آمریکا: مخالف حضور ایران در ژنو 2 هستیم : سفیر آمریکا در سوریه بار دیگر در ...


سفیر آمریکا در سوریه بار دیگر در امور داخل سوریه دخالت کرد و از تمایل کشورش برای گفتگو با یک گروه تروریستی در آن خبر داد و در ادعای دیگر نقش ایران را در سوریه منفی توصیف کرد. باشگاه خبرنگاران جوان: سفیر آمریکا در سوریه بار دیگر در امور داخل سوریه دخالت کرد و از تمایل کشورش برای گفتگو با یک گروه تروریستی در آن خبر داد و در ادعای دیگر نقش ایران را در سوریه منفی توصیف کرد.

 شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد؛ "رابرت فورد" اعلام کرد ، آمریکا با مشارکت ایران در نشست ژنو- دو مخالف است.  
 
به گزارش این شبکه، وی در گفتگو با خبرنگاران مطبوعات عربی در استانبول نقش ایران را در مسئله سوریه منفی دانست.
 
این شبکه بخشی از سخنان فورد را پخش کرد که مدعی شد: « ایران به هیچ وجه بیانیه ژنو - یک را به رسمیت نمی شناسد. ایران هدف اصلی نشست ژنو- دو را که همان تشکیل هیئت انتقالی در سوریه است به رسمیت نمی‌شناسد. پس ایران که هدف این نشست را به رسمیت نمی‌شناسد چگونه باید در آن شرکت کند؟ این منطقی نیست و معنایی ندارد. بنابراین، ما مشارکت ایران را در نشست ژنو- دو رد می کنیم زیرا هدف اصلی را قبول نمی‌کند.»
 
همچنین رابرت فورد اعلام کرد موضع واشنگتن درباره بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تغییر نکرده است و او باید کنار‌ گیری کند و نظام بشار اسد نامشروع(!) است.
 
وی گفت: «موضع آمریکا از دو سال و نیم  پیش درباره نظام بشار اسد واضح است.  از ابتدای ماه آگوست سال 2011 باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، و دیگر مسئولان آمریکا اعلام کرده اند که نظام سوریه و بشار اسد مشروعیتش را از دست داده است و او باید کناره‌گیری کند. در موضع آمریکا در این خصوص تغییری ایجاد نشده است. ما برگزاری کنفرانس ژنو را مطرح کردیم تا هیئتی انتقالی حاکم در سوریه تشکیل شود و بارها اعلام کرده ایم که بشار اسد در این هیئت انتقالی نقشی نخواهد داشت.»
 
سفیر آمریکا در سوریه  همچنین از تمایل واشنگتن برای گفتگو با گروه موسوم به «جبهه اسلامی» در سوریه خبر داد و گفت:«ما آماده هستیم با جبهه اسلامی دیدار کنیم. دیروز ما آماده بودیم در سطح کاری با این جبهه دیدار کنیم که در آخرین لحظات مخالفت کردند.»


ویدیو : آمریکا: مخالف حضور ایران در ژنو 2 هستیم