارد و به کرات انجام پذیر است.حتی شما قادر هستید از تصاویر پس زمینه چند گانه (multiple wallpapers) نیز استفاده نمایید.نحوه کار این تصاویر چند منظوره بدین ترتیب است که با هر کیلیک شما روی آن صفحه ؛ تصویر به حالت خودکار با تصویر دیگر جایگزین می شود و بدین ترتیب تصاویر شما از حال روزمرگی و کسل کنندگی نیز خارج می گردد.توجه داشته باشید که اگر پس از مدتی از این کار خسته شدید و دلتان همان صفحه سفید جستجو گوگل را می خواهد و آن صفحه را ترجیح می دهد ، هیچ نگرانی ای به دل خود راه ندهید! چرا که تمامی این تنظیمات قابل بازگشت هستند.

آموزش جستجو در گوگل , آموزش ساخت صفحه گوگل پلاس , اضافه کردن مکان به نقشه گوگل

حال قصد دارم در آخر ، یکسری از امکانات جانبی و ابزار های در دسترس کاربران را که گوگل در رابطه با همین موضوع در اختیار کاربران قرار میدهد را معرفی نمایم ، شاید که مورد توجه دوستان واقع گردد.

لطفا به تصویر بالایی دقت فرمایید.اگر کمی دقت کنید ابزار های جانبی و کمکی را در تصویر مشاهده می فرمایید. این گزینه ها و امکانات جانبی را برای شما معرفی می نمایم :

( ترجمه معنی فارسی این امکانات را در مقابل آن ها ذکر کردم ) :

    Hide Google logo………..……مخفی سازی لوگوی گوگل

    Hide Search button……….مخفی سازی دکمه جستجوگر

    Hide Lucky button…..….مخفی کردن دکمه بخت و اقبال

    Hide Footer…………………….مخفی کردن فسمت پاورقی

    Hide Promotion…..…….مخفی سازی ویرایشگر پیشرفته

    Stealth Modus…………………….….مخفی سازی مودها

بسیاری از ویژگی های دیگر نیز نیازی به معرفی کردن ندارند و کافیست به قول معروف تنها یک بار آن هارا امتحان نمایید!

توجه ! قسمت "Stealth-modus” ، میزان شفافیت و درخشانی فرم جستجو را در صفحه زمینه تنظیم می کند.


ویدیو : آموزش اضافه کردن والپیپر به صفحه جستجو گوگل